Blogg: Volvo 945 "De paarse toerbuffel"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 15:02 #1419088
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic echt schitterend. Is het een
echt schitterend. Is het een bewuste keuze achter ronde strips en voor witte/grtijze of hoor dat zo?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
07-06-2015 19:53 #1419096
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic strips
Dit hoort zo: Rode strips horen achter en witte reflectie voor (net als op de fiets/auto: wit licht/reflectie aan de voorkant en rode lampen/reflectie achter).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 10:32 #1419116
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic nice
nice
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 11:01 #1419120
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Mooi!
Prachtig!
Mooie optie ook die luidspreker. Ik wist niet dat het kon bij een 940. Ik had het tot nu toe alleen in de V70 gezien.
En wat zit er er tussen je hoofdsteun en je stoel (een zwart randje)
Overigens heb ik mijn banden met 80% stikstof gevuld. Gratis.
Gewoon bij de benzinepomp
Mooie optie ook die luidspreker. Ik wist niet dat het kon bij een 940. Ik had het tot nu toe alleen in de V70 gezien.
En wat zit er er tussen je hoofdsteun en je stoel (een zwart randje)
Overigens heb ik mijn banden met 80% stikstof gevuld. Gratis.
Gewoon bij de benzinepomp
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 12:48 #1419125
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic schermpjes
Jeroen, die zwarte randjes die jij bedoelt zijn de bevestigingen waar ik aan de achterkant de Philips tv schermpjes in plug zodat de kids vanaf de achterbank dvd's kunnen kijken. Het is een hele toer om die zwarte bevestigingen er stevig aan te krijgen, vandaar dat ik ze gewoon laat zitten ipv ze telkens in- en uit te bouwen.
In 1998 liep de V70 Classic ook al een jaartje mee, blijkbaar werden dergelijke opties ook aangeboden voor de 900-serie die toen zijn laatste bouwjaar beleefde (volgens mij zijn de hoofdsteunen van de 940 en V70 hetzelfde).
Ik had zo'n luidspreker in de hoofdsteun idd ook eerder gezien in een V70 XC.
In 1998 liep de V70 Classic ook al een jaartje mee, blijkbaar werden dergelijke opties ook aangeboden voor de 900-serie die toen zijn laatste bouwjaar beleefde (volgens mij zijn de hoofdsteunen van de 940 en V70 hetzelfde).
Ik had zo'n luidspreker in de hoofdsteun idd ook eerder gezien in een V70 XC.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2015 18:18 #1419133
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Fraai!
Zeer fraaie 940, er valt nog wat te doen aan mijn 940 Limited Edition in Blackberry Pearl, dat is duidelijk! Is jouw schuifdak origineel, of later ingebouwd?
Die car kit met luidspreker en microfoon in/aan de hoofdsteun heb ik ooit in een V70 gehad in '99. Dat was de beste carkit die ik ooit gehad heb. Mensen konden niet horen dat ik vanuit de auto belde. Enige nadeel was dat het alleen werkte in combinatie met een Nokia (toen de onverwoestbare 6110) telefoon.
Die car kit met luidspreker en microfoon in/aan de hoofdsteun heb ik ooit in een V70 gehad in '99. Dat was de beste carkit die ik ooit gehad heb. Mensen konden niet horen dat ik vanuit de auto belde. Enige nadeel was dat het alleen werkte in combinatie met een Nokia (toen de onverwoestbare 6110) telefoon.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-06-2015 09:22 #1419144
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Schuifdak
Hallo Peter: mijn schuifdak is een origineel aftermarket Hollandia/Vermeulen, dus achteraf ingebouwd hier in Nederland. Afgelopen voorjaar was mijn schuifdak stuk (dak sloot niet meer) en ben ik naar Webasto in Kampen gegaan (Webasto heeft Hollandia/Vermeulen destijds overgenomen). De monteurs kwamen allemaal een kijkje nemen, de meeste kenden dit luxe model alleen uit de (geschiedenis)boekjes, ze waren vol lof over de afwerking: de felsnaad die onzichtbaar omgevouwen was etc.. In hun optiek was het dak niet te onderscheiden van een fabrieks-af exemplaar. Ze hebben me daar goed geholpen; de motor en schakelaar waren stuk. Een oudere monteur had nog een ongebruikt nieuwe motor liggen (lag al jaren in de rommelkast te verstoffen) voor een paar tientjes mocht ik deze overnemen omdat ik een liefhebbersauto heb. Meteen maar de complete bedrading+schakelaar+schuifdakmotor+SCU (= control unit die oa zorgt dat het dak automatisch sluit zodra je de sleutel uit het contact haalt) laten vernieuwen bij Webasto. Alle hardware is nu weer nieuw en klaar voor de volgende 20 jaar.
De Car-kit heb ik nooit gebruikt, er zat een parrot in toen ik deze auto kocht, ik weet dus niet hoe hij klonk. Inmiddels heb ik de relais van de kar kit die onder de bestuurdersstoel zitten al verwijderd toen ik het matje van de stoelverwarming vervangen heb, dus deze car kit zal het ook nooit meer doen.
De Car-kit heb ik nooit gebruikt, er zat een parrot in toen ik deze auto kocht, ik weet dus niet hoe hij klonk. Inmiddels heb ik de relais van de kar kit die onder de bestuurdersstoel zitten al verwijderd toen ik het matje van de stoelverwarming vervangen heb, dus deze car kit zal het ook nooit meer doen.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-07-2015 13:50 #1419853
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Voorwielophanging vervangen
De paarse toerbuffel had wat last van trillingen in het stuur bij 80 a 90 km/u en tijdens het afremmen. Er bleek behoorlijk wat speling te zitten in de voorwielophanging (rubbers). De champignonrubbers had ik jl. november nog zelf vervangen op de sleuteldag bij Janse Elburg, maar door het uitbikken van de reactiearm (waardoor er pitjes ontstaan) trad er in combinatie met de zachtere (standaard) champinonrubbers toch speling op, waardoor er trillingen in het stuur merkbaar werden. Goedkoop bleek in dat geval dus duurkoop: ik had meteen moeten gaan voor PU i.c.m. nieuwe draagarmen zodat alles naadloos en spelingsvrij aansluit.
Tijd voor een upgrade dus:
Gisteren met Timen deze onderdelen vervangen: nieuwe reactiestangen (de bedoeling was om de oude reactiestangen te hergebruiken en alleen de rubbers te vervangen voor PU, maar tijdens het aandraaien knapte de bout en deze bleef er deels inzitten dus toen maar gekozen voor nieuwe+ PU champignonrubbers, nieuwe draagarmen+rubbers en nieuwe stabilisatorstangetjes. Na 4 uur werken incl. toespoor stellen was de klus geklaard.
Dit is ook te merken in het rijden: geen trillingen meer bij hogere snelheden en tijdens het remmen en een mooie rechtuit gang. De Volvo is klaar om de trip naar de Ardennen te maken.
Tijd voor een upgrade dus:
Gisteren met Timen deze onderdelen vervangen: nieuwe reactiestangen (de bedoeling was om de oude reactiestangen te hergebruiken en alleen de rubbers te vervangen voor PU, maar tijdens het aandraaien knapte de bout en deze bleef er deels inzitten dus toen maar gekozen voor nieuwe+ PU champignonrubbers, nieuwe draagarmen+rubbers en nieuwe stabilisatorstangetjes. Na 4 uur werken incl. toespoor stellen was de klus geklaard.
Dit is ook te merken in het rijden: geen trillingen meer bij hogere snelheden en tijdens het remmen en een mooie rechtuit gang. De Volvo is klaar om de trip naar de Ardennen te maken.
- Pascal Kogelman
- Premium lid
-
Minder
Meer
11-07-2015 13:54 #1419854
door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic nieuwe reactiestang met PU rubber
Reactiestang
Moderators: Jerry Stam