Dubbel DIN autoradio: Hoe er in?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2019 12:12 #1454944
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niet alleen de buitenkant
maar het probleem lag er ook in dat er aan de zijkant onvoldoende steun was om die metalen manchet vast te maken. Als dat gelukt is wordt het afwerken de volgende stap.
Aan de binnenkant van de console zitten bovenin twee haken maar de speling daar is zo'n 10 mm aan beide zijden. Of zijn wij hier verkeerd begonnen?
De site geeft namelijk aan dat het iets is voor de 780 maar ook dat een van de relais vervangen moet worden. In mijn geval leek dat niet nodig, ruimte zat er onder.
Nou ja, ik ga straks maar even langs :
in Appingedam.
Aan de binnenkant van de console zitten bovenin twee haken maar de speling daar is zo'n 10 mm aan beide zijden. Of zijn wij hier verkeerd begonnen?
De site geeft namelijk aan dat het iets is voor de 780 maar ook dat een van de relais vervangen moet worden. In mijn geval leek dat niet nodig, ruimte zat er onder.
Nou ja, ik ga straks maar even langs :

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2019 12:39 #1454946
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Het geprinte frame is
Het geprinte frame is afgeleid van de 780, dit was af fabriek een dubbel-din frame, maar het relais probleem ontstaat juist bij de 740/940.
Het nadeel is dat met een dubbel-din je vaak niet uitkomt met de relais en je deze dus moet verplaatsen. Gelukkig worden de radio's steeds compacter, alleen al omdat vaak de cd-speler achterwegen gelaten wordt. Zo zag ik laatst een (dure) Alpine 2-din radio welke maar 7cm diep was.
Het is dus geen zekerheid dat de relais in de weg zitten, maar de kans is wel aanwezig.
Het nadeel is dat met een dubbel-din je vaak niet uitkomt met de relais en je deze dus moet verplaatsen. Gelukkig worden de radio's steeds compacter, alleen al omdat vaak de cd-speler achterwegen gelaten wordt. Zo zag ik laatst een (dure) Alpine 2-din radio welke maar 7cm diep was.
Het is dus geen zekerheid dat de relais in de weg zitten, maar de kans is wel aanwezig.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2019 19:42 #1454960
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zo,zit de enkel din Kenwood
Zo zit de enkel din Kenwood bij mij in de 940: met blue tooth, met USB (2x), met DAB+ en met 500 Watt subwoofer. Maar zonder ellende met inbouwen!!
Technisch is al dat spul aardig identiek. Een dubbel din is dus niet beter.
Maar als je dubbel din handiger vindt, dan is dat natuurlijk goed mogelijk.
Technisch is al dat spul aardig identiek. Een dubbel din is dus niet beter.
Maar als je dubbel din handiger vindt, dan is dat natuurlijk goed mogelijk.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2019 21:21 #1454962
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Zo dus (hopelijk nu wel met
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-06-2019 23:24 #1454965
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic En
Het is nog steeds niet bepaald wanneer FM uitzendingen stoppen in Nederland...
Geloof dat ik hier al 4 jaar terug las dat mensen DAB radio's gingen plaatsen omdat FM er snel uit zou gaan. Maar het is wel een toekomstgerichte keuze.
Geloof dat ik hier al 4 jaar terug las dat mensen DAB radio's gingen plaatsen omdat FM er snel uit zou gaan. Maar het is wel een toekomstgerichte keuze.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2019 07:04 #1454973
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic De foto’s willen niet. Ik
De foto’s willen niet. Ik geef het op .....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2019 09:12 #1454975
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Foto's
Wil je die dan naar mij sturen? Of via mail of via wetransfer? jp at e57.nl
Dank!
Dank!
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2019 12:50 #1454982
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Ze staan er nu wel....
Ze staan er nu wel....
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-06-2019 14:01 #1454983
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heftig..
Maar ik wilde een autoradio die op de toekomst is voorbereid, bleutooth en USB-stick. CD-speler is niet nodig maar zit er in. Meer het belangrijkste is de leesbaarheid van het display, de soberheid zeg maar, en de grote knoppen.
Ik had het bakje gemeten dat onder de radio zit, 10-11 cm diep en die Kenwood is iets meer dan 11 diep. Leek me, ook omdat volvo die dikke radios in het programma had staan, een vrij simpele aktie.
Nu het niet lukt zie je plotseling constructies met verlegde (letterlijk...) relais en zo.
Maar even gaan kijken in Appingedam..
Ik had het bakje gemeten dat onder de radio zit, 10-11 cm diep en die Kenwood is iets meer dan 11 diep. Leek me, ook omdat volvo die dikke radios in het programma had staan, een vrij simpele aktie.
Nu het niet lukt zie je plotseling constructies met verlegde (letterlijk...) relais en zo.
Maar even gaan kijken in Appingedam..
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-06-2019 09:28 #1455018
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic JP, je hebt toch een 940 en
JP, je hebt toch een 940 en geen 960? Daarin past een dubbeldin sowieso niet (tenminste, de originele volvo dubbeldins niet) omdat de radio enigszins schuin gekanteld staat in de console, en de onderhoek ruzie krijgt met de relais achter de zekeringkast. In de 960 is de zekeringkast verplaatst en daarom past het daar wel.
Als je aftermarket dubbeldin achter-onder afgesneden is, en dus geen vierkante kast heeft, heb je wel een kans dat het past. Bij en originele SC-700 kan je de lastige hoek wegzagen omdat er daar niets in de behuizing zit, dus dat is wel pas te maken in een 940.
Als je aftermarket dubbeldin achter-onder afgesneden is, en dus geen vierkante kast heeft, heb je wel een kans dat het past. Bij en originele SC-700 kan je de lastige hoek wegzagen omdat er daar niets in de behuizing zit, dus dat is wel pas te maken in een 940.
Moderators: Jerry Stam