diagnose stellen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2019 06:48 #1455815
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voor iedere bougie is er een
Voor iedere bougie is er een aparte bobine dus 6 in het totaal .ik zal de aansluitingen eens controleren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-07-2019 07:51 #1455816
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De nokkenas sensor zal het
De nokkenas sensor zal het probleem niet zijn, bij afwezigheid van dit signaal zou de motor gewoon moeten starten.
Belangrijker is het signaal van de zogenaamde BDP of krukas sensor. Als dat signaal ontbreekt is er geen ontsteking. Eenvoudigste check is door tijdens het starten de toerental meter in de gaten te houden, die moet een beetje schommelen. Als de meter tijdens het starten niet beweegt dan is er iets mis met het signaal van de BDP sensor. Kan onder meer veroorzaakt worden door de BDP sensor zelf, de bedrading of het ontstekingsrelais.
Als de toerentalmeter wel een beetje schommelt dan moet je nog even goed naar de bougies kijken. Die worden namelijk in 2 groepen van 3 (1-3-5 en 2-4-6) aangestuurd door twee ontstekingsversterkers. Het is van belang dat vast staat dat de bougies van beide groepen niet vonken.
Succes maar weer
Piet
Belangrijker is het signaal van de zogenaamde BDP of krukas sensor. Als dat signaal ontbreekt is er geen ontsteking. Eenvoudigste check is door tijdens het starten de toerental meter in de gaten te houden, die moet een beetje schommelen. Als de meter tijdens het starten niet beweegt dan is er iets mis met het signaal van de BDP sensor. Kan onder meer veroorzaakt worden door de BDP sensor zelf, de bedrading of het ontstekingsrelais.
Als de toerentalmeter wel een beetje schommelt dan moet je nog even goed naar de bougies kijken. Die worden namelijk in 2 groepen van 3 (1-3-5 en 2-4-6) aangestuurd door twee ontstekingsversterkers. Het is van belang dat vast staat dat de bougies van beide groepen niet vonken.
Succes maar weer
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-07-2019 06:13 #1455840
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diagnose
Ik heb een schema kunnen bemachtigen van de plaatselijke volvogarage en zo kunnen vaststellen dat de bougies en brandstofrelais worden aangestuurd door 2 hoofdrelais die zich in de motorruimte bevinden. na een grondige check kunnen vaststellen dat de onstekingsrelais stuk was en de pinnetjes van de relais voor de brandstof niet diep genoeg zaten en slecht contact maakten.
oef eindelijk het euvel gevonden. wel opgemerkt dat de gasklepgever die tussen de luchtfilter en de motor zit contant draait zodra je het kontakt aan zet . mijn vraag is is dit normaal?Mijn wagen start terug joepi.Alvast bedankt piet voor je technische hulp.
oef eindelijk het euvel gevonden. wel opgemerkt dat de gasklepgever die tussen de luchtfilter en de motor zit contant draait zodra je het kontakt aan zet . mijn vraag is is dit normaal?Mijn wagen start terug joepi.Alvast bedankt piet voor je technische hulp.
Moderators: Jerry Stam