autoradio werkt alleen als antenne aangesloten is?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2020 20:46 #1460841
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic was dus ook al
Mijn gedachte
"Is de min kabel van de radio aansluiting in de auto wel op orde ?
Dit omdat het bij twee radio's optreedt."
Ff draadje eromheen trekken naar een ander massapunt. Die minkabel zal wel ergens in de kabelboom met meerdere mindraden samenkomen om uiteindelijk ergens aan de carrosserie vast te zitten Maar waar precies ??
Ik zou het niet eens gaan uitzoeken , kost je een hoop tijd en schakeltechnisch maakt het niets uit. En het is ook geen zichtwerk.
"Is de min kabel van de radio aansluiting in de auto wel op orde ?
Dit omdat het bij twee radio's optreedt."
Ff draadje eromheen trekken naar een ander massapunt. Die minkabel zal wel ergens in de kabelboom met meerdere mindraden samenkomen om uiteindelijk ergens aan de carrosserie vast te zitten Maar waar precies ??
Ik zou het niet eens gaan uitzoeken , kost je een hoop tijd en schakeltechnisch maakt het niets uit. En het is ook geen zichtwerk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2020 22:45 #1460849
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Gezien het feit dat er een
Gezien het feit dat er een plakantenne is gemonteerd en dat er nog maar 2 speakers aanwezig zijn moet er een creatief iemand met de auto bezig zijn geweest.
Ik neem daarom maar aan dat de originele Volvo radio-connectoren weggeknipt zijn maar dat de draadboom nog deels aanwezig is. In deze draadboom moeten twee zwarte draden zitten die verbonden zouden moeten zijn met aardpunt 31/18.
Dit aardpunt zit in de radio tunnel, dus niet ver weg.
Dat aardpunt heeft meerdere functies dus als het weg is kun je nog meer verrassingen tegemoet zien.
Ik neem daarom maar aan dat de originele Volvo radio-connectoren weggeknipt zijn maar dat de draadboom nog deels aanwezig is. In deze draadboom moeten twee zwarte draden zitten die verbonden zouden moeten zijn met aardpunt 31/18.
Dit aardpunt zit in de radio tunnel, dus niet ver weg.
Dat aardpunt heeft meerdere functies dus als het weg is kun je nog meer verrassingen tegemoet zien.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2020 00:33 #1460852
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Ik lees
echter geen informatie op basis waarvan je kan aan kan nemen dat er connectors zijn weggeknipt.
Ook niet dat er nog maar 2 speakers aanwezig zijn trouwens.
Misschien ligt gewoon heel simpel dat - draadje los van dat aardpunt en is dat alles.
En anders daar een nieuw draadje naar toetrekken.
Keep it simple.
Ook niet dat er nog maar 2 speakers aanwezig zijn trouwens.
Misschien ligt gewoon heel simpel dat - draadje los van dat aardpunt en is dat alles.
En anders daar een nieuw draadje naar toetrekken.
Keep it simple.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2020 15:34 #1460861
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het is inmiddels gelukt. Het
Het is inmiddels gelukt. Het ontbrekende massa punt heb ik niet kunnen vinden, dus de massa van de kabelboom heb ik nu bijgeprikt op die van de sigarettenaansteker. Nu werkt alles weer, iedereen bedankt voor de tips en inzichten.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2020 02:52 #1460905
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Top
zie...!
simpel.
Niet te moeilijk denken of meteen van het ergste uitgaan.
simpel.
Niet te moeilijk denken of meteen van het ergste uitgaan.
Moderators: Jerry Stam