Even voorstellen; Martijn uit Emmen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2016 23:01 #1105305
door V700 register
Even voorstellen; Martijn uit Emmen. is gemaakt door V700 register
Goedenavond forumleden,
Reden dat ik mijzelf hier voorstel is een de aanschaf van mijn eerste wagen.
Ik ben Martijn, 18 jaar. Bouwjaar juni '97 en woonachtig in de gemeente Emmen.
Mijn eerste auto is geen VW Golf, geen VW Polo, en ook geen Honda Civic, maar een Volvo 740.
Mogelijk (her)kennen jullie mij van mijn activiteit op het V70 forum, mijn vader heeft immers een V70 uit '02.
Daardoor wist ik wel dat ik een comfortabele cruiser wilde in plaats van een rappe, spijkerharde hatchback.
Ik heb mijn comfortabele cruiser gevonden in de vorm van een Volvo 730 met de B230E motor uit 1987. Gekoppeld aan een handgeschakelde 4-bak met overdrive. De auto verdient met name optisch wat aandacht, technisch is de auto erg goed. Enige vervelende puntje lijkt speling op de aandrijfas (?) te zijn, een trilling is te voelen bij acceleratie. Met name in de 1ste & 2de versnelling.
Ik heb nog wat plannen met de auto om deze optisch wat te verbeteren.
Wat er aan het technische gedeelte gedaan is;
- Originele uitlaat (compleet!) + nieuwe steunen e.d.
- Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter.
- Nieuwe distributieriem + v-snaren.
- Nieuwe voorbanden.
De auto heeft rechtsachter wat nare plekjes rondom de wielkast & bij het achterlicht. Hier is een keer een motoragent op geknald.
Wat ik van plan ben? Andere verlichting (heldere lampen), een blokjesgrille & andere velgen (16") en nog wat kleine dingetjes zoals luxe kentekenplaten, polijsten, goede reinigen etc. etc. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen. Prio heeft de reparatie van de tellerklok, deze is reeds vervangen bij de vorige eigenaresse, maar nog werkt de toerenteller niet, en de kilometerstand (beide) werken niet.
Ik hoop dat jullie voldoende weten, mochten jullie vragen hebben; stel ze.
Hoop veel van jullie te kunnen leren.
Complimenten trouwens... voor dit mooie forum!
Vriendelijke groet,
Martijn
Reden dat ik mijzelf hier voorstel is een de aanschaf van mijn eerste wagen.
Ik ben Martijn, 18 jaar. Bouwjaar juni '97 en woonachtig in de gemeente Emmen.
Mijn eerste auto is geen VW Golf, geen VW Polo, en ook geen Honda Civic, maar een Volvo 740.
Mogelijk (her)kennen jullie mij van mijn activiteit op het V70 forum, mijn vader heeft immers een V70 uit '02.
Daardoor wist ik wel dat ik een comfortabele cruiser wilde in plaats van een rappe, spijkerharde hatchback.
Ik heb mijn comfortabele cruiser gevonden in de vorm van een Volvo 730 met de B230E motor uit 1987. Gekoppeld aan een handgeschakelde 4-bak met overdrive. De auto verdient met name optisch wat aandacht, technisch is de auto erg goed. Enige vervelende puntje lijkt speling op de aandrijfas (?) te zijn, een trilling is te voelen bij acceleratie. Met name in de 1ste & 2de versnelling.
Ik heb nog wat plannen met de auto om deze optisch wat te verbeteren.
Wat er aan het technische gedeelte gedaan is;
- Originele uitlaat (compleet!) + nieuwe steunen e.d.
- Nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter.
- Nieuwe distributieriem + v-snaren.
- Nieuwe voorbanden.
De auto heeft rechtsachter wat nare plekjes rondom de wielkast & bij het achterlicht. Hier is een keer een motoragent op geknald.

Wat ik van plan ben? Andere verlichting (heldere lampen), een blokjesgrille & andere velgen (16") en nog wat kleine dingetjes zoals luxe kentekenplaten, polijsten, goede reinigen etc. etc. Ik wil zoveel mogelijk zelf doen. Prio heeft de reparatie van de tellerklok, deze is reeds vervangen bij de vorige eigenaresse, maar nog werkt de toerenteller niet, en de kilometerstand (beide) werken niet.
Ik hoop dat jullie voldoende weten, mochten jullie vragen hebben; stel ze.
Hoop veel van jullie te kunnen leren.
Complimenten trouwens... voor dit mooie forum!
Vriendelijke groet,
Martijn
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 07:45 #1427593
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Welkom Martijn,
Welkom Martijn,
Mooi dat 'jongelui' zoals jij het leuk vinden om in een baksteen te rijden!! Het zijn fijne auto's die met een beetje liefde heel lang meegaan.
Als je technisch Volvo-advies nodig hebt, dan kan je in Ees terecht bij Garage Koops. Die doen mijn auto's ook. En natuurlijk loont het zeker de moeite om een keer te gaan kijken bij een sleuteldag in Friesland, in Langezwaag.
Groeten uit Sleen!
Mooi dat 'jongelui' zoals jij het leuk vinden om in een baksteen te rijden!! Het zijn fijne auto's die met een beetje liefde heel lang meegaan.
Als je technisch Volvo-advies nodig hebt, dan kan je in Ees terecht bij Garage Koops. Die doen mijn auto's ook. En natuurlijk loont het zeker de moeite om een keer te gaan kijken bij een sleuteldag in Friesland, in Langezwaag.
Groeten uit Sleen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 11:41 #1427597
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom!
Leuk om weer een nieuwe jonge 700 rijder te zien! Veel plezier hier op het forum!
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 14:50 #1427604
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Welkom hier!
Welkom hier!
Voor die tellerset kan je het beste eerst eens uitzoeken of het een VDO of een Yazaki set is: daarvoor kan je kijken naar het verschil in vormgeving van de dagteller. De ene heeft afzonderlijke vakjes voor elk cijfer, de andere een vak voor alle cijfers.
Als je dat weet, kan ik weleens kijken of ik een erkend goede bak om te testen heb. Ik ben vrij regelmatig in Emmen.
Voor die tellerset kan je het beste eerst eens uitzoeken of het een VDO of een Yazaki set is: daarvoor kan je kijken naar het verschil in vormgeving van de dagteller. De ene heeft afzonderlijke vakjes voor elk cijfer, de andere een vak voor alle cijfers.
Als je dat weet, kan ik weleens kijken of ik een erkend goede bak om te testen heb. Ik ben vrij regelmatig in Emmen.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 18:22 #1427624
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic tellerbak
VDO is alle cijfertjes vd dagteller in 1 venstertje
Yazaki is elk cijfertje een venstertje.
Yazaki is elk cijfertje een venstertje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 20:54 #1427637
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Leuk!
Leuk!
- WILJAN Muller (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 22:21 #1427641
door WILJAN Muller (GAST)
Beantwoord door WILJAN Muller (GAST) in topic Tof om te zien dat een
Tof om te zien dat een 'jongeling' eens niet kiest voor een standaard petjesragbak, maar bewust gaat voor een baksteen. 
Heel veel rijplezier gewenst!

Heel veel rijplezier gewenst!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 22:39 #1427644
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Allereerst ; dank iedereen
Allereerst ; dank iedereen voor het hartelijke welkom 
Willem, ik heb de tellerklok momenteel gedemonteerd.
Naar verwachting komt morgen het tandwieltje binnen (er ontbreken 2 'tandjes').
Vervolgens moet ik nog een keer kijken naar de toerenteller, die komt nooit boven de 1000 toeren.

Willem, ik heb de tellerklok momenteel gedemonteerd.
Naar verwachting komt morgen het tandwieltje binnen (er ontbreken 2 'tandjes').
Vervolgens moet ik nog een keer kijken naar de toerenteller, die komt nooit boven de 1000 toeren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
19-04-2016 08:48 #1427651
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Leuk dat je voor een Volvo 740 gekozen hebt. Dat rijdt veel beter dan een golfje waar velen voor kiezen.
Heel veel plezier met de Volvo!
Heel veel plezier met de Volvo!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-05-2016 14:40 #1428272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt Marcel ! ;)
Bedankt Marcel ! 
Na veel zoeken & lezen op dit forum vandaag de overdrive weer gefixed.
Overdrive werkte eerst altijd goed, daarna soms niet, soms wel. Of na indrukken pas na enkele minuten / kilometers. Relais hoorde ik klikken, dus ook onder de pook lijkt alles goed. Vandaag de auto eens een stukje de lucht in geholpen om er eens onder te kunnen kijken.
Alle stekkers zaten er in, maar waren nogal vies. Helemaal de kabelschoentjes (op de solenoid?) waren zaten onder het zand en stof.. Deze met beleid schoongemaakt, ingespoten met contactspray, en vervolgens afgedekt. Resultaat is een werkende overdrive !
Forum heeft mij zo al meerdere malen kunnen helpen, dank daarvoor !
Nu ik toch bezig ben, het vervangen van de tankvlotter ;
Moet ik nog letten op nummers/types/motor?

Na veel zoeken & lezen op dit forum vandaag de overdrive weer gefixed.
Overdrive werkte eerst altijd goed, daarna soms niet, soms wel. Of na indrukken pas na enkele minuten / kilometers. Relais hoorde ik klikken, dus ook onder de pook lijkt alles goed. Vandaag de auto eens een stukje de lucht in geholpen om er eens onder te kunnen kijken.
Alle stekkers zaten er in, maar waren nogal vies. Helemaal de kabelschoentjes (op de solenoid?) waren zaten onder het zand en stof.. Deze met beleid schoongemaakt, ingespoten met contactspray, en vervolgens afgedekt. Resultaat is een werkende overdrive !

Forum heeft mij zo al meerdere malen kunnen helpen, dank daarvoor !
Nu ik toch bezig ben, het vervangen van de tankvlotter ;
Moet ik nog letten op nummers/types/motor?
Moderators: Jerry Stam