Nieuwe Volvo, nieuwe problemen :)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2015 16:06 #1418415 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update!
Net even met remmenreiniger in de weer geweest, toen ik onder het spruitstuk op cilinder 2 spoot liep hij opeens op 4 cilinders. Lijkt me dat dat alleen de inlaatspruitstukpakking kan zijn. Vacuümslangetjes zijn allemaal oud en getaped, deze zal ik ook vervangen.
Twee bougiekabels klikten niet op de bougies en heb ik vervangen met kabels die ik nog had van een Polo uit '85, hij klinkt er niet anders op te lopen, maar kan dit kwaad?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 13:20 #1418446 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi
Er loopt koelwater door het spruitstuk. Het zit echter zo hoog dat er niet veel uitloopt.

Vacuum rubbertjes kan je bij de dealert krijgen en kosten geen vermogen.

Van bougie kabels heb ik geen verstand behalve dan dat een setje van bougicord niet zo duur is :-)

bougicord maakt ze ook voor Volvo.

Succes Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2015 22:08 #1418465 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Stapje verder
Inlaat was inderdaad lek, zie foto :-) Na het vervangen startte hij direct en liep netjes op 4 cilinders. Tot hij uitviel. En niet meer wilde starten.. Buiten dit lek om reageerde het blok niet op remmenreiniger of het lostrekken van het paarse vacuümslangetje. Het vervangen van oude rubbertjes maakte ook niets uit. Witte slangetje zit ook goed vast, op het blok en op het kastje onder het dashboard. Het enige losse wat ik kan vinden is een (afgeknipt?) draadje die samen met het kabeltje van de choke warmte dingetje aan de carburateur. Ik heb niet kunnen vinden waar die mogelijk aan zou moeten zitten.
Hij start nu helemaal niet meer. Ik zie dat de mechanische pomp rustig door pompt, dus neem aan dat hij genoeg brandstof krijgt. Het lijkt mij een beetje alsof er een klep in de carburateur dicht gaat soms, en lastig weer open (weer gerelateerd?).

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2015 18:24 #1418518 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HAL sensor wat losjes
Na wat zoeken en verdelerkap even los te halen zag ik dat het plasticje waar de hallsensor stekker op zit los is, en dat de zwarte (massa??) kabel er een beetje los in zit, en dus tegen het frame kan komen. Zie foto. Kan ik deze los bestellen of moet ik even op zoek naar zo'n heel blokje met as?
Als tweede foto heb ik dat ene draadje dat afgeknipt lijkt te zijn.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2015 09:26 #1418534 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic draadje en hallgever
Het draadje moet vastzitten aan het klepje dat je ook op de foto ziet. Het is de warme start klep. Als de motor draait zijn de twee dunne slangetjes verbonden. Als de motor stil staat is het kleine slangetje met de dikke slang verbonden om benzine damp naar de buitenlucht te ventileren. Ik zou het wel maken maar het is niet de reden dat ie het niet doet.

Er zit een stationair klep op de carb maar als die dicht zit loopt de auto wel maar slaat af als je het gas loslaat.

Omdat de auto het niet op remmenreiniger doet heb je een probleem met de ontsteking. Meestal is dat de hallgever of de eindtrap. Je mag op zoek naar een werkende hallgever. Je verbindt de stekker met deze hallgever zonder deze te monteren. Je zet de auto op contact en dan draai je met de hand het asje van de hallgever rond. Heb je dan wel vonk (met een stroop lamp) dan is je hallgever stuk en de eindtrap goed. Zo niet dan is het andersom.

Succes

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-05-2015 09:27 #1418535 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic hallgevers
zitten op bijna alle auto's tot 88 ook op de 230E en 230F

Rob

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2015 00:05 #1418796 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Deed het eventjes erg mooi
Ik had het plasticje even op het metaal gelijmt, leek goed vast te zitten. Na bevestigen deed de motor het prima, startte meteen en bleef goed lopen. Stuk gereden, uit en weer aan, geen probleem. Thuis neergezet om radio in te bouwen. Uurtje later weer proberen; niks. Vonkte niet meer. Na de ontsteking weer los gehaald te hebben en te testen vonkte hij wel weer.. Lijkt me dus dat dat stekkertje gewoon goed moet zijn en lijm niet voldoende is :p

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-05-2015 02:04 #1418797 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Welkom hier,
Welkom hier,

Vreemd dat die stekkerverbinding al los zat. Zou er niet al eerder een probleem geweest zijn en dat er hierdoor geprobeerd Is aan de halgever te knutselen?
Met een defecte hallgever doet ie het een tijdje en zo ineens niet meer om het vervolgens later wel.weer te doen.
Als je in de buurt woonde kon je wel Ff langs komen om te testen (heb er nog wel ergens 1 liggen die werkt)ml maar dat lijkt me in jou geval wel bertje te ver rijden.

Grtz, Daniel

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC