trekhaak kabelboom zelf maken

• Derk Wiegman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-08-2018 23:35 #1448387 door Derk Wiegman
Beantwoord door Derk Wiegman in topic installatie handleiding
Hallo Jaap,

Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar bijgevoegd twee installatie handleidingen voor de trekhaak bekabeling en schakeling.

Gr. Derk
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...-AHK-Kabelstrang.pdf
volvo700vereniging.nl/sites/default/publ...-Kontrollleuchte.pdf

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2018 20:02 #1448468 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Mistlicht afschakeling
Ondertussen alle onderdelen besteld en het wiring diagram van de wagen opgezocht. Is er wel één van een 95er maar de contacten zijn genummerd met de functie van de des betreffende draad. Dus het mogelijke draad kleur verschil maakt niet uit.
Alleen is mij één dingetje nog niet helemaal duidelijk. In de trekhaak doos (multicon-west = 7 grote+ 6 kleine contacten) zit ook een microswitch. Dit om het mistlicht in de wagen af te schakelen. Maar ik zie nergens waar ik de draad van deze microswitch naartoe moet brengen. Met andere woorden in welk contact van de 10 polige stekker moet de draad die van dit contact af komt?

www.carknowledge.info/wp-content/uploads...r-adapter-1-1995.jpg Dit wiring diagram heb ik.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2018 22:30 #1448471 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic mistlicht afschakeling
Hoi Yannic.
Ik werk met een 13 polige Jaeger contrastekker (zo heet dat toch).
Ik heb er nu ook een liggen die volgens mij voorbereid is om het mistachterlicht af te schakelen. Daar zit een extra aansluiting Ik denk dat je vanuit de contrastekker een draad naar je mistachterlamp moet trekken en de oorspronkelijke draad moet verbreken. Als de stekker niet is aangesloten wordt de spanning naar het mistachterlicht van de auto geleidt, als de stekker wel is aangesloten wordt de verbinding met het mistachterlicht van de auto verbroken,
Maar volgens mij is dat hele verhaal peanuts, Ik gebruik mijn mistachterlicht maar heel spaarzaam, alleen als het werkelijk nodig is en ik geen auto's zo dicht achter me heb die toch al op mijn achterlichten rijden. Daarnaast wordt je ook niet verblind door het weerschijn van je remlichten of je richtingaanwijzer in de trailer. En dan heb ik nog een aluminium trailer!

Jaap

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
17-08-2018 22:42 #1448472 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Schema trekhaakvoorbereiding stekker D5
Hoi,
Kan iemand mij uitleggen waar de aansluitingen 9 en 10 voor dienen in de stekker D5 van de trekhaakvoorbereiding
nr 9 wordt aangeduid met Supply 30+ en heeft een dikke draad als aanvoer, terwijl
nr 10 wordt aangeduid met Supply 151+ maar daar zit maar een dun draadje aan.
Is nr 10 een soort stuurdraad?
Ik neem aan dat nr 9 dient voor een koelkast of als laadstroom voor een caravanaccu?
Hoe zou ik die op mijn 13-polige Jaegercontrastekker moeten aansluiten.

Bij voorbaat dank

Jaap

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
18-08-2018 10:48 #1448478 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Nummer 9 en 10
Nr 9 is een constante voeding en Nr 10 is een geschakelde draad via het contactslot. Voor een aansluit schema van een Jaeger stekker moet je ff googlen vindt je hem zo.

Jaeger is inderdaad ook een 13 polige stekker alleen kun je hier geen 7 polige stekker in stekker wat met een multicon stekker wel kan. Maar uiteindelijk zal bijna wel een Jaeger stekker krijgen en dan zal ik uiteindelijk de stekkerdoos moeten wisselen. Nu was dit een makkelijkere oplossing voor mij. Moet alleen ff een verloopkabel maken van Multicon naar Jaeger. (Ja ik weet dat het storingsgevoeliger)

• Reinier Verbeek
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
18-08-2018 11:22 #1448479 door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic Mistachterlicht was met losse draden aangsloten.
Bij mij, toen ik onlangs de 7 +6 stekker heb gedemonteerd en de zaak weer 7 polig heb gemaakt in de jacht naar een maar niet weggaande storing in achterlicht en remlicht. De uiteindelijke oorzaak daarvan was de gedeelde massa in de lamphouder, die soms geen stroom doorliet.

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2018 18:21 #1448514 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Mocht je er nog wat aan hebben
Hoi Jaap,

Mocht je er nog iets aan hebben. Betekend wel ff naar de sloop maar connector C9 op onderstaande afbeelding is volgens mij dezelfde als de stekker achterin voor de trekhaak kabelboom

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-08-2018 19:56 #1448517 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Connector C9
Hoi Yannic,
Bedankt voor je tip, ik heb nog een 940 donor staan en zal eens op zoek gaan naar die connector.

Jaap

• Yannic Nuijt
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-09-2018 20:37 #1449165 door Yannic Nuijt
Beantwoord door Yannic Nuijt in topic Contacten connector
Vandaag pas de trekhaak stekker in elkaar kunnen zetten door levering problemen van wat onderdelen.

Overal netjes contacten op gezet en de kabel doorgevoerd. En wat blijkt nou, de contacten die ik hierboven had gezegd zijn toch niet geschikt voor deze connector. Het platte deel is niet lang genoeg en het klem deel te groot waardoor de connector niet dicht kan. Nu de kabel met de losse contacten maar in het tegendeel geprikt en met tape vast gezet zodat ik hem in ieder geval kan gebruiken terwijl ik naar de juiste contacten zoek.

Of had jij al wat meer informatie Jaap?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-09-2018 21:35 #1449234 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een oor
Hoi
Ik heb die stekkertjes gekocht bij Rick Donkers en ik vond nog een misbruikte contrastekker voor D5. Misbruikt omdat die gebruikt was een dikke versterker aan te sluiten. Maar die stekkertjes kreeg ik daar niet uit.
De zaak ligt nu al een tijdje op 1 oor vanwege bezigheden die op de prioriteiten lijst zijn gestegen t.o,.v de trekhaakaansluiting. (en door omstandigheden is de aansluiting gezakt)
Jaap

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC