Half volvo ;)
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-08-2017 02:13 #1440053
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic t is voor
een bussie. ET opvoeren lijkt me niet nodig.
Dan trek je die Transit uit elkaar. Een leuk project is het echter wel.
Maar inderdaad weer een 740 minder. Het slopen gaat hard tegenwoordig.
Straks zijn er wel voldoende sloop-onderdelen te vinden voor de 740 maar geen auto's meer om die onderdelen op te schroeven. Dus inderdaad ook niet te hard slopen. Eens.
Dan trek je die Transit uit elkaar. Een leuk project is het echter wel.

Maar inderdaad weer een 740 minder. Het slopen gaat hard tegenwoordig.
Straks zijn er wel voldoende sloop-onderdelen te vinden voor de 740 maar geen auto's meer om die onderdelen op te schroeven. Dus inderdaad ook niet te hard slopen. Eens.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 01:53 #1440244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik had al verwacht dat
Ik had al verwacht dat sommigen hier het zonde van de 740 zouden gaan vinden. Echter is de staat van de auto verder behoorlijk slecht, op elke deur zit roest, de achterklep en deel van het dak achter lijken wel in zee gehangen te hebben en het zonne dakje valt nog net niet door de auto naar beneden
. Als het een goede auto was geweest had ik het zeker niet gedaan. Het dashboard bijvoorbeeld heeft ook over de complete lengte scheuren etc. De Scorpio v6 heb ik over nagedacht, deze verbruikt echter zo ontzettend veel dat dat geen voordeel meer overliet voor mij. Daarnaast was ik niet bekend met de betrouwbaarheid van deze blokken en weet ik dat volvos onverwoest baar zijn. Het v6 blok had ook een complete ombouw van de neus vereist, vaak wordt er dan een dieselneus opgezet om genoeg ruimte te krijgen, welke ik erg lelijk vind.

- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 11:53 #1440270
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je zal vast gelijk hebben
Je zal vast gelijk hebben over de staat, maar daarvoor hebben we alleen jouw woord. Op de verkoopfoto's is een optisch erg nette 740 te zien (met alleen ontbrekende mistlampen) en niets van de gebreken die je noemt. Verder is je beschrijving ook niet heel duidelijk. Een voorbeeld: "op elke deur zit roest" valt wel te verwachten bij een 30 jaar oude auto: er is bijna geen 740 zonder iets roest in de felsnaden...
Ook de vraagprijs (ik heb de advertentie gezien, maar niet de auto bekeken) gaf aanleiding om een redelijk net exemplaar te verwachten.
Ook de vraagprijs (ik heb de advertentie gezien, maar niet de auto bekeken) gaf aanleiding om een redelijk net exemplaar te verwachten.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 14:10 #1440283
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ben momenteel in Sri Lanka
Ik ben momenteel in Sri Lanka over twee weken ben ik terug en haal ik de auto op, dan krijgen jullie natuurlijk uitgebreid te zien wat het is
de staat van de auto uitgebreid vertellen was voor mij niet heel erg van belang gezien het mij om het motorische ging. De dealer had hem erg goed laten poetsen haha

- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
05-09-2017 15:14 #1440284
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Roest
Willem, ik heb destijds de fotoreportage op de site vd verkopers wel gezien en i.d.d. erg veel roest en narigheid en niet "iets roest in de felsnaden", de gaten vielen er in.
Ook het open dak was rondom verroest. Op afstand leek het nog wat, maar de detailfoto's gaven een ander beeld. Deze auto heeft een mooi verhaal: Als ik het mij goed herinner was de auto was vd eerste eigenaresse en had hij in Quatar, Koeweit (of ergens daar in de omgeving) rondgereden en had ergens in 2001 (geloof ik) een fabrieksnieuwe motor gekregen en had sindsdien slechts ruim een ton gereden dat maakte de auto met name interessant. Ondanks het droge klimaat, leek het alsof hij uit een zoute zee was gedregd, zo veel roest. Inderdaad met goed poetsen valt wel het e.e.a. te camoufleren. Alles valt te restaureren, maar hier zat buitengewoon veel plaatwerk herstel aan.
groet,
Pascal
Ook het open dak was rondom verroest. Op afstand leek het nog wat, maar de detailfoto's gaven een ander beeld. Deze auto heeft een mooi verhaal: Als ik het mij goed herinner was de auto was vd eerste eigenaresse en had hij in Quatar, Koeweit (of ergens daar in de omgeving) rondgereden en had ergens in 2001 (geloof ik) een fabrieksnieuwe motor gekregen en had sindsdien slechts ruim een ton gereden dat maakte de auto met name interessant. Ondanks het droge klimaat, leek het alsof hij uit een zoute zee was gedregd, zo veel roest. Inderdaad met goed poetsen valt wel het e.e.a. te camoufleren. Alles valt te restaureren, maar hier zat buitengewoon veel plaatwerk herstel aan.
groet,
Pascal
Moderators: Jerry Stam