Bougicord class F en E
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2021 11:31 #1468952
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Weerstand
Als ik het goed begrijp heeft de bougiekabel een weerstand om de pieken in de ontstekingsspanning te dempen, als ontstoring.
Voor een zo efficient mogelijke overdracht van energie wil je juist een zo laag mogelijke weerstand. Bij 20 - 30 kV is het amperage zo laag dat de weerstand inderdaad veel minder van belang is. Stel het maar voor als water: weinig stroming maar wel onder hele hoge druk.
Voor een zo efficient mogelijke overdracht van energie wil je juist een zo laag mogelijke weerstand. Bij 20 - 30 kV is het amperage zo laag dat de weerstand inderdaad veel minder van belang is. Stel het maar voor als water: weinig stroming maar wel onder hele hoge druk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-11-2021 17:27 #1468957
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic weerstand
Op de laatste pagina(98) van het document zie je de weerstandsdraad in de constructie tekening.
Hoe langer de kabel hoe groter de weerstand dus.
Op het uiteinde zit een metalen draadje/beugeltje in de kern gestoken om de overdracht naar de dop/stekker te verzorgen. Op de aansluiting hiervan kan het mis gaan. Ook kan de weerstandsdraad een breuk hebben. De vonk komt er wel die springt vaak nog wel over. Het gaat wel ten koste van de vonk in de bougie.
Daarom controleer je de weerstand van iedere bougie- en bobinekabel.
Deze moet dus 5600 Ohm per meter zijn.
Ook in de rotor zit een weerstand iets meer dan 1000 Ohm.
Zo kom je tussen bobine en bougie ergens uit tussen 5 en 10K.
Ik denk dat de weerstand ook van invloed is op de duur van de vonk.
Hoe langer de kabel hoe groter de weerstand dus.
Op het uiteinde zit een metalen draadje/beugeltje in de kern gestoken om de overdracht naar de dop/stekker te verzorgen. Op de aansluiting hiervan kan het mis gaan. Ook kan de weerstandsdraad een breuk hebben. De vonk komt er wel die springt vaak nog wel over. Het gaat wel ten koste van de vonk in de bougie.
Daarom controleer je de weerstand van iedere bougie- en bobinekabel.
Deze moet dus 5600 Ohm per meter zijn.
Ook in de rotor zit een weerstand iets meer dan 1000 Ohm.
Zo kom je tussen bobine en bougie ergens uit tussen 5 en 10K.
Ik denk dat de weerstand ook van invloed is op de duur van de vonk.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2021 01:44 #1468959
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Nogmaals
Bestel je de kabels op oem nummer dan zit je altijd goed. Ook de bougies hebben vaak een weerstand. Voor de redblocks wordt bv NGK BPR6es aanbevolen, gebruik ik al 30 jaar. Daar zit iik een weerstrand in, vandaar de R in het typenummer. Maar ook equivalenten van bv Bosch, Eyquem, Beru of Volvo zijn goed. De rest is geneuzel over niets. Niet over nadenken, dat is al door de constructeurs gedaan.
- Jurriaan Nijkerk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-12-2021 13:07 #1468969
door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic En oj, voor ik het vergeet
Tot 15 december geeft Estate Services 15% korting op alle bougiekabels. Ben je lid van de Volvo700Vereniging dan heb je sowieso altijd 10% korting te pakken wanneer je jezelf meldt en je weet zeker dat je de goede hebt.
Zo verdien ik mijn lidmaatschapsgeld weer terug...
Zo verdien ik mijn lidmaatschapsgeld weer terug...
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
01-12-2021 15:06 #1468974
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Het gaat mij (nog) niet om het kopen
Het gaat mij (nog) niet om het kopen. Maar om te weten of E en F samen kunnen gaan. Ik heb beide liggen waarbij bij de E bij het metalen draadje/beugeltje in de kern bij de dop een scheurtje zit. Precies zoals Adrian zegt.
Overigens ontving ik een email van estate services voor 20% korting op bougiekabelsets.
Overigens ontving ik een email van estate services voor 20% korting op bougiekabelsets.
- Peter Borghs
- Junior lid
-
Minder
Meer
06-12-2021 08:57 #1469022
door Peter Borghs
Beantwoord door Peter Borghs in topic Bougiekabel strakker zetten
Zodat ie strakker zit op de bougie. Gewoon met combinatietang?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-12-2021 08:59 #1469025
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Klemmen
De bougiedoppen moeten goed klemmen op het tonnetje van de bougie.
Het tonnetje moet strak aangedraaid zijn als het geen Volvo bougie is. Bij De Volvo bougie zit het tonnetje vast.
De wegenwacht komt veel Losgesprongen bougiedoppen tegen bij pech gevallen.
Het tonnetje moet strak aangedraaid zijn als het geen Volvo bougie is. Bij De Volvo bougie zit het tonnetje vast.
De wegenwacht komt veel Losgesprongen bougiedoppen tegen bij pech gevallen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-12-2021 14:44 #1469265
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klasse F of E
Klasse F en E hebben te maken met de temperatuur bestendigheid van het isolatiemateriaal.
Klasse F geeft zonder meer een betere warmte bestendigheid.
Deze Klassen zijn bekend in de elektriciteit wereld.
Bij een bekende olie boer worden elektromotoren besteld voor inwendige warmte Klasse B maar maar met een isolatie kwaliteit Klasse F.
Zo weet deze boer dat zijn tien duizenden elektromotoren zonder probleem de levensduur van de gehele fabriek tenminste zullen evenaren.
Klasse F geeft zonder meer een betere warmte bestendigheid.
Deze Klassen zijn bekend in de elektriciteit wereld.
Bij een bekende olie boer worden elektromotoren besteld voor inwendige warmte Klasse B maar maar met een isolatie kwaliteit Klasse F.
Zo weet deze boer dat zijn tien duizenden elektromotoren zonder probleem de levensduur van de gehele fabriek tenminste zullen evenaren.
Moderators: Jerry Stam