940 automaatstartprobleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 11:03 #1416086 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Die
Die stekkers in het dashboard doen niet zoveel voor de motor hoor. Misschien de stekkers van de EZK en ECU (ontstekings en injectiecomputer) maar die zitten laag in de auto.

Er zit in de bediening van de automaat een beveiliging dat je m alleen in P of N kunt starten, de PNP schakelaar. Die wil wel eens de geest geven, bij een beginnend uitvallende schakelaar helpt soms om de handle even heen en weer te halen. MAAR, als die stuk is zou de startmotor niet moeten gaan draaien. Vandaar ook mijn vraag dat als de auto niet wil starten of de startmotor wel draait maar de motor niet aanslaat of dat de startmotor niet draait.

Onderdelen uitwisselen kan soms een goede manier zijn om defecte onderdelen op te sporen. Hier krijgt ik echter een beetje de indruk dat men het eigenlijk niet weet en maar wat blijft wisselen in de hoop dat de storing weg gaat. Maar ik kan natuurlijk ook de verkeerde indruk hebben. Die foutcodes kunnen misschien meer informatie geven.

Maar als ik het goed begrijp is "de garage" die de storing nu aan het oplossen is NIET Nordicar??

De informatie en antwoorden die je hier krijgt zijn hooguit zo goed als de informatie die jij geeft. Zoveel mogelijk vragen beantwoorden helpt om dingen uit te sluiten/weg te redeneren. Wellicht meer dan noemen wat er geprobeerd is.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 11:05 #1416087 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet starten of niet aanslaan?
Uit je beschrijving maak ik op dat de motor soms tijdens het rijden afslaat en nu inmiddels helemaal niet meer aanslaat, maar wel start. Ik heb geen automaat, maar als de keuzehandel niet in P staat, dan start de motor toch niet? Als jouw motor wel start maar niet aanslaat, hoef je het daar dus niet in te zoeken.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 11:36 #1416089 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Precies
Dat dacht ik ook. Als de startmotor rondgaat kun je schakelaar bij de keuzehandle uitsluiten.

Maar het blijft voor ons gissen totdat de topicstarter meer informatie geeft/kan geven.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 17:21 #1416095 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic internettie940 start en rijdt weer als een echte 940
Hallo henk940 lpt Jerry en alle anderen, ook en pluim voor Nordicar afdeling gebruikte onderdelen en de vele chef werkplaatsen aan welke mijn probleem is voorgelegd.Zonde van een gereviseerde luchtmassameter, stappenmotor en ontstekingskabels, een tankelement en vele uren zoeken.Oorzaak de relaishouder met verbindingen, Nettie start onmiddellijk na het draaien van de sleutel en loopt stationair 5-600 toertjes en heeft er inmiddels al weer 180 km op zitten met diverse stops, Heb mijn schoonmoeder van 86 weer op kunnen halen uit het ziekenhuis (stapt toch makkelijker uit een 940 dan een taxi) allemaal hardstikke bedankt voor de adviesen en blij dat ik de moordplannen van de zwartkijkers die benzine en lucifers voorstelden en het beeindigen van deze 24 jarige voorstelden naast me neer heb gelegd. Namens Nettie met 328570 km op de klok.

mvgr.Tom

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC