Achteruitrijcamera aansluiten op reverse versnellingsbak

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2019 04:56 #1108854 door V700 register
Beste volvokenners,
Sinds een jaar ben ik de trotse bezitter van een mooie 940 HPT USA uit '94. Zoals het er nu uit ziet wil ik 'm nooit wegdoen en optimaal van genieten.

Omdat de autoradio kapot en aan vervanging toe was dacht ik joh als ik er dan toch al tijd in steek kan ik het net zo goed GOED doen. Ik heb een autoradio met klapscherm geïnstalleerd (Pioneer AVH-Z7200DAB) een subtiele compacte subwoofer onder de bijrijdersstoel gelegd, een DAB antenne aangesloten en een achteruitrijcamera geïnstalleerd (niet dat ik niet met m'n baksteen kan omgaan, maar m'n vriendin gebruikt 'm ook).

De hele spullenboel is operationeel en de kabeltjes zijn weggewerkt. Het enige dat ik graag nog zou willen regelen is dat de camera automatisch aan en uit gaat, afgankelijk van de stand van de automatische versnellingsbak en in het specifiek de reverse. Achterop de radio is een aansluiting mogelijk voor de versnellingsbak (kleur roze) maar ik weet niet of het mogelijk is deze aan te sluiten op de versnellingsbak en indien ja: Hoe. Ik heb de beschermkappen eraf liggen en zie allerlei kabels eruit komen maar weet niet hoe verder.

Weten jullie of dit mogelijk is en zo ja welke kleur kabel van de versnellingsbak ik moet hebben om af te tappen naar de radio?

Dank alvast!
Jip

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2019 09:16 #1454639 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Achteruitrijlichten
Denk niet dat hier een specifiek kabeltje voor ligt maar zou zelf denk ik het kabeltje van je achteruitrijlichten pakken om hier een signaal te pakken. Deze gaan nu sowieso ook al aan als de automaat in de achteruit gaat.

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-05-2019 09:48 #1454643 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic De automaat heeft inderdaad
De automaat heeft inderdaad een gever die aangeeft wanneer hij in reverse staat: dat signaal gaat naar je achteruitrijlichten en kan je ook hiervoor gebruiken.
Je zegt niet welke automaat je hebt, dus dan wordt het lastig uitzoeken welke kleur het kabeltje heeft dat je moet hebben.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2019 20:46 #1454655 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor de tip!
Dank voor de tip!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2019 20:50 #1454656 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Willem ik heb een B230FT uit
Willem ik heb een B230FT uit de 1990-08 / 1994-07 serie. Helaas krijg ik zo 1 2 3 niet gevonden welke automaat erin ligt (ook niet 4 5 6). Weet jij welk kabeltje ik moet hebben? Dank alvast! Jip

• Willem van Strik (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
19-05-2019 22:23 #1454659 door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Beschrijf de pook eens? Heb
Beschrijf de pook eens? Heb je een knopje op de pook om de OD uit te schakelen, of heb je een PRND321 schakeling?

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
20-05-2019 00:31 #1454662 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Risicovrij inschakelen.
Gewoon draadje van achteruitrijlicht naar je radio trekken.
Dan is ie gezekerd en bij ooit ontstane latere problemen makkelijk in en uit te sluiten.

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2019 03:28 #1454663 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Dicht bij de radio
Hallo Volvisti

Bij mijn handbak komt het achteruitrijsignaal links van de bak omhoog. Als je de asbak eruit haalt, direct onder waar de asbak zat. Daar ligt ergens een stekkerverbinding. Dat zal bij een automaat niet heel erg anders zijn, lijkt me.

groetjes

Mathy

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2019 10:24 #1454664 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb ook zo'n camera
Ik heb ook zo'n camera aangesloten, maar daar zit een extra draadje bij het kabeltje van de camera naar de radio.
Achterin kun je eenvoudig de + van het achteruitrijlicht pakken (heb je waarschijnlijk al gedaan voor de voeding van de camera). Als je deze dan ook op dat extra draadje aansluit, hoef je die alleen maar aan je roze draad van je radio te hangen.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-05-2019 20:45 #1454673 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Pookje
Als het goed is heb ik een foto van t pookje toegevoegd.
De voeding van de camera haal ik van de 12v die ook naar de sigarettenaansteker gaat en de reverse kabel van de camera heb ik in de radio geprikt. Ik lees hier e.e.a. goede suggesties de camera op de achteruitrijlampies aan te sluiten maar volgensmij ben ik dat station gepasseerd en moet ik nu alleen nog de juiste kabel van de versnellingsbak naar de radio trekken.
Bvbd!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC