ecc verwarming volvo 960 van 1992

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2020 20:50 #1110363 door V700 register
ecc verwarming volvo 960 van 1992 is gemaakt door V700 register
hallo
Ik heb een Volvo 960 waar ik heel content van ben maar nu niet in de winter want de verwarming werkt helemaal niet.
Ik dien wel te zeggen dat de airco niet meer actief is en ik die ook niet gebruik maar ik wil wel warmte.
De zekeringen zijn ok en ook de waterdarmen die via het shutbord in de passagiersruimte lopen zijn warm .De kachelkraan in de motorruimte heb ik manueel bediend in de aangetrokken stand maar dat heeft geen verandering.
Wat ik ook wil meedelen is dat er niets van de bedieningsknoppen enig effect heeft en dat ook het lampje van de airco niet brandt .Ik meen te horen dat je via die knop anders foutcodes kunt oproepen.
IK heb de ventilatormotor wel al eens direct aan massa verbonden waarbij die wel werkte maar ik weet niet als dit mag?
Kan mij iemand helpen terug warmte te krijgen in mijn wagen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
29-12-2020 21:41 #1464615 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Werkt de thermostaat?
Werkt de thermostaat?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 09:35 #1464622 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik denk wel dat de
ik denk wel dat de thermostaat werkt omdat de 2waterdarmen die naar binnen lopen anders niet warm zouden krijgen volgens mij?

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 09:50 #1464623 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Klinkt alsof de
Klinkt alsof de warmtevoorziening in orde is, maar als ik het goed begrijp kun je niets aansturen. Geen ventilator, geen standen regelen etc..

Je zegt het a/c lampje brand niet, branden er verder wel lampjes op de kachelbediening (zoals de recirculatie)?

Klinkt alsof de ecc unit naar de eeuwige jachtvelden is, of dat er simpelweg een zekering is overleden.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 10:04 #1464624 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Als ik het goed heb zekering
Als ik het goed heb zekering #19 en #28 maar 1 en ander is afhankelijk van de uitvoering.

#19 heeft onder andere ook de elektrische spiegels en de sigaren-aansteker er op zitten. Als deze het ook niet doen, dan is de diagnose snel gesteld.

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 20:06 #1464633 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ik had gedacht dat alleen #28
ik had gedacht dat alleen #28 voor de verwarming was maar #19 was inderdaad stuk en heb ik nu vervangen.
Nu gaat de aansturing terug maar er brandt nog geen lampje niet bij de ac knop als bij de recirculatieknop waardoor ik ook geen foutmeldingen kan vinden. Waaraan kan dit liggen?

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
30-12-2020 21:36 #1464637 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Lampje kapot?
Misschien het lampje kapot?
Maar iets wat ik niet lees is dat het geheel überhaupt wel heeft gewerkt, aka is dit probleem er al vanaf aanschaf auto of pas van de laatste dagen? En wat doet die nu wel allemaal nadat je de zekering hebt vervangen?

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2020 00:34 #1464642 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Doet ie iets?
Hallo Peter

Heb je de airco al geprobeerd of heb je alleen de zekering vervangen? De ECC moet ook de gelegenheid krijgen om te registreren dat iets het niet doet. De airco is er overigens niet alleen voor de momenten dat het warm is, maar ook voor wanneer het buiten vochtig is.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2020 16:44 #1464653 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De verwarming heeft er voren
De verwarming heeft er voren gewerkt .En nu de zekering is vervangen werken de draaiknoppen opnieuw en de 2 lampjes hebben ook een tijdje gewerkt maar daarna niet meer.
Dus de ventilator werkt maar blaast alleen koude lucht.
De airco was niet meer compleet als ik de wagen aanschafte maar dat vind ik niet zo erg omdat hij een schuifdak heeft voor in de zomer als het te warm is.
Het belangrijkste is dat ik terug warmte zou krijgen.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-12-2020 17:23 #1464654 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Werken de standen
Werken de verschillende standen wel? Dus als je hem op de voorruit laat blazen blaast die die kant op en als die naar voren moet blazen blaast die ook naar voren?

Klinkt namelijk zo alsof de kleppen niet werken. Want als beide slangen naar de kachel radiator warm worden dan wordt de kachel radiator ook warm. Daar zit verder niks tussen. Dus dan gaat het zeer waarschijnlijk mis bij de aansturing van de kleppen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC