Nieuwe 940-rijder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-06-2018 19:58 #1446407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Claxon en camper
Ik heb een tweetonige claxon gemonteerd. De claxon die aanwezig was gaf maar een klein toetje, past totaal niet bij zo'n grote 940. Op mijn 25 V6 zat ook een tweetonige claxon, dat klonk echt heel goed. Ik heb een Hellaset gekocht en gemonteerd. Beetje knutselen met kabelschoentjes en 6 (!) meter draad. Goed resultaat.
Laatst ook een nachtje gekampeerd in de 940. Past prima met die vlakke laadvloer, maar ik weet niet of we dit nu veel vaker gaan doen.
Laatst ook een nachtje gekampeerd in de 940. Past prima met die vlakke laadvloer, maar ik weet niet of we dit nu veel vaker gaan doen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 12:32 #1446424
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic Zelfs
Als de originele toeter het doet is het een zielig geluid tov de auto zelf. Die schelpjes die jij hebt heb ik ook op mijn Opel Admiral en geven echt een puist herrie beetje trompet achtig maar wel lekker vol geluid. Ik moest er alleen een relais tussen zetten volgens mij moet dit ook bij de 940. Heb jij dit ook gedaan en hoe heb je die geschakeld. Of heb je de schelpjes er gewoon aangehangen zonder relais.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 14:00 #1446427
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Inderdaad ook een relais tussen gezet. Dat relais zat erbij, alle andere dingen moet je zelf regelen. Zo moet er ook een extra zekering tussen de + en het relais. Vind ik dan wel bijzonder dat dat er niet allemaal bijgeleverd wordt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-06-2018 14:02 #1446428
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais
Ik heb de boel zoals bijgevoegd plaatje geïnstalleerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2018 16:07 #1446622
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rechter achterdeur
Wie kan mij misschien helpen met het volgende euvel:
De rechter achterdeur gaat niet goed open. Als ik de auto van het slot afhaal, gaat het slot van die deur niet mee open. Als ik dan de deurgreep buiten inknijp, blijft die greep hangen en veert dus niet terug. Met de binnenhendel krijg je de deur wel open. Als ik de gehele auto afsluit, sluit het slot van die deur ook gewoon.
Zojuist heb ik de binnenbekleding eraf gehaald om eens te kijken of ik het euvel kan vinden. Het lijkt haast niet aan het motortje in de deur van de centrale vergrendeling te liggen, want als ik de knop goed omhoog trek (deur dus van het slot) blijft de buitengreep alsnog hangen en kan ik de deur alleen openen met de binnenhendel.
Ik heb de buitendeurgreep er ook even af gehaald en weer losjes vastgezet en dan werkt het soms wel, maar meestal niet. Kan dit euvel door een verkeerde afstelling van de buitengreep te maken hebben? Of zou er binnen in de deur iets niet goed zitten? Dat is allemaal moeilijk te zien en los te halen, want je komt er moeilijk bij.
De rechter achterdeur gaat niet goed open. Als ik de auto van het slot afhaal, gaat het slot van die deur niet mee open. Als ik dan de deurgreep buiten inknijp, blijft die greep hangen en veert dus niet terug. Met de binnenhendel krijg je de deur wel open. Als ik de gehele auto afsluit, sluit het slot van die deur ook gewoon.
Zojuist heb ik de binnenbekleding eraf gehaald om eens te kijken of ik het euvel kan vinden. Het lijkt haast niet aan het motortje in de deur van de centrale vergrendeling te liggen, want als ik de knop goed omhoog trek (deur dus van het slot) blijft de buitengreep alsnog hangen en kan ik de deur alleen openen met de binnenhendel.
Ik heb de buitendeurgreep er ook even af gehaald en weer losjes vastgezet en dan werkt het soms wel, maar meestal niet. Kan dit euvel door een verkeerde afstelling van de buitengreep te maken hebben? Of zou er binnen in de deur iets niet goed zitten? Dat is allemaal moeilijk te zien en los te halen, want je komt er moeilijk bij.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-06-2018 22:42 #1446630
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Vaak is het vuil, verhard
Vaak is het vuil, verhard smeervet en dergelijke, in combinatie met weinig gebruiken van die deur. Soms is er een van de oogjes van de bedieningsstangetjes in de deur afgebroken, of een losse clip.
Goed schoonmaken en smeren is een prima eerste stap.
Goed schoonmaken en smeren is een prima eerste stap.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-06-2018 11:12 #1446640
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deurgreep
Bedankt voor je reactie. Ik zal het dus toch in de deurgreep moeten zoeken en die verder moeten demonteren. Dat wordt een klusje voor aankomend weekend.
Moderators: Jerry Stam