Durf het zelf wel aan gelet op eerdere reparatie avonturen. Ben nu vooral nog op zoek naar zilverlijm, dat is haast niet meer te krijgen, al heb ik op Internet wel al wat gevonden.
Het betreft een VDO tellerbak. Ik heb 'm al vaker los gehad, want ook de 5-polige verbinding tussen teller en dashboard-huis is een klemverbinding en daarmee bij voorbaat twijfelachtig. Hier heb ik de 5 pootjes al eens opnieuw vertint.
De bewuste voorschakelweerstand laat zich extern redelijk eenvoudig meten.
Achter het linker achterwiel zit een zwart kastje (bij de estate te bereiken door de linker houten vloerplaat uit te nemen. Dit kastje laat zich met een schroevendraaier wel open prutsen. In dit kastje zit een steker verbinding (loopt tussen sensor op achteras en stekerverbinding linker A-stijl). Hier vind je een bruin-witte en een groen-witte draad. Neem de stekker los en meet vervolgens met een Ohm-meter tussen de bruin-witte draad die naar voren loopt en de massa van de auto (bijvoorbeeld bij het rechter achterlicht of op het stekkerblok van de trekhaak). Je moet dan ongeveer 100 Ohm meten (bij de 700 met VDO dus).
Pas op, de opbouw van het dashboard van de 900-serie is behoorlijk anders!