En daar ben ik dan, met mijn Volvo 940!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 10:18 #1418295
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Groet, ook uit Apeldoorn
Veel plezier met de 940. Bij Timen ben je in goede handen en ....een thuiswedstrijd!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 14:22 #1418303
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Rode lak
Is dat vervellen iets wat bij de donkerrode lak hoort of zo? Ik zie er hier in de buurt ook zo één staan met van die plekken. Ik vind het trouwens wel een hele mooie kleur en had er zelf bijna ook zo eentje gehad. Ik heb 15 jaar geleden mijn 940 namelijk overgenomen van een vriend die hem als lease auto had gereden. Bleek dat hij hem in de eerste week van het leasecontract had geruild met een collega voor een zilvergrijze en die heb ik nu dus. Maar die vervelt dan weer niet...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 14:31 #1418304
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volgens
Volgens mij komt het bij de ene kleur vaker voor dan bij de andere. In dit rood best vaak.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 19:17 #1418308
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb ook de indruk dat deze
Heb ook de indruk dat deze kleur (418) daar gevoelig voor is. Niet voor verbleken/verkrijten maar voor het afbladderen van de blanke lak. Gelukkig heeft mijn 940 het (nog) niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 19:57 #1418309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vandaag ben ik naar Timen
Vandaag ben ik naar Timen Smit in Vaassen geweest en hij heeft de auto aan een inspectie onderworpen. Hij zij dat mijn exemplaar er bijzonder goed uitzag (op de lak na). Alles was eigenlijk goed... was een verkeerde uitlaat steun gemonteerd door de vorige eigenaar (die heb ik meteen laten vervangen). De linker voor remklauw liep iets aan, maar dat was een staafje schoonmaken, invetten en toen was het perfect.
Wel is er af en toe een probleem met het starten dan als de auto gestart is en je laat meteen het gas los dan gaat de auto uit. Vermoedelijk de brandstof drukregelaar of het relais maar dat komt een andere keer. Ik heb er niet echt last van om de auto 10 secs boven de 1000 toeren te houden voor ik ga rijden. Daarna is ie prima. Doe ik een keer als de distributieriem moet over een half jaar tot een jaar.
Toen even de turbodruk gemeten tijdens een ritje waarom Timme vroeg of ik APK nodig had. Toen meteen naar de garage gereden in Vaassen, en een APK gedaan. Even een lampje voor de nummerplaat verlichting daar te plekke vervangen en een nieuwe APK!
Timen weet er ongelooflijk veel van, en het is een hele leuke middag geweest!
Ik heb foto's gemaakt van deze 1.5 uur en hieronder geplakt!
Wel is er af en toe een probleem met het starten dan als de auto gestart is en je laat meteen het gas los dan gaat de auto uit. Vermoedelijk de brandstof drukregelaar of het relais maar dat komt een andere keer. Ik heb er niet echt last van om de auto 10 secs boven de 1000 toeren te houden voor ik ga rijden. Daarna is ie prima. Doe ik een keer als de distributieriem moet over een half jaar tot een jaar.
Toen even de turbodruk gemeten tijdens een ritje waarom Timme vroeg of ik APK nodig had. Toen meteen naar de garage gereden in Vaassen, en een APK gedaan. Even een lampje voor de nummerplaat verlichting daar te plekke vervangen en een nieuwe APK!
Timen weet er ongelooflijk veel van, en het is een hele leuke middag geweest!
Ik heb foto's gemaakt van deze 1.5 uur en hieronder geplakt!
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 20:59 #1418310
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Goed bezig!
Welkom hier. Je bent goed bezig geweest, Dennis!
Mooie auto, waar je zo te zien/lezen nog vele km plezier van kunt hebben.
Timen is i.d.d. the right man for the job. Ik was gisteren nog bij hem voor de jaarlijkse check-up van mijn 940. Je steekt altijd weer wat op van hem.
Mooie auto, waar je zo te zien/lezen nog vele km plezier van kunt hebben.
Timen is i.d.d. the right man for the job. Ik was gisteren nog bij hem voor de jaarlijkse check-up van mijn 940. Je steekt altijd weer wat op van hem.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-05-2015 20:57 #1418333
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fijn hoor.....
Het is altijd leerzaam en gezellig bij Timen
Met een man met zoveel kennis is het fijn sleutelen.
Groetjes uit Apeldoorn
Marcel
Volvo 744 B230FB aut. "91 olive green
Km.st.190208.
Met een man met zoveel kennis is het fijn sleutelen.
Groetjes uit Apeldoorn
Marcel
Volvo 744 B230FB aut. "91 olive green
Km.st.190208.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
21-05-2015 09:28 #1418536
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Amersfoort
Zou het kunnen dat deze 940 uit Amersfoort komt? Ik zie de vervellende 940 waar ik het eerder over had bij mij in de buurt al een tijdje niet meer staan...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
27-05-2015 11:37 #1418741
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deze komt Eindhoven! En ik
Deze komt Eindhoven! En ik heb er nu een paar gezien in deze kleur, maar het vervellen zit hem in de genen want dat doen ze allemaal!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-12-2015 10:03 #1424375
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom Dennis!
Welkom Dennis!
We hebben het op het werk al veel gehad over de 940.
De beste Volvo ooit gebouwd.
En wat heb ik een spijt dat ik hem heb ingeruild.....maar goed ik ben weer bezig met een hopelijk mooi exemplaar.
Even afwachten nog, gelukkig heb ik de 244 nog al staat deze nu even 3 maanden te rusten.
We hebben het op het werk al veel gehad over de 940.
De beste Volvo ooit gebouwd.
En wat heb ik een spijt dat ik hem heb ingeruild.....maar goed ik ben weer bezig met een hopelijk mooi exemplaar.
Even afwachten nog, gelukkig heb ik de 244 nog al staat deze nu even 3 maanden te rusten.
Moderators: Jerry Stam