940 automaatstartprobleem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 12:07 #1103285 door V700 register
940 automaatstartprobleem is gemaakt door V700 register
Mijn 940 automaat heb ik al bijna 9 jaar , 3 jaar geleden (ik rijd ieder jaar naar lescala spanje) stop alleen om te tanken en een kopje koffie, auto neergezet op de camping, wil weer starten nee dus.Anwb garage is 14 dagen bezig geweest, de brandstofpomp gerepaard en een auto met het halve dashbord los teruggekregen.Op de terugweg weer een plotselinge motorstop,natuurlijk op een plek levensgevaarlijk Lyon, in paniek de selectie handle een paar keer fors heen en weer gehaald, en hij starte, de rest van de reis geen problemen en de auto na laten kijken bij de garage, andere computer erin, en weer problemen, het al aan het alarmsysteem ingebouwd door Bosselaar Apeldoorn, daar nagekeken het lag niet aan het alarm maar aan het witte relais van de brandstofpomp, is schoongemaakt en voor de zekerheid een reserve in het dashbord kastje. 5 weken geleden weer hetzelfde probleem, niet starten na een kort ritje, wegenwacht startpilot terugslag afgesleept naar de garage distrubutie van tijd nieuw geplaatst, wil alléén starten met remmen reiniger.Na gemeten het lag aan de stappenmotor en de luchtmassameter, bougiekabels en bdp sensor vervangen,andere bobine en andere ontstekings module geplaatst (bobine van een mercedes) starten lopen en tijdens de proefrit afgeslagen en wil niet lopen.De brandstofopvoerpomp met het hele element vervangen, gestart met een extra accu en remmenreiniger lopen 3 minuten en vanaf 2000 toeren uit, wil ook niet aan de gang met remmen reiniger.Volgens de garage ligt het aan de combinatie bobine en ontstekingsmodule??? wie geeft raad???

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
16-02-2015 17:36 #1415990 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Als ik het goed begrijp heb je 3 jaar terug een storing gehad, toen probleemloos gereden en nu weer een storing die er op lijkt?

Om wat voor blok gaat (heb je de motorcode, B230..., of wat is het bouwjaar of hoe sterk is de motor?), heb je al foutcodes uitgelezen/laten lezen? Zit er LPG in?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 11:21 #1416012 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940
Beste Henk, 940 gl automaat 1991 de uitgelezen foutcodes waren een probleem met de luchtmassameter, de stappenmotor, beide vervangen door dure exemplaren van scandcar, ook de bdp sensor en de bougie en bobinekabels vervangen, de garage is ook bezig geweest met de bobine en het versterkingselement op /bij het linkervoorspatbord, volgens de monteurs komt daar het probleem van.Omdat eerder het witte brandstofrelais problemen heeft gegeven en nadat dit was gesoldeerd 3 jaar geen problemen, is ook dit relais in de beginfase van de storing door een nieuw exemplaar (scandcar)m vervangen zonder resultaat.Omdat de benzinemeter niet werkte zelf een 2e hands exemplaar gemonteerd en getest pomp werkt maar benzine meter op dashbord niet.Zelf denk ik dat er of een brandstofdruk door vervuilde filters is of een slecht contact in de relais houder(werk prettig samen met de garagehouder )is een zoon van een vriend van mij (beiden monteurs uit het oude tijdperk
L.T.S. autotechniek 1964)de tijd van de computers en al die componenten is vreemd voor Pa en mij, benzine lucht en vonk dan moet ie lopen.Gisterochtend met een beetje remmen reiniger gestart en heeft de motor 3 minuten gelopen op 2000 toeren en sloeg toen af en wilde niet aan de gang.Deze wagen heb ik nu bijna 9 jaar en is keihard, deze storing ook, en heeft alleen op benzine gereden.Wat moet ik doen??
mvgr.Tom

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 12:51 #1416017 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Misschien eens meenemen naar
Misschien eens meenemen naar een sleuteldag?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 16:46 #1416020 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Eerst
Eerst de foutcodes resetten, dan proberen tot de storing optreedt en dan weer uitlezen. Alleen de allereerste 3 foutcodes die voorkomen worden opgeslagen. Latere foutcodes worden genegeerd, ook al is de storing van de eerste 3 niet meer van toepassing.

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-02-2015 18:29 #1416028 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Vervangen?
Al is het maar tijdelijk vervangen van bobine, vonkversterker en ezk?

Weet je in ieder geval of de garage gelijk heeft en veel werk is het niet 15-30 mins

Ik heb het meeste wel liggen denk ik (en met mij velen)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 00:27 #1416075 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic wij zijn daar mee bezig.
Misschien kun je mij de juiste manier uitleggen om de foutcodes te lezen bij een niet lopende startende 940 gl automaat van 91.

mvgr.Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 00:29 #1416076 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic vanmiddag de onderdelen van Nordicar bij de garage gebracht.
Nog niets gehoord , ga morgen weer even langs , mvgr.Tom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 07:53 #1416080 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Als het goed is staat hier
Als het goed is staat hier hoe je de codes kunt uitlezen: volvo700vereniging.nl/node/12449 . Het gaat om LH jetronic 2.4 (injectie) en EZK116 (ontsteking).

Voor de zekerheid: Als hij niet wil starten gaat de startmotor wel rond maar slaat de motor zelf niet aan?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-02-2015 10:41 #1416084 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 940 automaat
Ga direct naar de garage om het één ander te laten zien , eventueel zelf testen, inmiddels van Nordicar 2 bobines en 2 brandstofrelais en een ontstekingsmodule ontvangen, volgens de garagist lag het hier aan. Zelf ga ik steeds meer aan die grote stekkers op het dashbord denken of de verbinding selectiehandle asbak handschoenkastje.
mvgr.Tom

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC