tuning in het Zuid-Oosten

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2015 12:17 #1415547 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mooie auto , maar het is
mooie auto , maar het is gewoon een 98er met een 86 er kenteken hoor ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2015 23:36 #1415582 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic prachtige stukje werk, Adriaan
motorblok van je had ik al eens op turbobricks gezien, prachtig!
Polarissen verkoop ik niet, zijn de mooiste velgen voor onder een 240, 740, 940 vind ik persoonlijk. Je hebt nog de imitatie Eichers, maar die missen 't randje weer en zijn 't net niet, wat ook nog mooi is zijn Ocean MK18 velgen.

Ik zit al geruime tijd te denken om ook niet de achterkant van m'n 940 te verlagen.
Hoe bevallen de Bilstein B6'en i.c.m. de verlaging?
Qua turbodruk houdt het hier ook op zo rond de 0.7 bar en krijg dan ook last van fuel cuts bij vollast.
Ik heb alleen volgens mij niet zoveel mogelijk hebben i.v.m. de Vialle installatie die erin zit, maar dat moet ik nog eens bevestigen bij de specialist.

@ZwerverRoodbaard,
Bilsteins geven een veel betere wegligging en zorgden ervoor dat de auto achter niet zover door zakte, dit was voorheen wel het geval met nieuwe monroe sensa drek (wat een bagger), deze zijn misschien goed voor een originele niet verlaagde auto, zonder gastank. Nadeel van de bilsteins is de prijs en ze zijn wel erg stug, zeker als de auto koud is, het wordt wel beter als je eventjes gereden hebt en de olie wat dunner wordt.
Vialle kan inderdaad niet zoveel hebben als een dampgas systeem, staat overigens een poolse dampgas intallatie tekoop bij Jan-Geert, misschien leuk om in te bouwen als je verder wil gaan met je vermogen.

Gr. Hein



Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-02-2015 18:24 #1415592 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Vialle
Zet er een 5e Lpi injector bij, b.v. net achter het gasklephuis in je inlaatspruitstuk gewoon aftakken van je andere injectoren.
De druk van het gas zit wel goed bij Lpi, daar hoef je anders dan bij benzine niet over in te zitten.

Samen met een oliedruk sensor uit b.v. een Ford Fiesta die je in je inlaatkanaal zet (voor je gasklephuis uiteraard) gekoppeld aan
een maakrelais die je 5e injector open zet bij een turbodruk van b.v. 0.6 bar (aangegeven door de Ford sensor).

Zo heb je een stukje extra brandstof en geen last van fuel cuts of te arm mengsel.
Zelf rijd ik probleemloos Vialle met gewoon 4 injectoren en de druk op 0.95 bar, no problem.
Wel gechipte ECU en EZK (vooronsteking).

Maarrr... goede chips lijkt mij in jou geval een eerste vereiste.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • ADRIAANB234FT
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
02-02-2015 21:46 #1415602 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic @Hein
@Hein
Polarissen verkoop ik niet, zijn de mooiste velgen voor onder een 240, 740, 940 vind ik persoonlijk. Je hebt nog de imitatie Eichers, maar die missen 't randje weer en zijn 't net niet, wat ook nog mooi is zijn Ocean MK18 velgen

Wat de Eichers betreft, helemaal eens. Precies vanwege dat opvallend ontbrekende randje vallen ze af. Voor mij zijn de Ocean MK18 evenmin een alternatief. Misschien wanneer het velgbed tweederde minder diep was.

Adriaan

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD