Nieuwe Volvo, nieuwe problemen :)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 20:18 #1103796
door V700 register
Nieuwe Volvo, nieuwe problemen :) is gemaakt door V700 register
Hallo mede-liefhebbers,
Mijn naam is Colin. 23 jaar inmiddels en woon in Klazienaveen. Ik studeer Technische Informatica en heb graag een oudere auto. In het verleden heb ik een 264 en een 145 gehad, nu heb ik een 745 gekocht! Ik krijg maar niet genoeg van het vierkante robuuste ontwerp waarbij alles heerlijk fors is.
Even wat info over de auto:
Type: 740 GL stationwagon
Motor: B230K carburateur
Brandstof: Benzine
(Foto bijgevoegd)
Binnen mijn budget vallen helaas geen perfecte auto's, zo ook heeft dit beestje wat problemen.. Daar maak ik straks een aparte discussie voor aan (motorprobleempjes).
Wat mijn plannen zijn voor deze auto? Ten eerste de motor goed hebben lopen. Dan wil ik hem compleet maken (mist wat chroomstripjes ed) en de kleine roestplekjes aanpakken. Vervolgens staat de audio op het lijstje en als hij verder in goede staat is in een mooi nieuw kleurtje spuiten (of verven?).
Mijn naam is Colin. 23 jaar inmiddels en woon in Klazienaveen. Ik studeer Technische Informatica en heb graag een oudere auto. In het verleden heb ik een 264 en een 145 gehad, nu heb ik een 745 gekocht! Ik krijg maar niet genoeg van het vierkante robuuste ontwerp waarbij alles heerlijk fors is.
Even wat info over de auto:
Type: 740 GL stationwagon
Motor: B230K carburateur
Brandstof: Benzine
(Foto bijgevoegd)
Binnen mijn budget vallen helaas geen perfecte auto's, zo ook heeft dit beestje wat problemen.. Daar maak ik straks een aparte discussie voor aan (motorprobleempjes).
Wat mijn plannen zijn voor deze auto? Ten eerste de motor goed hebben lopen. Dan wil ik hem compleet maken (mist wat chroomstripjes ed) en de kleine roestplekjes aanpakken. Vervolgens staat de audio op het lijstje en als hij verder in goede staat is in een mooi nieuw kleurtje spuiten (of verven?).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 22:13 #1418241
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Welkom!
Welkom Colin!
Leuk dat je je hier hebt aangemeld! Iedereen hier is graag bereid om je te helpen met je Volvo.
De motor loopt niet helemaal goed schrijf je. Wat doet die precies?
Dat mag je opzich ook hier wel behandelen hoor inplaats van een nieuw/ander topic.
Op de foto lijkt 'ie trouwens Matzwart. Zelf gedaan?
Van welk jaar is 'ie? Belastingvrij jaar of dat niet?
Groeten,
Gerben
Leuk dat je je hier hebt aangemeld! Iedereen hier is graag bereid om je te helpen met je Volvo.
De motor loopt niet helemaal goed schrijf je. Wat doet die precies?
Dat mag je opzich ook hier wel behandelen hoor inplaats van een nieuw/ander topic.
Op de foto lijkt 'ie trouwens Matzwart. Zelf gedaan?
Van welk jaar is 'ie? Belastingvrij jaar of dat niet?
Groeten,
Gerben
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 22:30 #1418244
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic welkom Colin
Mooie zwarte baksteen heb je
Groetjes Marcel
Volvo 744 "91 aut.olivegreen op mooie Draco"s
Groetjes Marcel
Volvo 744 "91 aut.olivegreen op mooie Draco"s
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 23:02 #1418247
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Hij zit tussen zijdeglans en
Hij zit tussen zijdeglans en echt mat in, niet zelf gedaan, anders zag hij er beter uit haha.
Beestje is van '85, ideaal voor een student. Tevens rij ik zolang het weer het toelaat motor, dus vaker op 2 dan 4 wielen.
Probleem is best erg, kan er niet echt mee rijden.
Starten doet hij slecht. Helemaal koud start hij vrijwel direct, lijkt hij op 3 poten te lopen en valt na een tijdje snel dood (alsof ontsteking er mee stopt). Dan start hij niet meer, soms na een tijdje weer wel maar meestal lijkt hij dan maar op 1 cilinder te vonken oid.. Toen ik hem ophaalde heb ik er wel een best eind mee gereden, dat ging vrijwel probleemloos. Het enige wat hij toen had was weinig vermogen, alsof hij maar de kracht van 3 cilinders had.
Ik heb een compressie test gedaan, alle 4 cilinders dik in orde. Ook even de bougies vervangen, rotor + verderelerkap bekeken, leek verder goed. Andere bobine geprobeerd, geen verschil (kans dat beide bobines zelfde defect minimaal?). Ik las hier ( volvo700vereniging.nl/node/52478#comment-form ) dat een lek slangetje ook een probleem kon zijn. Na 60 liter erbij in gegooid te hebben geen verschil, dus dat is uitgesloten lijkt me.
Beestje is van '85, ideaal voor een student. Tevens rij ik zolang het weer het toelaat motor, dus vaker op 2 dan 4 wielen.
Probleem is best erg, kan er niet echt mee rijden.
Starten doet hij slecht. Helemaal koud start hij vrijwel direct, lijkt hij op 3 poten te lopen en valt na een tijdje snel dood (alsof ontsteking er mee stopt). Dan start hij niet meer, soms na een tijdje weer wel maar meestal lijkt hij dan maar op 1 cilinder te vonken oid.. Toen ik hem ophaalde heb ik er wel een best eind mee gereden, dat ging vrijwel probleemloos. Het enige wat hij toen had was weinig vermogen, alsof hij maar de kracht van 3 cilinders had.
Ik heb een compressie test gedaan, alle 4 cilinders dik in orde. Ook even de bougies vervangen, rotor + verderelerkap bekeken, leek verder goed. Andere bobine geprobeerd, geen verschil (kans dat beide bobines zelfde defect minimaal?). Ik las hier ( volvo700vereniging.nl/node/52478#comment-form ) dat een lek slangetje ook een probleem kon zijn. Na 60 liter erbij in gegooid te hebben geen verschil, dus dat is uitgesloten lijkt me.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
10-05-2015 23:07 #1418249
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Technische Informatica
Je hebt een mooi vak 
Mooie auto ook trouwens, met een beetje volharding en systematisch foutzoeken krijg je die helemaal in orde voor weinig. Foutzoeken in auto's kan een mooie practische leerschool zijn voor foutzoeken in IT systemen, de proces principes zijn gelijk.

Mooie auto ook trouwens, met een beetje volharding en systematisch foutzoeken krijg je die helemaal in orde voor weinig. Foutzoeken in auto's kan een mooie practische leerschool zijn voor foutzoeken in IT systemen, de proces principes zijn gelijk.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 09:38 #1418254
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic sjek lijstje
- inlaatspruitstuk pakking, testen met lopende motor en remmenreiniger
- de slangen bovenop aan de luchtfilter slang
- slangetje van de carterventilatie
- rubbertje op het inlaatspruitstuk. zit een witte vacuumleiding aan gaat door het schutbord naar de ontstekingscomputer
- er zit een stationair afsluiter op. Deze moet wel open gaan. Als je de paarse slang bij het linker schutbord loshaalt staat ie altijd open. Als deze klep dichtzit is de carb ook niet te stellen.
- er zit een warme start klep op. zit een blauw draadje aan. Als de motor loopt moet hier 12 volt opstaan en het ding moet massa hebben.
- carb voet pakking wederom testen met remmenreiniger bij lopende motor
Succes tot zover....
Rob
- de slangen bovenop aan de luchtfilter slang
- slangetje van de carterventilatie
- rubbertje op het inlaatspruitstuk. zit een witte vacuumleiding aan gaat door het schutbord naar de ontstekingscomputer
- er zit een stationair afsluiter op. Deze moet wel open gaan. Als je de paarse slang bij het linker schutbord loshaalt staat ie altijd open. Als deze klep dichtzit is de carb ook niet te stellen.
- er zit een warme start klep op. zit een blauw draadje aan. Als de motor loopt moet hier 12 volt opstaan en het ding moet massa hebben.
- carb voet pakking wederom testen met remmenreiniger bij lopende motor
Succes tot zover....
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 09:49 #1418255
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic kzou beginnen met...
het paarse slangetje los te trekken.
Rob
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 10:37 #1418260
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi lijstje
Bedankt voor het lijstje, zodra ik weer thuis ben zal ik hem even afwerken. Een paar vacuümslang rubbertjes waren wel wat gescheurd, even dichtgeplakt met ductape maar zal ik zo spoedig mogelijk ook even vervangen voor nieuw.
Ik zal dan ook even wat meer foto's plaatsen, ook van de motor.
Nog een probleem wat ik heb is dat de tellerbak alleen de tijd, snelheid en toeren aangeeft.. Tank en temp doet niks, ook telt hij geen kilometers. Zal dit aan de teller liggen? En hoe kan ik dit controleren?
Bedankt voor de reacties zover
Ik zal dan ook even wat meer foto's plaatsen, ook van de motor.
Nog een probleem wat ik heb is dat de tellerbak alleen de tijd, snelheid en toeren aangeeft.. Tank en temp doet niks, ook telt hij geen kilometers. Zal dit aan de teller liggen? En hoe kan ik dit controleren?
Bedankt voor de reacties zover

- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-05-2015 22:12 #1418273
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Leuk! Weer een Drenth in een
Leuk! Weer een Drenth in een baksteen. Leuke auto.
Groeten uit Sleen.
Groeten uit Sleen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-05-2015 11:06 #1418403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Probleem gevonden, denk ik
Ik had even gekeken in de korte tijd dat ik thuis was, nu startte hij snel en bleef hij (regelmatig) lopen. Hij viel een keertje uit maar startte toen direct weer. Enige mindere was dat hij op 3 poten loopt. Cilinder nummer 2 heeft er geen zin in, bougiekabels uitgewisseld, geen verschil. Bougie even buiten de motor getest en hij vonkt erg zwak. Omdat de verdelerkap onder de waterafvoer rand zit verdenk ik dat deze toch wat vies/vochtig wordt/is. Hij lijkt nog redelijk nieuw maar het lijkt me een goede zet om deze inclusief de rotor even te vervangen en een afdakje erboven te maken.
Op 3 cilinders had ik even een stukje gereden, had meer pit dan mijn 460 1.8i
Ben zeer benieuwd hoe vlot hij op volle kracht is. Wel had ik soms dat hij tijdens het veel gas geven dat hij uit viel, gas los en in versnelling uit laten rollen, dan pakte hij hem weer op (Met soms een heel harde knal uit de uitlaat). Dit zou kunnen komen omdat cilinder 2 niets/weinig verbrand en hij dus iets verzuipt?
Op 3 cilinders had ik even een stukje gereden, had meer pit dan mijn 460 1.8i

Moderators: Jerry Stam