Jetronic probleem 960 b204ft
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 11:40 #1108030
door V700 register
Jetronic probleem 960 b204ft is gemaakt door V700 register
Hallo mede Volvo fanaten
Ik zit een beetje klem.
Mijn Volvo 960 met 2L 16v Turbo heeft een probleem.
Het brandstof/ontstekings relai wil niet ingeschakeld blijven. Het probleem heeft zich een jaar geleden voor het eerst voor gedaan. Toen heb ik wat gepield met het relai en daarmee was het opgelost. Een maand geleden is het terug gekomen. Vervolgens heb ik het relais vervangen in de veronderstelling dat het opgelost zou zijn. Niet dus
. Vervolgens ben ik op zoek gegaan naar de oorzaak.
Als ik het relais met de hand bedien, ontsteking en pomp kant dan loopt de auto gewoon en kan er gereden worden. Als ik hem los laat blijft hij ooit een tijdje goed maar vervolgens gaat hij weer uit.
Met een draadschema ben ik er achter gekomen dat de massa van dit relais geschakeld is in de jetronic brandstof ecu. Wat blijkt als ik de massa van het relais zelf schakel met een los draadje blijft hij wel in. Vervolgens heb ik de kabels doorgemeten van het relais tot aan de stekker van de ECU en deze lijken ook goed.
Kan ik hieruit concluderen dat mijn jetronic gesneuveld is.
Het nummer is 0 280 000 597 mijn auto is uit 1992.
Ik weet dat er niet zo veel 16v Turbo's zijn en dat die jetronic dus lastig te vinden is.
Zijn er computers die ik ook voor mijn auto kan gebruiken. Of is er misschien een mogelijkheid om een andere computer te her programmeren.
Alle ideen zijn welkom
Bij voorbaat dank
Groeten Bram
Ik zit een beetje klem.
Mijn Volvo 960 met 2L 16v Turbo heeft een probleem.
Het brandstof/ontstekings relai wil niet ingeschakeld blijven. Het probleem heeft zich een jaar geleden voor het eerst voor gedaan. Toen heb ik wat gepield met het relai en daarmee was het opgelost. Een maand geleden is het terug gekomen. Vervolgens heb ik het relais vervangen in de veronderstelling dat het opgelost zou zijn. Niet dus

Als ik het relais met de hand bedien, ontsteking en pomp kant dan loopt de auto gewoon en kan er gereden worden. Als ik hem los laat blijft hij ooit een tijdje goed maar vervolgens gaat hij weer uit.
Met een draadschema ben ik er achter gekomen dat de massa van dit relais geschakeld is in de jetronic brandstof ecu. Wat blijkt als ik de massa van het relais zelf schakel met een los draadje blijft hij wel in. Vervolgens heb ik de kabels doorgemeten van het relais tot aan de stekker van de ECU en deze lijken ook goed.
Kan ik hieruit concluderen dat mijn jetronic gesneuveld is.
Het nummer is 0 280 000 597 mijn auto is uit 1992.
Ik weet dat er niet zo veel 16v Turbo's zijn en dat die jetronic dus lastig te vinden is.
Zijn er computers die ik ook voor mijn auto kan gebruiken. Of is er misschien een mogelijkheid om een andere computer te her programmeren.
Alle ideen zijn welkom
Bij voorbaat dank
Groeten Bram
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 15:09 #1447305
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Je kunt via een Bosch service
Je kunt via een Bosch service center kijken of diezelfde Jectronic ook in iets anders is gebruikt, maar heel veel kans geef ik dat niet. Dan wordt het ofwel zoeken naar de speld in de hooiberg (er zijn niet veel B204FT/GT's, en er worden er nog minder gesloopt), of je kunt zoeken naar een bedrijf dat een Jetronic ECU kan repareren.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Reinier Verbeek
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 70
11-07-2018 15:24 #1447307
door Reinier Verbeek
Beantwoord door Reinier Verbeek in topic is de massa van de Jetronic nog wel goed?
Ik neem aan dat de computer ook een punt heeft waar ie de massa vandaan trekt en als die niet meer goed is zou bovenstaand probleem ook kunnen optreden. Slechte massa is bij onze auto's best vaak een oorzaak van onverwachte problemen. Onverwachte massa punten een oorzaak van het niet kunnen vinden van de oorzaak.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 15:48 #1447311
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dit is best een goede, hier
Dit is best een goede, hier ga ik eens naar op zoek.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-07-2018 21:19 #1447318
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Rpm sensor?
De jetronic schakeld het brandstofrelais pas in wanneer de motor ronddraait.
Wanneer de. Rpm sensor kuren vertoond kan het brandstof relais weer uit geschakeld worden.
Werkt de rpm sensor wel goed, de motor loopt nl wanneer je het brandstofrelais handbedient, dan zou ik een bypass maken.
Op basisvan D+ schakel je een relais wat massa geeft aan het brandstofrelais.
D+ heeft alleen plus wanneer de motor loopt.
Wanneer de. Rpm sensor kuren vertoond kan het brandstof relais weer uit geschakeld worden.
Werkt de rpm sensor wel goed, de motor loopt nl wanneer je het brandstofrelais handbedient, dan zou ik een bypass maken.
Op basisvan D+ schakel je een relais wat massa geeft aan het brandstofrelais.
D+ heeft alleen plus wanneer de motor loopt.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
12-07-2018 00:02 #1447325
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic TJa.
Als je dit doet:
"Wat blijkt als ik de massa van het relais zelf schakel met een los draadje blijft hij wel in."
dan is het toch gerepareerd als je dat als definitieve oplossing doorvoert?
In die zin dat het werkt.
Waarom zou je meer moeite doen ?
"Wat blijkt als ik de massa van het relais zelf schakel met een los draadje blijft hij wel in."
dan is het toch gerepareerd als je dat als definitieve oplossing doorvoert?
In die zin dat het werkt.
Waarom zou je meer moeite doen ?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-07-2018 07:17 #1447331
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Risico
1) Bij een lekkende injector wordt de cylinder dan vol benzine gespoten.
2) Tijdens slecht starten zal de motor sneller verzuipen
2) Tijdens slecht starten zal de motor sneller verzuipen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1
13-07-2018 00:48 #1447357
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic afweging dus
McGyver reparatie of goed oplossen.
Denk een persoonlijke keuze,
Denk een persoonlijke keuze,
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-07-2018 15:17 #1447396
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic ongeval
en 3) als de motor afslaat na een ongeval stopt de brandstoftoevoer
Toch vervelend om als je na een ongeval niet direct zelf uit de auto kunt komen tijdens het wachten op hulp steeds meer benzinedamp te ruiken.
Idee van Adrian is prima
Piet
.
Toch vervelend om als je na een ongeval niet direct zelf uit de auto kunt komen tijdens het wachten op hulp steeds meer benzinedamp te ruiken.
Idee van Adrian is prima
Piet
.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-07-2018 18:07 #1447419
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Andere ecu niet opgelost?
Het idee van Adrian had ik ook nog ik mijn achterhoofd. Heb vandaag toch een andere ecu op de kop weten te tikken met hetzelfde nummer. Maar nu blijkt het probleem nog niet opgelost. Auto is wel rijdbaar maar valt soms helemaal weg toerenteller zakt direct naar beneden ongeveer elke paar minuten.
Met rpm sensor wordt bdp sensor bedoeld neem ik aan.
Bij het uitlezen komen eigenlijk maar 2 problemen naar voren
421
423
Met glasklep positie en laaddruk regeling
Als jullie nog tips of ervaringen hebben hoor ik het graag.
Met rpm sensor wordt bdp sensor bedoeld neem ik aan.
Bij het uitlezen komen eigenlijk maar 2 problemen naar voren
421
423
Met glasklep positie en laaddruk regeling
Als jullie nog tips of ervaringen hebben hoor ik het graag.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Moderators: Jerry Stam