Eindelijk weer een nette V90 in bezit.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 10:39 #1437488 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Mooie kleuren!

Bijlage 1_5.jpg niet gevonden

Bijlage 2017-05-13_10-34-57.jpg niet gevonden

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Wim de Jong
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 15:44 #1437491 door Wim de Jong
Beantwoord door Wim de Jong in topic De "to do" lijst.
Nu je er al een keer of 4-5 lekker mee weg is geweest, en 1 keer in het donker, komt er zomaar alweer een aardige "to do" lijst tevoorschijn:

1. Het instrumenten paneel mist 2 lampjes...
2. De radio mist 3, misschien wel 4 lampjes.
3. Bij de raamschakelaars in de deurpanelen mis ik ook wat lampjes.
4. Het Alcantara leer behandelen met een pluizentondeuze... (moet ik nog kopen)
5. Een grote beurt, de laatste is net 5500 km geleden, maar wel 15 maanden terug.
6. Een middenconsole deksel, de klem is eraf gebroken, en ik mis de bekerhouders.

Wat betreft punten 1, 2, 3 pak ik gelijk aan......dealer lampjes zijn ongeveer € 5 per stuk. Ik tel in ieder geval al 8-9 lampjes..... € 45,00 ???? Allemachtig, ik ga alles vervangen voor LED lampjes, die soldeer ik er zelf in met een juiste voorschakelweerstand. Ik heb zeker nog 20 witte hoge rendements LED liggen, ook rode en groene. Op mijn gemakkie binnenkort dit ff aanpakken. De overige punten moet gedaan worden als ik wat meer tijd heb, en/of ertegen aan loop (middenconsole)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-05-2017 23:49 #1437498 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat met die middenconsole heb
Dat met die middenconsole heb ik ook. De bekerhouder heb ik, maar de vergrendeling van de grote klep is afgebroken. Als ik de kleine klep (met magneetsluiting) erboven wil openen moet ik dus het onderste stuk met mijn andere hand tegen te houden. Als ik ooit een tegenkom met beige leder bekleding spring ik er ook op om die te kopen, maar het is zeker geen prioriteit.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 00:27 #1437688 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Een nette v90
een vette v90 dus...
de v en de n zitten niet ver van elkaar op het toetsenbord....
Mij zijn ze te gelikt . Heb meer met het oergevoel dat een 740 mij geeft.
Maar veel fijne km's gewenst!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 12:56 #1437698 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes
De lampjes voor de radio en de schakelaars op het dashboard (niet in het instrumenten cluster, snelheidsmeter) zijn allemaal gelijk.

Deze kan je bij bijv. Conrad voor een klein prijsje in bulk bestellen tov de dealer die er de hoofdprijs voor vraagt. Zelf monteren is eenvoudig. Daar komt geen soldeerbout aan te pas.
Gewoon de lamp uit de originele houder halen en de nieuwe plaatsen. Draad goed wikkelen en overtollige lengte afknippen met een tangetje. Houder monteren en klaar.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2017 22:42 #1437705 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes
Ben zelf ook bezig met de lampjes, voor het instrumentenpaneel heb je inderdaad 1,2W (T5 fitting, soms ook wel W2x4,6d) en 3W (T10/w2,1x9,5d) lampen nodig. Ik ben er echter achter gekomen dat de lampjes in de knoppen voor de stoelverwarming andere zijn. Zien er ongeveer hetzelfde uit als die T5 lampjes, maar dan met lange beentjes om te solderen. Heb geprobeerd een gewoon T5 lampje erin te solderen, maar het tin pakt niet op de draadjes van die lampen...
En die lampen kosten online of bij de lokale dhz echt 2x niks. Ik heb heb besloten alle lampjes te vervangen, niet alleen degene die niet meer werken, en heb in totaal 40 lampjes gekocht. Totale prijs: 13 EUR...

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC