En daar ben ik dan, met mijn Volvo 940!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 16:02 #1103803
door V700 register
En daar ben ik dan, met mijn Volvo 940! is gemaakt door V700 register
Mijn naam is Dennis en ik woon in Apeldoorn. Ik had 10 jaar geleden een Volvo Amazon, maar die heb ik verkocht toen ik kinderen kreeg.
Nu heb ik vorige week mijn Seat Cordoba verkocht en ik ben weer Volvo gaan rijden, namelijk een Volvo 940 uit 1997 IC LPT 2.3 benzine.
Als ik naar de staat van de auto kijk vermoed ik dat ik hier aankomende tijd veel te vinden ben
Auto rijdt goed, plaatwerk is wat minder. Het is dat kersenrood, dus blanke lak laat los op de motorkap en het dak.
Het ziet er uit alsof de auto aan het vervellen is, maar vermoedelijk zit er geen nieuwe laag lak onder!
Verder staat er 248K op de teller en is er een onderhoud historie aanwezig. Ik ben er blij mee!
Als eerste even een bijpassende wieldop vinden:
Nu heb ik vorige week mijn Seat Cordoba verkocht en ik ben weer Volvo gaan rijden, namelijk een Volvo 940 uit 1997 IC LPT 2.3 benzine.
Als ik naar de staat van de auto kijk vermoed ik dat ik hier aankomende tijd veel te vinden ben

Auto rijdt goed, plaatwerk is wat minder. Het is dat kersenrood, dus blanke lak laat los op de motorkap en het dak.
Het ziet er uit alsof de auto aan het vervellen is, maar vermoedelijk zit er geen nieuwe laag lak onder!
Verder staat er 248K op de teller en is er een onderhoud historie aanwezig. Ik ben er blij mee!
Als eerste even een bijpassende wieldop vinden:
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 19:00 #1418268
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Afgezien
Afgezien van de blanke lak die hier en daar loslaat vind ik dat de auto er nog heel netjes uitziet. Leuke kleur, die had ik niet laten staan als ik die eerder tegen was gekomen dan mijn huidige estate.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 19:10 #1418270
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Welkom
Eenmaal besmet met het Volvo-virus; tja dat is hardnekkig. Mooie auto, schadevrij zo te zien. Deze auto draagt zeker bij aan een goede opvoeding voor jouw kinderen. Overspuiten kan een betaalbare optie zijn als je de auto zelf stript en weer opbouwt (Heb ik zelf ook gedaan). Let wel bij jouw auto moet de hemel en gedeeltelijk ook de binnenbekleding eruit, om de dakrails te kunnen verwijderen. Ach en die wieldop, daar is vast wel aan te komen en anders een stel mooi lichtmetalen velgen?
In ieder geval veel zorgeloos rijplezier toegewenst.
In ieder geval veel zorgeloos rijplezier toegewenst.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 21:47 #1418272
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom Dennis
Mooie wagen en leuk dat er nog een Apeldoorner bij komt ,gezellig
Groetjes Marcel
Groetjes Marcel
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 23:31 #1418280
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooie auto
Mooie kleur!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 08:11 #1418285
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Hele mooie kleur! Ik heb
Hele mooie kleur! Ik heb dezelfde kleur (dwz mijn 940 heeft deze kleur
. Regent red pearl. Zie de foto.
Gelukkig laat de lak daarvan niet los. De auto werkt uitstekend!
Dus ik verwacht dat jouw 940 dat ook zal doen met enig liefdevol onderhoud. Veel plezier met je baksteen.

Gelukkig laat de lak daarvan niet los. De auto werkt uitstekend!
Dus ik verwacht dat jouw 940 dat ook zal doen met enig liefdevol onderhoud. Veel plezier met je baksteen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 09:08 #1418287
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hey jongens! Bedankt voor
Hey jongens! Bedankt voor alle reakties!
Ik ga eerst even langs Timen Smit vandaag om een keer om de auto de regendans te doen en te kijken wat er moet gebeuren voor de APK (moet voor 20 juni).
Als die APK erop zit en ik heb in kaart wat er allemaal aan moet gebeuren ga ik eens rustig nadenken over de buitenkant. De auto is niet helemaal shadevrij. Klein deukje in de bumper, en rechtervoorscherm heeft een naar deukje bij het knipperlicht waar ik eigenlijk een ander scherm voor nodig heb. Ik heb stiekum de hoop dat er ergens op de sloop een motorkap en een scherm staat in de juiste kleur en in goed staat is. Als dat niet zo is, ik heb een compressor (en een schuur) en kan de auto zelf spuiten. Mijn stiefvader is gepensioneerd autospuiter, inmiddels niet meer zo flexibel als toen maar hij kan me er wel bij helpen
Velgen ben ik ook naar aan het kijken maar dat komt allemaal. Ik moet de uitgaven spreiden van noodzakelijk naar minder noodzakelijk.
Grappig dat er meer mensen uit Apeldoorn komen (Apeldoornse volvo clan! ), en mensen zijn met dezelfde kleur ! Ik zie die kleur idd nooit! Het is een kwestie van de lak in de wax houden, want de zon eet rode auto's gewoon op!
Ik ga eerst even langs Timen Smit vandaag om een keer om de auto de regendans te doen en te kijken wat er moet gebeuren voor de APK (moet voor 20 juni).
Als die APK erop zit en ik heb in kaart wat er allemaal aan moet gebeuren ga ik eens rustig nadenken over de buitenkant. De auto is niet helemaal shadevrij. Klein deukje in de bumper, en rechtervoorscherm heeft een naar deukje bij het knipperlicht waar ik eigenlijk een ander scherm voor nodig heb. Ik heb stiekum de hoop dat er ergens op de sloop een motorkap en een scherm staat in de juiste kleur en in goed staat is. Als dat niet zo is, ik heb een compressor (en een schuur) en kan de auto zelf spuiten. Mijn stiefvader is gepensioneerd autospuiter, inmiddels niet meer zo flexibel als toen maar hij kan me er wel bij helpen

Velgen ben ik ook naar aan het kijken maar dat komt allemaal. Ik moet de uitgaven spreiden van noodzakelijk naar minder noodzakelijk.
Grappig dat er meer mensen uit Apeldoorn komen (Apeldoornse volvo clan! ), en mensen zijn met dezelfde kleur ! Ik zie die kleur idd nooit! Het is een kwestie van de lak in de wax houden, want de zon eet rode auto's gewoon op!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 09:10 #1418288
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit
Dit is toch een metalic lak? Dan valt het heel erg mee. De vuur/brandweerrode niet-metalic lakken die worden langzaam roze/oranje.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 09:57 #1418293
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik hoop dat het heel erg
Ik hoop dat het heel erg meevalt, dan is de kans dat ik goede delen vind in de juiste kleur groter 
Denk wel dat je gelijk hebt, verder is de auto niet echt verkleurd. Het is puur de blanke lak. Ik denk dat de vorige eigenaar de auto niet echt veel in de wax heeft gezet.

Denk wel dat je gelijk hebt, verder is de auto niet echt verkleurd. Het is puur de blanke lak. Ik denk dat de vorige eigenaar de auto niet echt veel in de wax heeft gezet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-05-2015 09:59 #1418294
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Of misschien zo erg lopen
Of misschien zo erg lopen poetsen met middelen met een grote slijtgraad dat de lak er vanaf ging ...
Moderators: Jerry Stam