Weerstandswaardes gezocht (tank en temperatuur)
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2018 20:13 #1450476
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Noppen20
Ik zou het er graag uitknippen en er een nieuw draadje van maken, maar die module hebben we niet meer. Hopelijk gaat dat in de niet al te verre toekomst veranderen.
groetjes
Mathy
Ik zou het er graag uitknippen en er een nieuw draadje van maken, maar die module hebben we niet meer. Hopelijk gaat dat in de niet al te verre toekomst veranderen.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2018 20:47 #1450477
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Maar eh,
Ik vind persoonlijk nog altijd op een PC of desnoods een tablet een website bekijken veruit de beste manier.
Wat mij betreft komt een smartphone echt als laatste wat dat betreft.
Maar nou Piet, heb jij ook een voorbeeld van een website waarbij het in jouw opinie wel goed in elkaar zit?
Om op een smartphone te bekijken?
Groeten,
Wat mij betreft komt een smartphone echt als laatste wat dat betreft.
Maar nou Piet, heb jij ook een voorbeeld van een website waarbij het in jouw opinie wel goed in elkaar zit?
Om op een smartphone te bekijken?
Groeten,
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-11-2018 23:16 #1450482
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Hoi Ton,
Hoi Ton,
Kijk hierboven eens naar de screenshots van ons V700 forum en het photonforum van Jur, beiden Drupal, en vergelijk die met de screenshots van het saabforum.
Als een pagina van Drupal op een smartphone moet worden afgebeeld verkleint Drupal het scherm net zo lang tot het in de breedte past met als gevolg dat de tekst nauwelijks meer leesbaar is.
Bij het Saabforum wordt bij weergave op een smartphone automatisch de schermindeling gewijzigd zodat de letters goed leesbaar blijven. Zo hoort het in 2018.
Piet
Kijk hierboven eens naar de screenshots van ons V700 forum en het photonforum van Jur, beiden Drupal, en vergelijk die met de screenshots van het saabforum.
Als een pagina van Drupal op een smartphone moet worden afgebeeld verkleint Drupal het scherm net zo lang tot het in de breedte past met als gevolg dat de tekst nauwelijks meer leesbaar is.
Bij het Saabforum wordt bij weergave op een smartphone automatisch de schermindeling gewijzigd zodat de letters goed leesbaar blijven. Zo hoort het in 2018.
Piet
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2018 09:23 #1450493
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ja,
Ja, nu zie ik wat je bedoelt Piet.
Ik ben niet zo een smartphone fanaat, maar een ander forum waar ik vaak kom ziet direct beter uit en werkt inderdaad veel beter:
classiccampstoves.com
Maar waarbij onze zusterclub in Zweden wel de breedte aanpast, is de leesbaarheid zonder vergroten ook een stuk minder:
forum.7900klubben.se
Het lijkt er op dat dat met de kolom "laatste reacties" te maken heeft.
Een ander punt is, moet ik toegeven, mensen zeggen wel eens tegen mij: je kunt zo'n telefoon ook kantelen, dan heb je een veel breder beeld, ze hebben gelijk.
Groeten,
Ik ben niet zo een smartphone fanaat, maar een ander forum waar ik vaak kom ziet direct beter uit en werkt inderdaad veel beter:
classiccampstoves.com
Maar waarbij onze zusterclub in Zweden wel de breedte aanpast, is de leesbaarheid zonder vergroten ook een stuk minder:
forum.7900klubben.se
Het lijkt er op dat dat met de kolom "laatste reacties" te maken heeft.
Een ander punt is, moet ik toegeven, mensen zeggen wel eens tegen mij: je kunt zo'n telefoon ook kantelen, dan heb je een veel breder beeld, ze hebben gelijk.
Groeten,
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2018 10:41 #1450496
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic En eh,
Dit is ook goed, direct beter leesbaar:
www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB3/
Maar als je die nu opent en op een merk klikt, bv Primus, komt er een bruinachtig scherm met menu waar boven staat phpbb, ondertitel "forums for human beings".
Als je doorklikt in dat subforum, bv lampor of kök wordt het weer een andere opmaak.
Geen idee waarom dat is.
En even over het punt van Mathy over alle verzamelde kennis hier, ik ken ook voorbeelden van een overgang naar een nieuwe forumopzet waarbij een permanente verwijzing naar het oude forum is vastgezet alleen te gebruiken als naslag.
Groeten,
www.fotogenforum.se/fotogen/phpBB3/
Maar als je die nu opent en op een merk klikt, bv Primus, komt er een bruinachtig scherm met menu waar boven staat phpbb, ondertitel "forums for human beings".
Als je doorklikt in dat subforum, bv lampor of kök wordt het weer een andere opmaak.
Geen idee waarom dat is.
En even over het punt van Mathy over alle verzamelde kennis hier, ik ken ook voorbeelden van een overgang naar een nieuwe forumopzet waarbij een permanente verwijzing naar het oude forum is vastgezet alleen te gebruiken als naslag.
Groeten,
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2018 16:32 #1450514
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Precies
Hallo Ton
Je schreef: "En even over het punt van Mathy over alle verzamelde kennis hier, ik ken ook voorbeelden van een overgang naar een nieuwe forumopzet waarbij een permanente verwijzing naar het oude forum is vastgezet alleen te gebruiken als naslag."
Dat is precies wat ik bedoel. Zo'n oud forum c.q. site wordt statisch en na een tijdje kijkt er niemand meer op.
groetjes
Mathy
Je schreef: "En even over het punt van Mathy over alle verzamelde kennis hier, ik ken ook voorbeelden van een overgang naar een nieuwe forumopzet waarbij een permanente verwijzing naar het oude forum is vastgezet alleen te gebruiken als naslag."
Dat is precies wat ik bedoel. Zo'n oud forum c.q. site wordt statisch en na een tijdje kijkt er niemand meer op.
groetjes
Mathy
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2018 17:32 #1450515
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Ok
Zoals jij dat nu stelt zou dat een achteruitgang zijn voor de vereniging.
En ik kan ook nog wel begrip hebben voor dat standpunt.
Maar is dat het enige probleem wat jij zou hebben met een andere basis voor een forum?
Want dat er stappen genomen moeten worden lijkt duidelijk.
Er komen steeds meer geluiden van forum gebruikers waarin aangegeven wordt hoe het beter kan.
En stilstand is ook achteruitgang.
Groeten,
Ton.
En ik kan ook nog wel begrip hebben voor dat standpunt.
Maar is dat het enige probleem wat jij zou hebben met een andere basis voor een forum?
Want dat er stappen genomen moeten worden lijkt duidelijk.
Er komen steeds meer geluiden van forum gebruikers waarin aangegeven wordt hoe het beter kan.
En stilstand is ook achteruitgang.
Groeten,
Ton.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-11-2018 19:01 #1450516
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Zeg,
Wordt het eigenlijk niet eens tijd dat er onder de kop SNELMENU een item met de titel FORUMPERIKELEN wordt vastgezet?
Persoonlijk klik ik alleen maar Tracker onder Snelmenu aan om de vastgezette berichten te ontlopen, maar wie weet komt daar dan verandering in.
Groeten,
Persoonlijk klik ik alleen maar Tracker onder Snelmenu aan om de vastgezette berichten te ontlopen, maar wie weet komt daar dan verandering in.
Groeten,
Moderators: Jerry Stam