zoektocht 940

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2017 20:38 #1107259 door V700 register
zoektocht 940 is gemaakt door V700 register
Hallo allen,

2 jaar geleden was ik nog trotse eigenaar van een 940 sedan (97). Destijds afstand van auto gedaan omdat hij total los was. Mijn vrouw werd vanaf de zijkant (terug voegen) door een vrachtwagen aangereden.
Gelukkig kon zij zonder letsel uit de auto stappen. Het was pijnlijk om afscheid te nemen van de 940, hij verkeerde op dat moment in een zeer goed onderhouden staat. Ik had bijna werkelijk alles vervangen...
Inmiddels rijden we nu bijna 2 jaar in een v70 automaat (2003). Een heerlijke auto die in onderhoud wel kostbaar is. Onderdelen zijn duurder en ik moest een paar keer moeten uitwijken naar de dealer.
Vanwege verhuizing op zoek naar een 2e auto voor het woon werk verkeer, vrij snel besloten om voor een 940 te gaan. Het was wel even nodig om mijn vrouw ervan te overtuigen. Zij rijd liever geen 2 grote auto's, maar liever in een mini of een fiatje 500.
Einde zomer mijn hobby auto, 244 2.3 carburateur (81), verkocht (dood zonde om mee door de pekel te rijden) en nu inmiddels een aantal weken op zoek naar een 940.

Ik denk dat ik 10 tot 12 940'ers bekeken heb. Veel verkeren in slechte staat. Daadwerkelijk maar 1 gezien die in technisch goede staat verkeerd, en daar is gelijk de prijs ook naar, 5000 euro.
Neig er steeds meer naar om er 1 te kopen waarbij ik zelf 'wat' achterstallig onderhoud wil gaan uitvoeren. Dan weet ik in ieder geval wat er aan de auto gebeurd is.

Nou heb ik in Kesteren staat een mooie 940 gezien, link.marktplaats.nl/m1215119315 , maar hij lekt op overgang kop/motor koelvloeistof en daarbij verbruikt of lekt de auto 800cc olie op 7000 km. Voorzijde blok behoorlijke lekkage te zien.
Motor loopt prachtig, geen probleem carter ventilatie (olievuldop trekt vacuum bij gas geven). Wel een rare plop bij afzetten motor. O ja en geen blauwe of witte pluimen bij starten.
Vind het wel een risico, kop paking en keringen voorzijde is goed te doen, maar als er toch iets anders is...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-11-2017 22:25 #1442058 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hallo Thijs,
Hallo Thijs,

Als eerste welkom hier! Leuk om te lezen dat je weer voor een 940 kiest. Ik zat je foto's te bekijken en kwam tot de conclusie dat mijn buurman zowaar de look a like van jouw vorige 940 heeft (gehad). Hij heeft deze afgelopen week ingeruild bij een autobedrijf in Apeldoorn. Vermoedelijk komt deze ook weer in de verkoop, een 940 sedan met nog geen 2,5ton op de teller dacht ik. Verder precies het zelfde als die op jouw foto's en nette staat. Mocht je interesse hebben om weer een zelfde auto te kopen als je eerst had dan kan ik wel even navraag voor je doen waar hij precies staat..

Grt Stijn

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2017 12:49 #1442063 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 800cc op 7000 km lijkt me
800cc op 7000 km lijkt me geen reden om hem te laten staan.
De mijne verbruikt 1 liter op 3000 km, zonder lekkages, lekke pakkingen, of wat. En volgens mijn garage, die zelf ervaring jeeft met 940s, is dat geen enkel probleem.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2017 13:11 #1442064 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic 800 cc olie op 7000 km is
800 cc olie op 7000 km is keurig netjes!

De 940 op Marktplaats ziet er mooi uit. Mooie exemplaren zijn zeer snel zeldzaam aan het worden.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2017 18:34 #1442066 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké, en betreft het
Oké, en betreft het koelvloeistof lek?

• Adrian Maarleveld
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2017 18:38 #1442067 door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Kvs lekkage
Reden zou kunnen zijn dat het thermostaathuis geoxideerd is. Ziet er niet verontrustend uit. Anders is het de koppakking. Indien de motor goed functioneert, geen reden tot zorg. Een paar keringen en afdichtingen moeten toch gebeuren met deze leeftijd. Motorruimte ziet er goed uit. Beetje pingelen en kopen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
12-11-2017 19:00 #1442069 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vergat om opnieuw naar de
Vergat om opnieuw naar de plop te vragen die ik hoorde bij het afzetten van de motor. Geluid kwam bij de motor vandaan, stond voor de auto toen hij afgezet werd.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-11-2017 14:51 #1442143 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Koelsysteem heeft aandacht nodig
Lijkt op een slang of pakking die gelekt heeft.
Het spuit er dan lichtjes uit. Geen probleem lijkt me. Kunnen ook oude resten zijn.
Verder zie ik een behoorlijk gezwollen waterslang.
Ik zou het zeker aandurven en preventief het koelsysteem vervangen (ex radiateur) zoals alle slangen, waterpomp, thermostaat, kachelkraan en aansluiting aan de onderkant bij de oliekoeler als er een turbo op zit.

Kost je 200 alles bijelkaar. Koelsysteem goed in orde gaat je heel veel ellende besparen en een must bij elke Volvo

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2017 13:42 #1442176 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hoi Thijs,
Hoi Thijs,

Bij ons staat er nog een mooie 940 HPT Estate te koop in de buurt. Laatst naar wezen kijken. Zag er mooi uit, voorzien van alle opties en goed onderhouden met nieuwe apk. Mocht je geïnteresseerd zijn, hier is de link:

www.marktplaats.nl/a/auto-s/volvo/m12230...8f31&previousPage=lr

Gr Marc

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-11-2017 20:51 #1442187 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Ik heb
Ik heb nog een 945 staan op LPG G3. Wel veel kms en van buiten wat schade maar begin dit jaar een andere kop op gekomen en alle pakkingen vernieuwd.

Groeten,
Gerben

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC