Nieuwe Volvo 940 eigenaar
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2018 01:03 #1445879
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Deurrubbers.
De voorste deurrubbers waren bij mij ook helemaal gaar. Bij Carlo twee nette deurrubbers gekocht (net zo duur als de aanbieder in de advertentiehoek) en in een half uurtje was het zo gepiept. Verder had ie twee verschillende achterlichten waarvan eentje een slecht imitatie exemplaar. Bij Timen voor een nette prijs een mooi gebruikt origineel exemplaar gekocht. Plus een nieuw knipperlicht rechtsvoor want die was ook helemaal gebarsten en gaar. Verder deed bij aankoop de achter ruitenwisser het niet. Bij Carlo uit een afgebrande V90 een andere ruitenwissermotor plus mechaniek en een mooi lederen stuur. Verder nog een hondenrek er in, schakelaar voor de achteruitrijlichten vernieuwd, expansievaatje koelvloeistof vernieuwd plus nieuwe koelvloeistof. Ik heb de onderzijde goed onderhanden gehad en helemaal met Dinitrol behandeld. En ik heb veel krassen en pitjes met een lakstift, een pakje cocktailprikkers en monniken geduld bijgewerkt. Daarna de auto helemaal gekleid, gepolijst en in de was gezet. Met een verbluffend resultaat. Niet perfect maar vandaag toen ik met de aanhanger op de stort was om wat ouwe troep te dumpen, kwam er spontaan iemand naar me toe die vond dat ik een hele mooie Volvo had. Ik heb een stoffen interieur en bij de voorstoelen is de stof gedeeltelijk los op de stiknaden. Voorlopig heb ik dat opgelost met een paar op maat gemaakte hoezen die ik al jaren had liggen uit en vroegere 740 maar op termijn zoek ik nog een net stoffen interieur. Maar dat heeft geen haast. Voorlopig na 5 maanden TLC ben ik tevreden met het resultaat en gewoon lekker rijden. Voor de komende APK denk ik nog een setje remschijven en blokken achter.
En je hebt gelijk, het zijn heerlijk rijdende auto's die nooit gaan vervelen. Als je er goed voor zorgt heb je een auto voor het leven. Ik heb ook al 13 jaar een S90 uit 1998 die ik koester met nu ruim 325000 km op de teller. De 9 serie vind ik één van de fijnste Volvo's die ze ooit gemaakt hebben. Tijdloos en ook na 20 jaar nog steeds prachtig en goed.
Groeten, Jan.
En je hebt gelijk, het zijn heerlijk rijdende auto's die nooit gaan vervelen. Als je er goed voor zorgt heb je een auto voor het leven. Ik heb ook al 13 jaar een S90 uit 1998 die ik koester met nu ruim 325000 km op de teller. De 9 serie vind ik één van de fijnste Volvo's die ze ooit gemaakt hebben. Tijdloos en ook na 20 jaar nog steeds prachtig en goed.
Groeten, Jan.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 00:21 #1445914
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic grappig
grappig, ik ken arthur ook,...
heb zelfs nog overwogen zijn wagen over te nemen,..
maar toen zelf wat gelanterfant en opeens zette hij hem daadwerkelijk te koop.
en toen was jij mij schijnbaar voor
veel plezier ervan!
heb zelfs nog overwogen zijn wagen over te nemen,..
maar toen zelf wat gelanterfant en opeens zette hij hem daadwerkelijk te koop.
en toen was jij mij schijnbaar voor

veel plezier ervan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 10:53 #1445919
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Sneu
Hoi Pierre,
Dat was mij niet bekend, wel wat sneu voor je. Ik moet zeggen dat ik wel heel snel was toen hij online verscheen. Ik denk dat ik binnen een uur een afspraak met Arthur had. Je komst straks vast een ander mooi exemplaar tegen
Ik heb inmiddels behoorlijk lopen poetsen het afgelopen weekeind, van binnen is hij hierdoor al een stuk opgeknapt. Ook ben ik er achter dat de Carterontluchtingpot waarschijnlijk moet worden schoongemaakt, dus net een O ring besteld zodat ik die na het schoonmaken kan vernieuwen. Ik hoop dat hiermee de olielekkage enigszins beperkt wordt, omdat hij nu wel wat (te veel) drupt.
Dat was mij niet bekend, wel wat sneu voor je. Ik moet zeggen dat ik wel heel snel was toen hij online verscheen. Ik denk dat ik binnen een uur een afspraak met Arthur had. Je komst straks vast een ander mooi exemplaar tegen

Ik heb inmiddels behoorlijk lopen poetsen het afgelopen weekeind, van binnen is hij hierdoor al een stuk opgeknapt. Ook ben ik er achter dat de Carterontluchtingpot waarschijnlijk moet worden schoongemaakt, dus net een O ring besteld zodat ik die na het schoonmaken kan vernieuwen. Ik hoop dat hiermee de olielekkage enigszins beperkt wordt, omdat hij nu wel wat (te veel) drupt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
14-05-2018 17:07 #1445929
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ja, dat vertelde hij me al
ja, dat vertelde hij me al inderdaad,...
maar no worries, ik heb mezelf nu een andere gehaald.
maar no worries, ik heb mezelf nu een andere gehaald.
Moderators: Jerry Stam