Nieuwe 940-rijder
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2018 18:25 #1445689
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt voor je snelle
Bedankt voor je snelle antwoord! Qua prijzen voor de rolhoes lijken deze op MP dus ietwat hoog, voor de armsteun vanwege de zeldzaamheid acceptabel? Ik houd de advertenties in de gaten, even over nadenken en zoek ondertussen ook nog verder.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-05-2018 19:02 #1445691
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic De displays gaan vaak kapot,
De displays gaan vaak kapot, meestal krijgen ze "rot".
Een soort zwarte plek die na verloop van tijd groter wordt.
Repareren is niet mogelijk, en gaat denk ik ook nooit mogelijk worden.
Ben al een tijd bezig met een Arduino-alternatief...maar dat staat nog in de testfase.
Die armsteunen met bekerhouders hebben belachelijke prijzen.
Helaas door de combi schaars en gewild...
Gewone armsteunen functioneren prima, en stukken goedkopen
Een soort zwarte plek die na verloop van tijd groter wordt.
Repareren is niet mogelijk, en gaat denk ik ook nooit mogelijk worden.
Ben al een tijd bezig met een Arduino-alternatief...maar dat staat nog in de testfase.
Die armsteunen met bekerhouders hebben belachelijke prijzen.
Helaas door de combi schaars en gewild...
Gewone armsteunen functioneren prima, en stukken goedkopen

- noppen20
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-05-2018 19:04 #1445692
door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Ohja, zo'n rolhoes is niet
Ohja, zo'n rolhoes is niet alleen handig. maar houdt ook aardig wat geluid tegen bij een Estate. Of ben ik de enige die verschil merkt?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2018 19:50 #1445693
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stil
Ik moet zeggen dat ik de 940 best stil vind, alleen het windgeruis valt me op de snelweg tegen. Maar als zo'n rolhoes toch nog wat extra geluid dempt, is dat niet verkeerd.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-05-2018 19:02 #1445735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Steven!
Welkom Steven!
Mooie auto! Dikke duim ( smiley-forum ).
De adverteerder op MP hanteert wel stevige prijzen, armsteun....mwah...tgaat...
Maar vragen is vrij......
Heel veel plezier aan de 940!!!
Mooie auto! Dikke duim ( smiley-forum ).
De adverteerder op MP hanteert wel stevige prijzen, armsteun....mwah...tgaat...
Maar vragen is vrij......
Heel veel plezier aan de 940!!!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2018 14:13 #1446128
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuw: accesoires
Het is gelukt, de eerste accessoires zijn binnen en gemonteerd.
De rolhoes is is nieuwstaat, dus geen kapotte ringetjes of gespleten randen. De middenarmsteun vind ik echt een goed uitbreiding. Niet zozeer vanwege de bekerhouders (*), maar wel vanwege het zachtere en dikkere materiaal en het verder naar voren steken van de steun. Dat laatste zit echt veel comfortabeler voor mij.
(*) 0,5 L bidon past niet, formaat 0,5 L Spaflesje wel en de voorste bekerhouder geheel uitgeschoven betekent niet meer normaal de vierde versnelling in kunnen leggen.
De rolhoes is is nieuwstaat, dus geen kapotte ringetjes of gespleten randen. De middenarmsteun vind ik echt een goed uitbreiding. Niet zozeer vanwege de bekerhouders (*), maar wel vanwege het zachtere en dikkere materiaal en het verder naar voren steken van de steun. Dat laatste zit echt veel comfortabeler voor mij.
(*) 0,5 L bidon past niet, formaat 0,5 L Spaflesje wel en de voorste bekerhouder geheel uitgeschoven betekent niet meer normaal de vierde versnelling in kunnen leggen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2018 21:29 #1446195
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Herkenbaar, die vierde
Herkenbaar, die vierde versnelling. Zelf vind ik die armsteun vooral geweldig omdat dan de middenarmsteun en die in het deurpaneel op gelijke hoogte zijn. Zit ik gevoelsmatig minder scheef...
Maar een paar langere vienden vinden 'm juist vervelend omdat ze dan minder ruimte hebben.
Maar een paar langere vienden vinden 'm juist vervelend omdat ze dan minder ruimte hebben.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2018 23:08 #1446207
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Herkenbaar, maar toch ...
Hallo Willem
Sinds ik de armsteun erin heb zitten, zit ik ook een stuk rechter/prettiger. En dat terwijl ik toch 1,91 meter was bij de laatste meeting (dit jaar). Lastig is inderdaad dat je pook en handrem minder goed kunt bereiken. Is dat bij alle varianten van de armsteun zo? (Ik neem aan dat je er een aantal kent, omdat je al redelijk wat varianten van onze auto's gehad hebt)
groetjes
Mathy
Sinds ik de armsteun erin heb zitten, zit ik ook een stuk rechter/prettiger. En dat terwijl ik toch 1,91 meter was bij de laatste meeting (dit jaar). Lastig is inderdaad dat je pook en handrem minder goed kunt bereiken. Is dat bij alle varianten van de armsteun zo? (Ik neem aan dat je er een aantal kent, omdat je al redelijk wat varianten van onze auto's gehad hebt)
groetjes
Mathy
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2018 23:33 #1446212
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Nou, die van de 960-II is wel
Nou, die van de 960-II is wel beter in dat opzicht: hij is ook een stukje lager, vooral vooraan. Al zijn de bekerhouders fragieler. De houders zitten daar naast elkaar, niet achter elkaar. Maar de achterpassagiers hebben hooguit een tafeltje, geen echte bekerhouder zoals in de 940.
De bekerhouder-armsteun voor de 740 en 940 verschillen amper, dat is altijd hetzelfde model maar met een iets andere afstand tussen scharnier en frontpennetje (want de middenconsole is ook iets anders).
Tot mijn verrassing zit overigens in de S90 weer een betere bekerhouder: minder fragiel van die van de 960-II, en mijn favoriete koffiebeker past ook nog beter... Het deksel zelf lijkt wel hetzelfde.
De bekerhouder-armsteun voor de 740 en 940 verschillen amper, dat is altijd hetzelfde model maar met een iets andere afstand tussen scharnier en frontpennetje (want de middenconsole is ook iets anders).
Tot mijn verrassing zit overigens in de S90 weer een betere bekerhouder: minder fragiel van die van de 960-II, en mijn favoriete koffiebeker past ook nog beter... Het deksel zelf lijkt wel hetzelfde.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-06-2018 08:48 #1446319
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Accu plat
Het eerste euvel heeft zich voorgedaan: gisterochtend was de accu helemaal plat. 's Middags de accu twee uur aan de lader gehad, daarna startte de auto wel weer, maar met meten bleek de accu toch slecht. Vandaag de auto echt nodig, dus gisteravond maar een accu bij de Gamma gehaald. Vannacht de oude accu de hele nacht aan de lader, maar nog steeds niet vol, dus die is echt stuk.
Moderators: Jerry Stam