Intro van nieuwe bezitter van 960 Estate

• Hein Wolda
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 18:26 #1408049 door Hein Wolda
Beantwoord door Hein Wolda in topic Achter de asbak in de middenconsole
Bij een 940 zit het stelmechaniek achter de asbak in de middenconsole.  Zou bij een 960 zomaar hetzelfde kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker.  Die asbak eruithalen is even een klusje waar mee moet oppassen anders breekt er van alles af..  Het zit met die mooie kleine nokjes achter een randje geklemd en je moet dus even op gevoel en met een, bij voorkeur plastic, wrikkertje (als begrijpt wat ik bedoel) die nokjes lossen.
Sommige personen krijgen dat ding er binnen 1 seconde onbeschadigd uit maar ik ben van het soort dat dan meteen met een onderdeel zit wat niet meer teruggeplaats kan worden zonder kit

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 19:13 #1408050 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Misschien
Misschien vragen of ze de airco af kunnen persen met stikstof na het vacumeren/voordat ze m weer vullen. Lastigheid is dat er maar één nippel in het systeem zit en dat die in het lagedruk gedeelte van het systeem zit. Het hogedruk deel van het systeem kun je dus niet op de werkdruk afpersen.

• Willem Veneboer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
28-07-2014 21:52 #1408058 door Willem Veneboer
Beantwoord door Willem Veneboer in topic Afpersen met stikstof
Bij een van de vorige volvo's hebben we het systeem met stikstof afgeperst.

De druk hoeft niet al te hoog te zijn, even nalopen met zeepsop en in veel gevallen vind je een potentieel lek.

Dus afpersen, vacumeren en vullen. Bij de laatste handeling ook gelijk de fluor en de olie meenemen.

• Mark van Loo (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-07-2014 19:38 #1408082 door Mark van Loo (GAST)
Beantwoord door Mark van Loo (GAST) in topic Een condensor voor 99 euro?
Een condensor voor 99 euro? Niet duur. Idd zijn er verschillende versies. De mijne is nu voor de 2e keer lek. Hij zit veel te kwetsbaar achter de voorbumper :(.
Voor flushen automaat zou ik eens Sweden-Parts in Montfoort bellen. Ik heb daar de 940 en 960 laten flushen, doen ze netjes met Kroon-olie, een reiniger en nieuw filter. 175 euro.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2014 12:54 #1408130 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Condensor e.v.
Dank voor de tip! Ik had die mannen al gevonden, maar kreeg het idee dat ze meer in onderdelen deden. Ook onderhoud dus. Lekker in de buurt voor mij. (Lopik)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-07-2014 23:05 #1408149 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Yep, achterin de middenconsole
Zoals Hein al beschreef hierboven...

Hein Wolda schreef : ...zit het stelmechaniek achter de asbak in de middenconsole...

Een grote zwart-plastic afstelmoer om een zwart-plastic buis met schroefdraad. Makkelijkst bereikbaar door (zoals Hein al beschreef ) de asbak eruit te halen en dan de nokjes onderaan (links en rechts) in te duwen en het hele deel naar beneden eruit te trekken (met beleid). Zit bovenaan gewoon ingeschoven, dus die nokjes onderaan zijn de enige dingetjes die je los moet halen.
De 960 heeft overigens een 'balans'-handremsysteem, dus één kabel naar achteren, die boven de achteras 'splitst' naar de twee wielen (<a href="/node/26113#comment-126649" target="_blank">fotootje</a>). Voordelen en nadelen.Maar hopelijk werkt afstellen voldoende!
Succes,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC