meer licht aan de voorzijde
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 14:10 #1440323
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic @Mathy: ik herinner met foto
@Mathy: ik herinner met foto's van het lichtbeeld van jouw 940 waarbij vrij duidelijk te zien is, dat ook het bladerdak van de bomen goed uitgelicht wordt. Dat jouw APK keurder daar niet op afkeurt is handig, maar geen garantie dat het wel goed zit.
Ik heb nog nooit een goed lichtbeeld bij xenon in standaard 940 lichtbakken gezien, en dat KAN ook helemaal niet, want de afstraling van de xenon lampen is helemaal verkeerd. Rampzalig lichtbeeld is echt gegarandeerd...
Ik heb nog nooit een goed lichtbeeld bij xenon in standaard 940 lichtbakken gezien, en dat KAN ook helemaal niet, want de afstraling van de xenon lampen is helemaal verkeerd. Rampzalig lichtbeeld is echt gegarandeerd...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- noppen20
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 15:33 #1440325
door noppen20
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
Beantwoord door noppen20 in topic Led heeft sowieso al als
Led heeft sowieso al als voordeel dat ze minder warmte afgeven.
Maar led met koelstrips geven de warmte af buiten de koplamp zelf, waardoor er vrijwel géén warmte ontwikkeling ontstaat in de koplamp zelf.
De leds zelf geven nauwelijks warmte, het is de printplaat/electronica die er aan zit die de warmte afgeeft, en deze warmte wordt door de koperen strips buiten je behuizing afgevoerd. Je reflector wordt door het gebruik van de koelstrips dus niet meer warm, en zal waarschijnlijk véél langer mee gaan.
Er bestaan ook varianten met kleine ventilatoren op de achterzijde, maar dit is vaak een bron van ellende.
Xenon heeft ook soortgelijke oplossingen, maar lang niet allemaal. Wat ik zo zie van de Carnamics Xenon lampen is dat deze geen koeling achterop hebben, en dus alle warmte binnen de afgesloten koplamp afgeven.
Leds zijn de zelfde prijs, of goedkoper dan Xenon. En als je jaarlijks €35,- kwijt bent aan Extremevision lampen is het helemaal een makkelijk rekensommetje.
Led lampen zouden ergens in de regio van 20.000 uur mee moeten gaan, geloof dat het voor xenon rond de 3000 uur is. Wat beide méér dan voldoende is volgens mij. Of ze beide écht zo lang mee gaan betwijfel ik...maar in ieder geval dus lang.
Met xenon in een 940 heb ik nauwelijks ervaring, maar over het algemeen vind ik het lichtbeeld ronduit beroerd bij aftermarket-xenon. Overigens zullen er vast ook Led lampen te koop zijn die zwaar teleurstellend zijn...
@Mathy; volgens mij geeft xenon wel degelijk meer warmte af dan Led. Xenon is over het algemeen 35Watt.
Leds daarentegen zijn meestal 25Watt.
Maar led met koelstrips geven de warmte af buiten de koplamp zelf, waardoor er vrijwel géén warmte ontwikkeling ontstaat in de koplamp zelf.
De leds zelf geven nauwelijks warmte, het is de printplaat/electronica die er aan zit die de warmte afgeeft, en deze warmte wordt door de koperen strips buiten je behuizing afgevoerd. Je reflector wordt door het gebruik van de koelstrips dus niet meer warm, en zal waarschijnlijk véél langer mee gaan.
Er bestaan ook varianten met kleine ventilatoren op de achterzijde, maar dit is vaak een bron van ellende.
Xenon heeft ook soortgelijke oplossingen, maar lang niet allemaal. Wat ik zo zie van de Carnamics Xenon lampen is dat deze geen koeling achterop hebben, en dus alle warmte binnen de afgesloten koplamp afgeven.
Leds zijn de zelfde prijs, of goedkoper dan Xenon. En als je jaarlijks €35,- kwijt bent aan Extremevision lampen is het helemaal een makkelijk rekensommetje.
Led lampen zouden ergens in de regio van 20.000 uur mee moeten gaan, geloof dat het voor xenon rond de 3000 uur is. Wat beide méér dan voldoende is volgens mij. Of ze beide écht zo lang mee gaan betwijfel ik...maar in ieder geval dus lang.
Met xenon in een 940 heb ik nauwelijks ervaring, maar over het algemeen vind ik het lichtbeeld ronduit beroerd bij aftermarket-xenon. Overigens zullen er vast ook Led lampen te koop zijn die zwaar teleurstellend zijn...
@Mathy; volgens mij geeft xenon wel degelijk meer warmte af dan Led. Xenon is over het algemeen 35Watt.
Leds daarentegen zijn meestal 25Watt.
Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)
- Daniel Wessels (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 16:44 #1440326
door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Ik kan de led alleen maar
Ik kan de led alleen maar aanraden.
Heb h4 en grootlicht h3 in beide 940 zitten.
Grootste verschil met die oude meuk en led Is het licht in de regen op nat wegdek.
Met led super licht terwijl zelfs met xtremevision die ik voorheen Had waardeloos.
En wat noppen al zei, h4 leds terug gevonden na crash en in nieuwe 940 ingebouwd. Kunnen dus wel wat hebben.
Xenon aftermarket zit ook wel verschil in maar Is niet te vergelijken met led, led lichtbeeld is stuk beter (niet die 5 euro h4 led, Is ook waardeloos).
Af fabriek xenon kan top zijn.
Kijk maar eens naar bmw. Die hebben top xenon.
Led met deze lumileds wel op dat de leds zelf ook nog middels een soort bajonetsluiting in 2 delen uit elkaar te draaien zijn.
Ik kreeg eerst geen goed lichtbeeld na led inbouw.
Later kwam ik erachter dat ik de fitting tov de leds verdraaid Had.
Fitting zat dus juist maar leds niet.
Na correctie super strak beeld.
Mistlampen heb ik niet gedaan, met mist heb ik nl liever niet het super witte licht.
Overigens zijn die lumileds niet blauw maar gewoon wit.
Grtz
Heb h4 en grootlicht h3 in beide 940 zitten.
Grootste verschil met die oude meuk en led Is het licht in de regen op nat wegdek.
Met led super licht terwijl zelfs met xtremevision die ik voorheen Had waardeloos.
En wat noppen al zei, h4 leds terug gevonden na crash en in nieuwe 940 ingebouwd. Kunnen dus wel wat hebben.
Xenon aftermarket zit ook wel verschil in maar Is niet te vergelijken met led, led lichtbeeld is stuk beter (niet die 5 euro h4 led, Is ook waardeloos).
Af fabriek xenon kan top zijn.
Kijk maar eens naar bmw. Die hebben top xenon.
Led met deze lumileds wel op dat de leds zelf ook nog middels een soort bajonetsluiting in 2 delen uit elkaar te draaien zijn.
Ik kreeg eerst geen goed lichtbeeld na led inbouw.
Later kwam ik erachter dat ik de fitting tov de leds verdraaid Had.
Fitting zat dus juist maar leds niet.
Na correctie super strak beeld.
Mistlampen heb ik niet gedaan, met mist heb ik nl liever niet het super witte licht.
Overigens zijn die lumileds niet blauw maar gewoon wit.
Grtz
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-09-2017 18:19 #1440337
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Wat
mogen H4 led lampen kosten eigenlijk ?
Een fatsoenlijk setje dan
Een fatsoenlijk setje dan
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2017 00:48 #1440362
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Hallo Willem
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-09-2017 16:17 #1440376
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik denk dat ik die foto
Ik denk dat ik die foto bedoel, ja. Ik dacht, dat je die ooit gepost had om jouw lichtbeeld te bewijzen, maar daarin heb ik me dus vergist.
Mijn zwager had ooit een 850 fase-II met xenon. Die auto hebben we geleend om in Engeland een klassieker op te halen: na het verplichte afplakken bleef er een fijne sterke bundel licht voor linksrijden over, plus dat elk hooghangend verkeersbord uitstekend oplichtte. Een waardeloos lichtbeeld dus, dat de hele omgeving uitlichtte.
En er zat zeker geen goedkope lampenset in, en die set was ook nog eens "professioneel" geplaatst.
Mijn zwager had ooit een 850 fase-II met xenon. Die auto hebben we geleend om in Engeland een klassieker op te halen: na het verplichte afplakken bleef er een fijne sterke bundel licht voor linksrijden over, plus dat elk hooghangend verkeersbord uitstekend oplichtte. Een waardeloos lichtbeeld dus, dat de hele omgeving uitlichtte.
En er zat zeker geen goedkope lampenset in, en die set was ook nog eens "professioneel" geplaatst.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-09-2017 00:17 #1440392
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic ...
Hallo Willem
Mijn eerste set is ook door een "professioneel" ingebouwd. De Xenon-lichtunits lagen op een gegeven moment los in de koplampunits en de kastjes om over te schakelen van dim- naar grootlicht, ingebouwd door de "professioneel", waren volgens de importeur van de Xenonsets niet geschikt voor onze auto's. "Professioneel" zegt dus niet alles.
groetjes
Mathy
Mijn eerste set is ook door een "professioneel" ingebouwd. De Xenon-lichtunits lagen op een gegeven moment los in de koplampunits en de kastjes om over te schakelen van dim- naar grootlicht, ingebouwd door de "professioneel", waren volgens de importeur van de Xenonsets niet geschikt voor onze auto's. "Professioneel" zegt dus niet alles.
groetjes
Mathy
22-11-2017 13:07 #1442328
door Jan Huijsmans
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
Beantwoord door Jan Huijsmans in topic Lumuleds in 740
Ol jeb zojuist de lumileds van de groupbuy van Willem geleend en in de 740 geknutseld. Toch een tikkeltje uitdagender dan bij een 940, maar ze zitten er in. Ik ben benieuwd morgen avond. Nu ik op Hengelo rij merk ik dat de koplampen van een 740 flink onderbemeten zijn met het huidige led/xenon geweld van de tegenliggers. (Bij de regen van maandag avond was de weg nagenoeg niet te zien)
Jan Huijsmans
... "You can't have everything. Where would you put it?" - Steven Wright
(' 85 345 Rai special B14E (2x), '86 745 GLE B230E, '86 782 D24Tic, '86 782 B280E)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-11-2017 19:23 #1442345
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Licht?? LED H4 en H3.
Licht?? LED H4 en H3.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-11-2017 23:34 #1442411
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LED in 960 II?
Zelf heb ik Xtreme Vision in mijn Volvo 960 II gemonteerd en ben daar best tevreden mee. Maar ik heb hier ook voor gekozen omdat het mij niet helder is geworden of LED ook in de 960 koplampen is te monteren. Heeft iemand hiermee ervaring en welke LED's komen dan in aanmerking? En als ik LED's monteer, krijg ik dan niet de waarschuwing op het dashboard dat een licht kapot is, omdat de LED minder stroom verbruikt dan halogeen? Misschien domme vragen, maar het lukt mij zelfs met puzzelen met de antwoorden op deze site maar niet om hier goed uit te komen...
Groeten Teus
Groeten Teus
Moderators: Jerry Stam