Nieuwe Volvo 940 eigenaar
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 09:02 #1107851
door V700 register
Nieuwe Volvo 940 eigenaar is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Rink, 30 jaar jong uit Beetsterzwaag.
Sinds kort trotse eigenaar van een Volvo 940 2.3 LPT Malmo '96 Estate AUT op LPG.
Overgenomen van Arthur die ook lid hier op het forum zou zijn, ook al weet ik zijn gebruikersnaam niet :-]
Ik heb op dit moment nog een s40 2002 AUT op LPG, maar die werd ivm gezinsuitbreiding wat te klein, dus gaat binnenkort in de verkoop.
Ik hoop hier op het forum veel te leren over het onderhoud en 'opknappen' van onze nieuwe aanwinst, daar hij wel wat liefde kan gebruiken (zoals alle volvo's natuurlijk).
Ik ben zeker geen techneut, maar hoop dit wel wat op te pakken.
Mochten er al vragen zijn, ik zal het forum proberen in de gaten te houden ;-]
Groet, Rink
[img src=" imagizer.imageshack.com/v2/320xq90/r/924/CzauvW.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Bij deze wil ik mij even voorstellen. Mijn naam is Rink, 30 jaar jong uit Beetsterzwaag.
Sinds kort trotse eigenaar van een Volvo 940 2.3 LPT Malmo '96 Estate AUT op LPG.
Overgenomen van Arthur die ook lid hier op het forum zou zijn, ook al weet ik zijn gebruikersnaam niet :-]
Ik heb op dit moment nog een s40 2002 AUT op LPG, maar die werd ivm gezinsuitbreiding wat te klein, dus gaat binnenkort in de verkoop.
Ik hoop hier op het forum veel te leren over het onderhoud en 'opknappen' van onze nieuwe aanwinst, daar hij wel wat liefde kan gebruiken (zoals alle volvo's natuurlijk).
Ik ben zeker geen techneut, maar hoop dit wel wat op te pakken.
Mochten er al vragen zijn, ik zal het forum proberen in de gaten te houden ;-]
Groet, Rink
[img src=" imagizer.imageshack.com/v2/320xq90/r/924/CzauvW.jpg " (class="additional class"|alt="alt text")/]
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 09:26 #1445854
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom en gefeliciteerd
Van harte welkom hier en gefeliciteerd met je aankoop ! Je zit op dit forum op de goede plek ! Zelf ben ik vanaf januari 2017 eigenaar van een 940 en ook bijna direct lid geworden van dit forum en óók al vrij snel op een sleuteldag geweest. Voor je het weet ken je de auto van binnen en van buiten !
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 11:29 #1445855
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom. Hier zit je inderdaad
Welkom. Hier zit je inderdaad goed om de juiste kennis en ervaringen te krijgen. En vanuit Beetsterzwaag zit je zo in Langezwaag. Daar zit één van de vaste sleuteladressen van onze club.
Kom daar vooral een keer kijken en kletsen.
Schroom niet om heeeeeeeeeel veel meer foto's hier te plaatsen. Daar hebben we geen enkel bezwaar tegen
Kom daar vooral een keer kijken en kletsen.
Schroom niet om heeeeeeeeeel veel meer foto's hier te plaatsen. Daar hebben we geen enkel bezwaar tegen

- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 13:16 #1445856
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Tof
Danku beiden!
Langezwaag, dat is inderdaad om de hoek! Lijkt me inderdaad tof om eens langs te komen kijken en kletsen, moet nog zoveel leren van deze prachtwagens.
Ik zal kijken of ik binnenkort wat meer foto's kan uploaden. ;-]
Langezwaag, dat is inderdaad om de hoek! Lijkt me inderdaad tof om eens langs te komen kijken en kletsen, moet nog zoveel leren van deze prachtwagens.
Ik zal kijken of ik binnenkort wat meer foto's kan uploaden. ;-]
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 18:59 #1445858
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom hier!
Welkom hier!
Als je niet kunt wachten op een sleuteldag: wekelijks komt er op woensdagavond een clubje bij elkaar in Emmeloord. Dat is met een 940 net een mooi ritje...
Als je niet kunt wachten op een sleuteldag: wekelijks komt er op woensdagavond een clubje bij elkaar in Emmeloord. Dat is met een 940 net een mooi ritje...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 20:03 #1445860
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rink, hoeveel km heeft de 940 gelopen
Dat is altijd leuk om te weten, mijn heb ik vandaag over een schamele 270.000 heen gereden...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2018 20:47 #1445861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De mijne is niet nap. De
De mijne is niet nap. De tellerstand is zo'n 50k geleden vervangen. Als mn berekening klopt zit het blok nu net over de 450k.
- Jan Snijder
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 00:01 #1445864
door Jan Snijder
Beantwoord door Jan Snijder in topic Dan kan ie nog wel ff mee.
Van harte welkom hier. Je blok kan nog wel ff mee. Ik heb eind vorig jaar een 940 gekocht met 546000 km op de klok en met LPI G3. Motor is kerngezond en gebruikt geen spatje smeerolie. Ook een exemplaar dat veel TLC nodig had. Maar dat is de lol om met zoveel mogelijk gebruikte onderdelen er weer een nette auto van te maken. De mijne is cosmetisch verre van perfect. Een lelijk gerepareerde schade aan het linker voorspatbord (slecht spuitwerk) en diverse krasjes en kleine putjes. Maar technisch weer heel goed. Alles werkt (weer), zelfs de airco werd op de door deze vereniging georganiseerde airco-dag in Helmond na grondige controle goed bevonden en met een verse vulling heb ik het hoofd weer heerlijk koel. Het zijn fijne en betrouwbare auto's. Dit is inmiddels mijn vierde. In de loop der jaren heb ik in die vier 940's inmiddels bij elkaar ruim 350000 km gereden. Ik gebruik hem niet als dagelijkse auto maar wel als werkpaard voor rond het huis ( met kar indien nodig) en als perfect vervoer voor onze deelhond. Veel fijne en veilig kilometers gewenst en veel succes met het opknappen. Voor onderdelen nieuw of gebruikt zijn adressen als Carlo Schmidt, Timen Smit en Wytze Broerze aanraders. En bij de clubadvertenties bieden leden ook vaak voor uiterst sympathieke prijzen allerlei zaken aan. Dus met wat geduld en goed speurwerk kun je je 940 voor leuke prijzen weer helemaal opwaarderen. Veel plezier en succes. Onderstaand twee fotootjes van de mijne.
Groeten, Jan.
Groeten, Jan.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 07:32 #1445865
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Het blijft een mooie kleur
Het blijft een mooie kleur Jan!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2018 07:43 #1445866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nou heren, complimenten voor
Nou heren, complimenten voor het warme onthaal!
Mooie auto ook Jan, die kleur is geweldig. Mijne is qua interieur wel aardig, een losse naad in de (lederen) bijrijdersstoel is volgens mij het grootste punt (op wat beschadigingen in het leer van de achterbank na). Het exterieur daarentegen laat wel eea te wensen over
. Veel krassen / deuken die, indien uberhaubt, slecht zijn bijgewerkt. Technisch gezien is er wel al wat gebeurd. Twee jaar geleden is er een gereviseerde kop geplaatst, de distr riem is vervangen en de airco werkt gewoon lekker. Ik hoop er wat dat aan gaat, het eerste jaar niet te veel kosten aan te hebben.
Had de advertentiepagina inderdaad al even opgezocht en zag al wat deurrubbers staan die de mijne goed zou kunnen gebruiken ;-]
Verder is de volvo bij mij wel voor dagelijks gebruik en oh oh, wat rijdt dat lekker! (mede door de turbo 'booster' (?) die hem +/- 30pk extra geeft).
Gr. Rink
Mooie auto ook Jan, die kleur is geweldig. Mijne is qua interieur wel aardig, een losse naad in de (lederen) bijrijdersstoel is volgens mij het grootste punt (op wat beschadigingen in het leer van de achterbank na). Het exterieur daarentegen laat wel eea te wensen over

Had de advertentiepagina inderdaad al even opgezocht en zag al wat deurrubbers staan die de mijne goed zou kunnen gebruiken ;-]
Verder is de volvo bij mij wel voor dagelijks gebruik en oh oh, wat rijdt dat lekker! (mede door de turbo 'booster' (?) die hem +/- 30pk extra geeft).
Gr. Rink
Moderators: Jerry Stam