Half volvo ;)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 14:20 #1106994
door V700 register
Half volvo ;) is gemaakt door V700 register
Hallo allemaal,
Mijn naam is Alexandre, 26 jaar oud en wonende in Zwolle.
Sinds vorige jaar oktober in het bezit van onderstaande Ford Transit MK1 uit "74, geen Volvo, ik weet het, maar hopelijk binnenkort wel een Volvord.
Naast deze Transit heb ik namelijk een Volvo 740 Turbo intercooler met B230ET blok gekocht, 110.000km op de teler en met automaatbak. De auto zelf was niet zoveel meer, dus hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk haha, want het blok hoop ik binnenkort in de Ford te plaatsen.
En dat hoop ik dan ook te kunnen doen met behulp van de info hier op dit forum!
Mijn naam is Alexandre, 26 jaar oud en wonende in Zwolle.
Sinds vorige jaar oktober in het bezit van onderstaande Ford Transit MK1 uit "74, geen Volvo, ik weet het, maar hopelijk binnenkort wel een Volvord.
Naast deze Transit heb ik namelijk een Volvo 740 Turbo intercooler met B230ET blok gekocht, 110.000km op de teler en met automaatbak. De auto zelf was niet zoveel meer, dus hopelijk nemen jullie het mij niet kwalijk haha, want het blok hoop ik binnenkort in de Ford te plaatsen.
En dat hoop ik dan ook te kunnen doen met behulp van de info hier op dit forum!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 14:49 #1439861
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Goed idee! Welkom hier.
Goed idee! Welkom hier.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 17:08 #1439863
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Leuk!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 19:04 #1439864
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Jup, ex Duitse vrijwillige
Jup, ex Duitse vrijwillige brandweer. 50.000 originele km, keiharde bodem. Alleen een 1.7 V4 blokje die van 0 naar 100 niet eens haalt, 90 max en communiceren met de bijrijders is dan zo goed als onmogelijk en dat is voor een daily driver toch wel wat lastig. Altijd al wel Saab en Volvo fan geweest, nu werd het tijd om daar eens wat mee te gaan doen! Onderstaande Volvo vandaag gekocht, maar heb hem nog even bij de dealer laten staan. Eerst een maandje op vakantie en daarna haal ik hem op. Even goed plannen wanneer ik met de ombouw ga beginnen.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 19:12 #1439865
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Nou, succes!
We gaan het volgen.
Groeten,
Groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 21:45 #1439866
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Wijthmenerplas
Ik zal de "brandweerauto" in de gaten houden.Misschien spot ik hem wel ergens in Zwolle .
Enne Welkom hier !
Enne Welkom hier !
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 23:00 #1439868
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Hoogeveen
Gefeliciteerd met je aankoop, Alexandre !
Ik heb deze zien staan; de 180 pk 230ET, teruggekomen uit de zandbak in het midden-Oosten met inmiddels een fabriek nieuwe motor, van de eerste eigenaresse, technisch goed met optisch (lak en hemeltje) werk. Het blokje kan zeker nog een poos mee, het omhulsel was i.d.d. minder.
Wij hebben van deze Volvo handelaar in Hoogeveen destijds de V50 T5 gekocht, rijdt als een trein.
Veel plezier met dit red block. Wellicht zie ik de Volvord t.z.t. rijden in omgeving Zwolle.
Leuk project!
groet,
Pascal
Ik heb deze zien staan; de 180 pk 230ET, teruggekomen uit de zandbak in het midden-Oosten met inmiddels een fabriek nieuwe motor, van de eerste eigenaresse, technisch goed met optisch (lak en hemeltje) werk. Het blokje kan zeker nog een poos mee, het omhulsel was i.d.d. minder.
Wij hebben van deze Volvo handelaar in Hoogeveen destijds de V50 T5 gekocht, rijdt als een trein.
Veel plezier met dit red block. Wellicht zie ik de Volvord t.z.t. rijden in omgeving Zwolle.
Leuk project!
groet,
Pascal
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-08-2017 23:13 #1439869
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die was het inderdaad, heb er
Die was het inderdaad, heb er een mooi prijsje van kunnen maken, uiterlijk viel hij mij mee, had hem erger verwacht en inderdaad, een fabriek-af nieuw blok.
Ik probeer wat informatie te vinden over de verschillen tussen de B230FT en de B230ET, maar overal staat weer wat anders. Een zekerheid is dat de ET een 531 kop heeft die beter is, maar dunnere zuigerstangen en een minder aanpasbare brandstofinjectiesysteem. Klopt dit, of verschilt dit weer per jaar? Kunnen die dunnere zuigerstangen nog problemen opleveren of ga ik dit niet merken zolang ik hem origineel houd (of iig onder de 300PK blijf haha) en dat injectiesysteem, maakt dit uit, is het om te zetten of hoef ik me nergens zorgen om te maken?
Ik probeer wat informatie te vinden over de verschillen tussen de B230FT en de B230ET, maar overal staat weer wat anders. Een zekerheid is dat de ET een 531 kop heeft die beter is, maar dunnere zuigerstangen en een minder aanpasbare brandstofinjectiesysteem. Klopt dit, of verschilt dit weer per jaar? Kunnen die dunnere zuigerstangen nog problemen opleveren of ga ik dit niet merken zolang ik hem origineel houd (of iig onder de 300PK blijf haha) en dat injectiesysteem, maakt dit uit, is het om te zetten of hoef ik me nergens zorgen om te maken?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-08-2017 20:22 #1439879
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic De ET
De ET draait op Motronic en de FT op het modernere LH-Jettronic. (versie 2.2 in de begin jaren met hall sensor en later versie 2.4 met BDP sensor)
Beide kan je bar weinig aan aanpassen of puzzellen. Je kan het mee omzetten naar de Volvord en dan draait het wel. Of een universeel zelf programeerbare ECU kopen.
Successs met de unieke ombouw.
Groeten,
Gerben
Beide kan je bar weinig aan aanpassen of puzzellen. Je kan het mee omzetten naar de Volvord en dan draait het wel. Of een universeel zelf programeerbare ECU kopen.
Successs met de unieke ombouw.
Groeten,
Gerben
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-08-2017 12:26 #1440021
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic En weer wordt een prima 740
En weer wordt een prima 740 gesloopt... Dat wil zeggen: met deze foto's ziet het er meer uit als een toekomstige klassieker dan als een barrel waar niets aan verloren was.
B230ET is verder eigenlijk een onverstandige keuze: voor de motronic zijn de onderdelen amper te vinden, de ECU is kwetsbaar en de luchtmassameter nog meer. Beide zijn onvindbaar in goede staat, beide bestaan niet aftermarket, en er zijn verder ook amper aftermarket opvoerdelen verkrijgbaar voor dit type. Beter had je een FT of FK uit een 940 kunnen hebben...
Het drijfstangenverhaal is een bouwjaar-kwestie, en aangezien in deze schijnbaar een ruilmotor ligt, heb je geen idee welk draaiend gedeelte het precies is. Dat kan de sterkste versie zijn, of de laatste, of net wat er nog voorradig was bij het bouwen van een vers blok in de recente tijd. Hoe dan ook ga je er bij een motor die niet zwaar is opgevoerd geen zier van merken.
Nee, dan heeft mijn kennis die een 2,9 Scorpio V6 in zo'n (iets jongere) Transit aan het plaatsen is het toch wat beter bekeken...
B230ET is verder eigenlijk een onverstandige keuze: voor de motronic zijn de onderdelen amper te vinden, de ECU is kwetsbaar en de luchtmassameter nog meer. Beide zijn onvindbaar in goede staat, beide bestaan niet aftermarket, en er zijn verder ook amper aftermarket opvoerdelen verkrijgbaar voor dit type. Beter had je een FT of FK uit een 940 kunnen hebben...
Het drijfstangenverhaal is een bouwjaar-kwestie, en aangezien in deze schijnbaar een ruilmotor ligt, heb je geen idee welk draaiend gedeelte het precies is. Dat kan de sterkste versie zijn, of de laatste, of net wat er nog voorradig was bij het bouwen van een vers blok in de recente tijd. Hoe dan ook ga je er bij een motor die niet zwaar is opgevoerd geen zier van merken.
Nee, dan heeft mijn kennis die een 2,9 Scorpio V6 in zo'n (iets jongere) Transit aan het plaatsen is het toch wat beter bekeken...
Moderators: Jerry Stam