DavidH met 740 Turbo 1987

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 13:06 #1106895 door V700 register
DavidH met 740 Turbo 1987 is gemaakt door V700 register
Hallo! Mijn naam is David, woonachtig in Venlo, en ik ben sinds 1 week de eigenaar geworden van een grijze 740 2.0 Turbo uit 1987. Ik heb al diverse Volvo's gereden en ooit begonnen met een V40, daarna 2x een S60 en ik heb nu als dagelijkse auto een V50 2.4. Ik was niet specifiek op zoek naar dit model, maar na een zoektocht over internet voor een betaalbare opknapper met een leuke motor erin, kwam ik mijn huidige auto tegen. Het is dus een opknapper die 3 jaar stil heeft gestaan en zonder APK. De auto lijkt motorisch in orde, voor zover ik dat met mijn beperkte kennis kan vaststellen. Maar na 3 jaar buiten stilstaan zal er ongetwijfeld wat vervangen moeten worden. A.s. dinsdag krijg ik te horen wat er technisch aan moet gebeuren om de auto weer op de weg te krijgen. Cosmetisch heeft deze auto ook wat aandacht nodig maar dat doe ik zelf. De auto heeft 260.000 km gelopen en is origineel Nederlands.
Ik hoop de auto de komende maanden weer in een goede staat terug te brengen zodat ik daar nog heel wat kilometers plezier aan kan hebben!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 13:24 #1439102 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom en veel sleutelplezier
Welkom ! Je vind hier een schat aan kennis !
Daar ga je veel plezier aan beleven.
Zelf ben ik ook lid geworden waardoor je welkom bent bij sleuteldagen.
Wat mij betreft is het lidmaatschap een echte aanrader, mede door die sleuteldagen, zeker als je redelijk dichtbij de deelnemende bedrijven in de buurt zit !

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-07-2017 16:44 #1439111 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Bedankt Ronaldw, ik heb inderdaad gezien dat er ontzettend veel info te vinden is!
Als mijn 740 B200ET weer in goede staat is dan ben ik ook van plan de motor wat te tunen richting de 200pk. Ik heb er van de vorige eigenaar ook nog een T-5 turbo bijgekocht die hij nog ongebruikt had liggen, deze is kennelijk al aangepast zodat deze past op het blok van de B200ET, hoe alles verder werkt hoop ik dus binnenkort meer over te lezen. Als een lidmaatschap mij dan ook verder kan helpen met klusdagen en contacten dan zal ik dat zeker overwegen! Eerst zorgen dat deze mooie wagen weer op de weg komt!

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2017 06:59 #1439122 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of je 200 pk realistisch kunt
Of je 200 pk realistisch kunt halen met een B200ET betwijfel ik. Je hebt tenslotte wel te maken met de motronic computer, die zo zijn grenzen heeft.
Het eerste wat je moet uitzoeken, om de motor heel te houden, is of die niet te arm loopt: een B200ET heeft een "flapper door" luchtmassameter, die mechanisch aan slijtage kan lijden. Ik heb een uitlaatspruitstuk roodgloeiend zien staan bij zo'n ding, terwijl er een kort stukje snelweg heel normaal mee was gereden... Dat is echt anders dan bij de FT turbo's! Die LMM is officieel niet af te stellen, maar officieus is er gelukkig wel wat aan te doen. Ik moet even navragen wat precies, maar het afdekkapje moet er in elk geval af.
Wel een fijne uitvoering als hij goed loopt.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-07-2017 23:53 #1439143 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic heb hem
ook gezien op MP maar de verleiding weerstaan,
Spoiler , koplampwissers.. fraai
interieur ook netjes
Andere velgjes nog, nog mooier
Veel plezier ermee !

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2017 05:25 #1439144 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Of deze Draco's, die er
Of deze Draco's, die er tenslotte wel onder horen, weer netjes zilver spuiten.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2017 14:53 #1439154 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic APK
@ fflunche, het interieur heeft wat aandacht nodig. Scheuren in dashboard en losse klepjes, dakhemel ligt er ook bijna helemaal af. Maar de half lederen stoelen waren in prima staat. Na een goede (leer) poetsbeurt zijn die weer flink opgeknapt.
Andere velgen is zeker een optie, de combi met het grijze middenstuk vind ik nu niet zo geslaagd.

@Willem, ik vind deze inderdaad ook prima passen, de auto is immers verlaagd. Dus of het middenstuk zwart of weer helemaal zilver.

De auto heeft net APK voorkeuring gehad. Viel me nog mee na bijna 3,5 jaar stilstaan.
-Fusee hoesjes links en rechts vervangen
-1 voorband slecht met scheur tot canvas.
-CO te hoog 5,8%

Voor de te hoge CO heb ik nu nog geen controle laten uitvoeren naar de oorzaak. Eerst rest in orde maken en dan zien verder!

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2017 15:42 #1439155 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Hoe was het ook weer: bij
Hoe was het ook weer: bij hoog CO loopt de motor te rijk, dacht ik.
Een B200ET heeft geen lambdasonde, dus er wordt niet bijgestuurd op basis van de uitlaatgassen: de ecu werkt volgens mij alleen met signaal van de LMM, temperatuurzender, en gaskleppositie. Dan zou ook een lek in inlaattraject of uitlaat niet voor een rijk mengsel kunnen zorgen, alleen voor een arm mengsel.+
Wat we in het verleden eens hebben gehad, was een drukregelaar op de injectierail die niet goed was: daardoor was de druk in de rail te hoog en werd er dus door de injectoren meer brandstof ingespoten dan nodig.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2017 16:16 #1439160 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic CO
@Willem, bedankt voor het meedenken! Ik heb van de vorige eigenaar al direct bericht gekregen waar ik de afstelling bij de luchtinlaat kan regelen. Hij kende het probleem.
Ik hoop dat het daarmee op te lossen is.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-07-2017 20:14 #1439168 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Goedenavond David,

Welkom.
Ik ben heel benieuwd wat je gaat doen/maken van de Turbo.
Ik heb deze auto ook mogen bewonderen maar in mijn ogen moet er veel aan gebeuren maar: ik ben ook niet technisch....... dus dat kan snel...... ;-)
Ik blijf het volgen!

Leuk man en zet hem op de weg!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC