zoektocht 940
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2017 19:35 #1442254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic geslaagd
Afgelopen zaterdag de 940 in Kesteren opgehaald. (bedankt voor reacties)
Het weekend lijst opgesteld van zaken die ik wil gaan vervangen.
Bestelling loopt nu bij Timen.
Foto's volgen
Het weekend lijst opgesteld van zaken die ik wil gaan vervangen.
Bestelling loopt nu bij Timen.
Foto's volgen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2017 19:50 #1442258
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Plop
Vast een kabouter in het blok, een Plopsaland Volvo dus... 
In ieder geval even in het koelwaterreservoir kijken Wanneer het niet borrelt en er geen uitlaatlucht in hangt is de koppakking niet lek.
De olielekkage aan de voorzijde zou een nokkenaskeerring kunnen zijn, ook niet het meest ernstige euvel. Of bij het stellen van de kleppen is geen nieuwe pakking gemonteerd, dan gaat het geval boven op het 'halve maantje' van de lagerkap lekken. Hoewel je verschillende klepdekselpakkingen hebt, gebruik ik meestal een van kurk. In tegenstelling tot papier vaker te gebruiken.
800 cc olie na 7000 kilometer vind ik wel veel. Verschillende 7 en 940's van vrienden gebruiken nul. Mijn Witte Dame (635.000 km) op g2 LPG gebruikt ook helemaal niets. Alleen, en dit heb ik bij bijna alle mij bekende redblocks gezien, ook bij mijn 240's, bij 10 tot 12.000 kilometer moet er ineens een wél kleine halve liter olie bij. Daarna weer niets meer tot de wissel. Niemand heeft daar een verklaring voor, ik zelf ook niet. Ik beschouw het maar als signaal dat de oliewissel van 15.000 kilometer er weer aan gaat komen.
Ik zou mijn geen zorgen maken. Je hebt zelfs een reden om over de prijs te onderhandelen.., Liever dat dan een wagen waar niets op aan te merken is.

In ieder geval even in het koelwaterreservoir kijken Wanneer het niet borrelt en er geen uitlaatlucht in hangt is de koppakking niet lek.
De olielekkage aan de voorzijde zou een nokkenaskeerring kunnen zijn, ook niet het meest ernstige euvel. Of bij het stellen van de kleppen is geen nieuwe pakking gemonteerd, dan gaat het geval boven op het 'halve maantje' van de lagerkap lekken. Hoewel je verschillende klepdekselpakkingen hebt, gebruik ik meestal een van kurk. In tegenstelling tot papier vaker te gebruiken.
800 cc olie na 7000 kilometer vind ik wel veel. Verschillende 7 en 940's van vrienden gebruiken nul. Mijn Witte Dame (635.000 km) op g2 LPG gebruikt ook helemaal niets. Alleen, en dit heb ik bij bijna alle mij bekende redblocks gezien, ook bij mijn 240's, bij 10 tot 12.000 kilometer moet er ineens een wél kleine halve liter olie bij. Daarna weer niets meer tot de wissel. Niemand heeft daar een verklaring voor, ik zelf ook niet. Ik beschouw het maar als signaal dat de oliewissel van 15.000 kilometer er weer aan gaat komen.

Ik zou mijn geen zorgen maken. Je hebt zelfs een reden om over de prijs te onderhandelen.., Liever dat dan een wagen waar niets op aan te merken is.

- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-11-2017 22:41 #1442269
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic gefeliliciteerd!
Met de aankoop
Kesteren hier niet zo ver hier vandaan .
Kesteren hier niet zo ver hier vandaan .
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2017 10:25 #1442284
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic update
Afgelopen zondag heb ik onder de auto gelegen en de boel schoonmaakt. De drie voorste bouten van de carterpan zaten relatief los, heb deze een tikke gegeven. Hoop dat dit de oorzaak is. Olie ligt niet op waterpomp, dus komt niet van 'maantje' vandaan. (heb deze lekkage wel met vorige 940 gehad)
Dus als het de carterpan niet is, dan zal het inderdaad de krukas kering zijn. Volgens de papieren is deze al wel een keer vervangen, maar misschien niet goed geplaatst. Even afwachten.
Na wat zoekwerk op het forum heb ik het zoemgeluid achterin de auto kunnen plaatsen, de benzinepomp. Denk dat ik deze ook maar ga vervangen. (hekel aan geluidjes)
Ophanging achter gaat los, nieuwe verzwaarde veren en schokbrekers.
Aan de voorzijde kraakt de vering/ophanging, iemand een idee wat dit kan zijn?
Dus als het de carterpan niet is, dan zal het inderdaad de krukas kering zijn. Volgens de papieren is deze al wel een keer vervangen, maar misschien niet goed geplaatst. Even afwachten.
Na wat zoekwerk op het forum heb ik het zoemgeluid achterin de auto kunnen plaatsen, de benzinepomp. Denk dat ik deze ook maar ga vervangen. (hekel aan geluidjes)
Ophanging achter gaat los, nieuwe verzwaarde veren en schokbrekers.
Aan de voorzijde kraakt de vering/ophanging, iemand een idee wat dit kan zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-11-2017 10:45 #1442286
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 800 cc olieverbruik op 7000
800 cc olieverbruik op 7000 km véél?
Ik mocht willen dat de mijne dat verbruikte (of eigenlijk, níet verbruikte)...
Mijn 940 verbruikt bijna het driedubbele... en elke garage die ik er naar vraag drukt me op het hart me er vooral niets van aan te trekken, en gewoon op tijd te peilen en aan te vullen...
Ik mocht willen dat de mijne dat verbruikte (of eigenlijk, níet verbruikte)...
Mijn 940 verbruikt bijna het driedubbele... en elke garage die ik er naar vraag drukt me op het hart me er vooral niets van aan te trekken, en gewoon op tijd te peilen en aan te vullen...
Moderators: Jerry Stam