DavidH met 740 Turbo 1987
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-07-2017 23:31 #1439175
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ja
Herinner me dat de foto's op MP een mooi interieur toonden, in ieder geval de stoelen.
Turbo interieur. Hemel is een klusje hoor.
Laat je niet verleiden het te onderschatten door mensen hier die er luchtig over doen.
( zonder dat ik de sleutelvaardigheden van die mensen bedoeld of onbedoeld in diskrediet wil brengen trouwens) . Is gewoon een shit klus. Lees alle How To's eer je begint is mijn tip. En al helemaal met een schuifdak.
Turbo interieur. Hemel is een klusje hoor.
Laat je niet verleiden het te onderschatten door mensen hier die er luchtig over doen.
( zonder dat ik de sleutelvaardigheden van die mensen bedoeld of onbedoeld in diskrediet wil brengen trouwens) . Is gewoon een shit klus. Lees alle How To's eer je begint is mijn tip. En al helemaal met een schuifdak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 05:08 #1439181
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifdak
De foto's op MP gaven een iets te rooskleurig beeld van het interieur. De stoelen zijn idd mooi, maar hadden hard wat onderhoud nodig. Verder allerlei kleine klusjes zoals drukveren van kofferbak, radio antenne en hier en daar wat raamrubbers, kleine deukjes etc. Als ik de auto weer op de weg heb dan zal ik wat betere foto's maken. Het dashboard en dakhemel bewaar ik waarschijnlijk als winterklus, dan moet ie toch binnen staan. De afdichting van t schuifdak sluit aan de achterzijde ook niet goed aan dus dat zal me inderdaad een aardig klusjes worden.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 05:29 #1439182
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schuifdak
Dit zijn foto's die ik genomen heb voordat ik met schoonmaken ben begonnen.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-07-2017 09:48 #1439193
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ah, er zit een
Ah, er zit een vermogensvreter aka lampekapfilter in. Wie heeft er nog een luchtfilterhuis voor een vroege turbo? Dat levert zomaar 10 pk op...
Maar inderdaad: hemel en schuifdak zijn wel aan de beurt. Als het schuifdak niet goed sluit vanuit de kantelstand, dan moet je eens goed kijken naar de scharnieren die zichtbaar zijn in de kantelstand. Daar wil nog weleens iets in gebroken zijn.
Maar inderdaad: hemel en schuifdak zijn wel aan de beurt. Als het schuifdak niet goed sluit vanuit de kantelstand, dan moet je eens goed kijken naar de scharnieren die zichtbaar zijn in de kantelstand. Daar wil nog weleens iets in gebroken zijn.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-07-2017 22:05 #1439258
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
De auto heeft vandaag nieuwe banden gekregen waarmee hij weer door de apk kan. Met de eerste km's vanaf de garage was wel te merken dat de motor bokt bij vol vermogen. Stationair en bij rustig optrekken gaat het soepel, wellicht dat de verkeerde afstelling van LMM (ook te hoge CO bij APK) hier nog een oorzaak in heeft? Ik las al dat er diverse forumitems beschreven staan over een turboblok wat bokt bij vol vermogen. Dat komt later aan de orden. De achterste remschijven hebben ook behoorlijke roestaanslag wat er met een paar keer remmen nog niet vanaf is. Ook dat moet ik nog aanpakken voor de herkeuring.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-08-2017 15:36 #1439533
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Nieuwe APK!
Sinds vandaag heeft de Volvo een nieuwe APK en mag hij na 3,5 jaar stilstaan weer de weg op! Er waren 2 kleine reparaties nodig van de Fusee kogel en hoes en ook de afstelling van de LMM voor de te hoge CO. Eerste kilometers zijn dus gemaakt!
Wat me opvalt is dat de motor moeite heeft boven de 3000 a 3500 toeren, dan bokt de motor eigenlijk altijd 1 a 2 keer. In het toerenbereik daarvoor doet ie het prima. Boven de 3500 blijft de motor wat stotteren dus dan laat ik het gas wat zakken.
Uiteraard begin ik na de vakantie met een beurtje (bougies en olie) en daarna kijken we weer verder. Mocht iemand nog tips hebben over het bokken dan hoor ik dat graag! Ik heb hier en daar wel al wat op het forum gelezen.
Wat me opvalt is dat de motor moeite heeft boven de 3000 a 3500 toeren, dan bokt de motor eigenlijk altijd 1 a 2 keer. In het toerenbereik daarvoor doet ie het prima. Boven de 3500 blijft de motor wat stotteren dus dan laat ik het gas wat zakken.
Uiteraard begin ik na de vakantie met een beurtje (bougies en olie) en daarna kijken we weer verder. Mocht iemand nog tips hebben over het bokken dan hoor ik dat graag! Ik heb hier en daar wel al wat op het forum gelezen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 00:44 #1439538
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Mijn
Remschijven hadden ook zo'n look.
Achterzijde gok ik. 1 derde mag roestig zijn van het oppervlak voor de APK werd mij verteld. Maar ik denk dat je dat niet meer wegremt wat ik op de foto zie.
Nieuwe schijven. Zo duur zijn ze niet.
Fijne vakantie voor nu !
Achterzijde gok ik. 1 derde mag roestig zijn van het oppervlak voor de APK werd mij verteld. Maar ik denk dat je dat niet meer wegremt wat ik op de foto zie.
Nieuwe schijven. Zo duur zijn ze niet.
Fijne vakantie voor nu !
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 09:00 #1439539
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Met wat schuurpapier, remmen
Met wat schuurpapier, remmen reiniger en een paar flink remmen waren ze voldoende "ontroest" voor de APK. Het waren inderdaad de achterste schijven.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-08-2017 23:39 #1439550
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Owh
Das mooi dat je t goed kon krijgen zo.
Ik laatst een voorremschijf met een hap uit de rand. Gewoon goedgekeurd,
Vond ik zelf eigenlijk wat minder. Maar nieuwe op gezet
Ik laatst een voorremschijf met een hap uit de rand. Gewoon goedgekeurd,
Vond ik zelf eigenlijk wat minder. Maar nieuwe op gezet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-03-2018 09:52 #1444579
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Na de winter de weg weer op
Na een aantal maanden in de garage mag de auto weer naar buiten en ben ik verder gegaan met het opknappen van de 740. De motor loopt ondertussen prima en zonder problemen, de turbo draait ook mee zoals het hoort. Het bokken van de motor had toch alles te maken met verstopte filters en de oude brandstof. Verder heb ik ondertussen onder andere de mistlampen en alle remslangen vervangen. Ik heb nog wel wat olielekkage bij de aansluiting van de verdeelkap (dus bovenin het blok). Ik zal wat verder op het forum kijken of ik hier wat over kan vinden.
Moderators: Jerry Stam