Storing verlichting/ruitenwissers

• Chris Chaudron
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-11-2017 18:23 #1441839 door Chris Chaudron
Beantwoord door Chris Chaudron in topic En al oplossingen? Bij mij
En al oplossingen? Bij mij gebeurde het vandaag ook. Zodra ik mijn linker koplamp op een of andere manier loskoppel is het voorbij. Dimlicht aan geeft weer alle problemen. Links branden dan groot en dimlicht, trekt massa weg bij stadlicht en knipperlicht.
Echter zie ik de massadraden de boom in gaan en niet naar het stekkerblokje op het schutboard. Ga dat hele blokje morgen schoonmaken en evt. Nieuwe stekkers plaatsen en een massadraad naar de batterij. En dan maar meten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2017 12:49 #1441977 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Storing
Gewoon alle connectoren schoonmaken met contactspray. Krimpaansluitingen controleren of er niets is los geoxydeerd.

Ik denk dat je bij de massa-aansluitingen moet zoeken. Universeelmeter en spanningszoeker gebruiken!

De meeste storingen zijn massastoringen.Extra massadraad bij trekken werkt misschien wel, maar staat erg slordig. En kan ook weer storingen geven. Ik heb ooit een 'Turkenbak' gekocht. Nadat er een paar kilometer draad ( 'reparaties' ) uit verwijderd was werkte alles weer en werd het een normale Volvo.

Altijd de oorzaak oplossen, nooit iets bijprutsen...

• Mathy van Nisselroy
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-11-2017 19:59 #1441988 door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Spray away
Hallo Volvisti

Contactspray werkt maar even, daarna verergert het het probleem. Niet gebruiken dus.

groetjes

Mathy

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC