diagnose stellen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2019 19:52 #1109009 door V700 register
diagnose stellen is gemaakt door V700 register
ik heb een volvo 960 van 1992 die niet meer wil starten . ik wil de diagnose stellen via de diagnose ledlampjes maar die krijg geen stuurstoom van de regelunit.
is de regelunit dan stuk of ligt de fout ergens anders . dank je wel voor jullie antwoord

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2019 20:48 #1455746 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Iets meer info?
Denk dat iets wat meer info gewenst is. Zoals wat doet die wel en wat is er veranderd voordat die het niet meer deed?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 06:13 #1455749 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diagnose
Ik ben verleden week naar een trouwfeest geweest van mijn neef .Na het feest wil ik terug huiswaarts maar kan mijn wagen niet gestart krijgen.
In de week ervoor had ik wel panne . mijn wagen was stilgevallen en wat bleek dat de bezinepomp stuk was .Nu denk ik is er iets mis met het rijden op benzine want op gas zijn er geen problemen . Wel startte hij op benzine en schakelt automatisch over op gas ..Nu heb ik ook uitgemeten dat de benzine relais geen signalen krijgt op de 86/2 en geen massa op de 85.Die signalen komen van de regeleenheid .Ik sta voor een raadsel.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 07:48 #1455751 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hoor je de brandstofpomp in
Hoor je de brandstofpomp in de tank een paar seconden zoemen als je het contact aanzet?

Testje: aan de achterkant van de brandstofrail (bij het schutbord) heb je een schrader-valve (autoband ventiel) zitten. Na een paar startpogingen kan je het dopje verwijderen en het pennetje indrukken. Dan moet er direct flink wat benzine uitkomen. Als er niets uit komt doet de brandstofpomp het niet of is de brandstofdrukregelaar defect.

Dan kan je ook nog het vacuumslangetje van de brandstofdrukregelaar verwijderen en kijken of er daar brandstof uitkomt. Dat mag niet.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 13:34 #1455754 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic diagnose
aan het ventiel heb ik brandstof. aan de branstof regelaar moet ik nog eens zoeken waar die zit .Ik zou toch graag eens een diagnose doen a.d.h.v. de led lichtjes maar daar krijg ik geen verbinding met de ECC.ik heb wel plus en massa zodat het ledlampje brand maar als ik het indruk geeft het geen foutcodes. OOk had ik graag geweten hoe jullie een ECC testen op zijn werking.

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 18:11 #1455766 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic De diagnosefunctie van een
De diagnosefunctie van een 960 uit 1992 is dermate primitief dat je daar de oorzaak van het niet-starten niet mee gaat vinden.

Voor een lopende motor zijn vier zaken nodig: lucht, brandstof, vonken en compressie.

We weten nu dat er brandstof in de brandstofrail zit. De vraag is nu of het ook in de cylinders komt. Je kunt dit het beste testen door een paar keer te starten en dan achtereenvolgens alle bougies te verwijder, in het bougat te ruiken of dat naar benzine ruikt.

Te weinig lucht zou kunnen komen doordat de stationiar regeklep niet werkt. Dit kan je testen door te starten met het gaspedaal diep ingetrapt.

Te weinig compressie merk je doordat de startmotor tijdens het starten veel sneller ronddraait als anders omdat hij geen tegendruk in de cylinders krijgt.

Aanwezigheid van vonkende ontsteking test je door de penbobines met de bougie op het motorblok te leggen en met iets isolerends goed aan te drukken zodat de rand van de bougie goede elektrische aardeverbinding heeft met het motorblok en dan te starten.

Piet

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-07-2019 20:14 #1455772 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic dank je wel voor de
dank je wel voor de informatie .ik zal dit morgen allemaal uitproberen. de compressie zal normaal gezien wel ok zijn want ik ben naar het feest gereden en naar mijn inziens kan die niet ineens verdwijnen.je dient dan ook te starten om te zien of de bougies vonken, maar de auto staat in panne op een verlaten parking .dan heb je een tweede persoon nodig die start of kan je dat op een andere manier oplossen.Indien de diagnose met de ledlampjes niet zo volledig is zou ik wel graag eens weten als je de ECC kan testen omdat die toch al de nodige signalen moet krijgen om te kunnen starten . hoe doen julliie dat dan?Kan nuttig zijn voor een volgend technisch probleem.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 22:26 #1455807 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dag piet ,
Dag piet ,
ik heb alles gecheckt en gemerkt dat ik geen ontsteking heb. de vraag is nu, waaraan dat allemaal kan liggen. kan je me daar verder bij helpen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 22:30 #1455808 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo 960 wil niet starten
daar ik geen ontsteking heb kan dit voortkomen doordat de nokkenassensor niet meer werkt . maar hoe kan je dat uitmeten?

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
22-07-2019 23:14 #1455810 door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic Bobine?
Peter,
Heb je wel spanning op de bobine, de stekkertjes willen er wel eens afvallen.

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC