francofiel af?
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Overigens ga ik er bij legale snelheden op de snelweg wel van uit, dat je de tellerafwijking meetelt. 130 GPS dus, oftewel meestal ongeveer 140 op de teller. Rijd je langzamer, dan zal het iets zuiniger kunnen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Junior lid
-
Rijd ook altijd op gps snelheid, dus ook op teller ongeveer 10 te hard.
Met LPG (Prins VSI g3) haal ik meestal tussen de 1:8,5 en 1:9,5
Heb wel eens ultieme poging gedaan om verbruik omlaag te brengen, banden op 2,8bar(wel veel meer herrie) en 100 op de snelweg, ramen dicht en airco uit...
Met als resultaat; 1:10,5
Gezien de LPG prijs mij de moeite niet waard om bijna 40km/u langzamer te gaan rijden.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Nieuw lid
-
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Nieuw lid
-
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Jij schreef : ... dat je de tellerafwijking meetelt. 130 GPS dus, oftewel meestal ongeveer 140 op de teller.
Dat mag gelden voor iedere andere auto, maar op de rollentestbank die Michael Oudman destijds georganiseerd heeft bleek, dat auto's met bandenmaat 195/65/15 tussen 60 km/h en 140 km/h maximaal een afwijking hadden van 2 km/h. Voor die tijd had ik met de navigatie al vastgesteld, dat de afwijking niet meer dan 3 á 4 km/h kon zijn.
groetjes
Mathy
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
De bandendruk waar Volvo het in het instructieboekje over heeft, is voor moderne(re) banden veel te laag. De Vredesteins die er nu op liggen voelden aan, alsof ze bij de eerst beste bocht van de velg wilde lopen. 2,8 bar kan, afhankelijk van de banden. Ik meen dat ik er momenteel 2,6 bar rondom op heb staan, maar ik heb met de vorige set banden (Nokians, die beter bevielen dan de Vredesteins van nu) ook al 2,8 op gehad. Ik meen dat ik toen 2,8 bar voor erop had staan en 2,6 bar achter (meestal rij ik leeg rond, er ligt ook geen LPG-tank in).
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Naast persoonlijke zaken als design en de iconische waarde van zo'n baksteen is de ruimte de grote plus. Ooit eens nagezocht, maar van de gangbare automerken is alleen de E-klasse een grotere station. Comfort is gerust Frans te noemen.
Verbruik is niet laag, ik rij 1:8.5 met een '98 LPI, voornamelijk snelweg (120), maar met een gasprijs van 1/3 van de benzine is dat niet erg.
V70/850 is vooral ook duurder in onderhoud. Moderner, dus gevoeliger en je kunt minder zelf. Ga anders eens in beiden een proefrit maken, weet je gelijk je voorkeur.
Elke keer als ik inparkeer of halve draai maak word ik weer blij van de draaicirkel. Voorwielen kunnen bijna dwars! En met vakantie gewoon niet hoeven nadenken over 'zullen we de kinderwagen wel of niet meenemen'.

- V700 register
- Nieuw lid
-
Wij hebben sinds kort een 940 HPT en zijn zeer tevreden over het rijcomfort en het 'degelijke' gevoel. Als je op zoek bent naar een zuinige auto, dan is een dergelijke Volvo niet de juiste keuze.
Brandstofkosten zijn echter niet de enige kostenpost. Lage afschrijving en betrouwbaarheid is ook wat waard!
Succes met je zoektocht.
Gr. Willem
- V700 register
- Nieuw lid
-