Eerste indrukken. Op het punt een 940 aan te schaffen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 11:27 #1108765 door V700 register
Hallo,

Na een periode van Volvo-loos rond gereden te hebben, ben ik weer op zoek naar een leuke hobby auto.
In het verleden heb ik de volgende Volvo's gereden.
Eind 2003 een nieuwe V40 1.8 prestige aangeschaft. Met mooi licht beige interieur en terra grey metallic kleur van buiten. (zie trouwens dat de nieuwe eigenaar er nog steeds mee rond rijdt.
Deze heb ik midden 2004 bij Volvo dealer ingeruild (ik wilde iets groters) tegen een 1999 V70 2.4 aut5.
Hier met veel plezier paar jaar mee gereden.
Daarna in 2013 een 2005 V50 2.4 gekocht. Ook met mooi licht beige interieur (ik hou niet van donkere interieurs...)
Deze in 2016 ingeruild tegen een VW Up! (sorry....)
Maar nu wil ik toch weer een grote station.
Omdat ik veel km's maak en alleen in auto zit, zal ik voor dagelijks gebruik de Up blijven rijden, maar voor de weekends en omdat het gewoon leuk is ben ik dus op zoek naar een 940 (tips welkom!),

Ik ben woonachtig in Venray en al 25 jaar op ontwikkelingsgebied in de automotive.

Zodra ik een keuze van auto heb gemaakt (ga dit weekend naar een 940 kijken) zal ik hierover uitvoerig berichten.

Groeten,
Fons

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 12:08 #1453922 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Tip: bekijk er vooral een
Tip: bekijk er vooral een aantal voordat je de knoop doorhakt, tenzij de eerste echt helemaal perfect voelt. Op die manier bouw je een referentiekader op en zie je meer zaken die niet in orde kunnen zijn.
Lichte interieurs zijn relatief zeldzaam in de 940, maar met enig zoeken zal er wel eentje met beige of zilvergrijs interieur kunnen opduiken. In de 740 komt beige wat vaker voor.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 20:18 #1453933 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk om te horen dat je een
Leuk om te horen dat je een 940 wil gaan kopen! Ik ben sinds een paar weken ook in het bezit van een 940 estate en ze geeft me iedere rit weer een grijns op mn gezicht. Wat betreft lichte interieurs is dit de enige die ik tegen gekomen ben in mijn (3 maanden durende) zoektocht naar een 940 onder de 3500 euro: www.autotrader.nl/auto/voertuig/-/fab5f8...=listings-thirdparty
Ik vind het nog steeds de mooiste combinatie, groen met een beige interieur.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 21:47 #1453934 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die ziet er mooi uit met een
Die ziet er mooi uit met een nette prijs.
Je zou haast denken dat er iets mis mee is.
Maar deze is het voor jou niet geworden?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 21:55 #1453935 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nee deze is het niet geworden
Nee deze is het niet geworden omdat ik de auto dagelijks gebruik en dus eentje op lpg heb gekocht, plus ik wilde graag een lpt en een automaat. Maar de combinatie van de groene lak met de adhara velgen, de streepjes grille en het creme leren interieur blijf ik geweldig mooi vinden. Wie weet komt er ooit zo eentje te koop met lpg en turbo.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-04-2019 21:57 #1453936 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De auto stond toen trouwens
De auto stond toen trouwens ook voor 2999 te koop ipv 1999, anders had ik er wel serieus over nagedacht denk ik.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2019 06:40 #1453938 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Die lijkt me een tweede blik
Die lijkt me een tweede blik waard. Leuke uitvoering met leer, houtset, climate control en Adhara's. Geen cruise control of electrische antenne, maar die zijn gemakkelijk toe te voegen als je dat wilt.
Op de foto's zie ik weinig rariteiten: er heeft een rolhoes ingezeten want je ziet de bevetigingsgaatjes in de achterbak, er zit iets vreemds donkers in het achterportier naast de speaker, aftermarket radio, en dat was het wel zo'n beetje.
Ik denk dat de auto relatief goedkoop is omdat de meesten een LPT of turbo zoeken, maar de B230FB is ook een heerlijke motor met redelijk vermogen en flink koppel onderin. En de 1993'ers zijn vaak wat beter omdat er toen nog niet op roestpreventie werd bezuinigd bij Volvo, hebben wel de laatste en beste voorstoelen, etc.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-04-2019 23:28 #1453948 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Eens
Met de vorige spreker.
Een FB kan een zeer interessante auto zijn. Net ff wat specialer dan die turbo's.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2019 10:46 #1453954 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Gekocht!
Ben naar boven genoemde Volvo gegaan kijken en het begin was niet erg positief.
Starten ging niet, accu leeg. Voordeel is wel dat de auto niet helemaal klaargemaakt was voor een proefrit. Dus niet opgeleukt voor verkoop.
Booster aansluiten, sleutel omdraaien en meteen starten.
Proefrit gemaakt. En viel allemaal mee. Tuurlijk Geen nieuwe auto, maar hij reed lekker. De climate controle werkte goed en verder geen verbogen gebreken (zover ik kon zien )
Bij terugkomst nog even met verkoper gepraat. Blijkt dat het een dependance is van een Volvo garage bij mij in de buurt.
Afgesproken dat er een nieuwe accu in komt, nieuw raammechanisme en een beurtje. En het afleveren bij de garage bij mij in de buurt.
Nu weekje wachten en het avontuur kan beginnen.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-04-2019 19:21 #1453961 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Top
Veel plezier met de aankoop!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC