Er zit weer leven in!
- Jerry Stam (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 14:17 #1427602
door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic 984
Ik heb ook nog wel een 984. Als de post nog in Groningen komt, kan ik hem wel opsturen en kun je hem na testen terugsturen. EZK kan ik er ook wel bijdoen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 14:45 #1427603
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic De post
komt nog wel eens in Middengroningen hoor, soms twee postbezorgers op een dag 
Begin me alleen af te vragen wat een EZK is
Ik heb wel gehoord dat de LMM een probleem kan zijn maar dat krijg ik nooit omgenaamd naar EZK..
Ik begin er steeds meer van te snappen, geluk bij stilstand dus...

Begin me alleen af te vragen wat een EZK is

Ik heb wel gehoord dat de LMM een probleem kan zijn maar dat krijg ik nooit omgenaamd naar EZK..
Ik begin er steeds meer van te snappen, geluk bij stilstand dus...
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 15:06 #1427607
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU -> EZK -> Eindtrap -> Verdeler -> Bougies??
Als ik alles zo een rijtje zet:
De ECU geeft, op basis van sensoren waaronder de LMM en de lambda-sonde een impuls naar de coil (EZ 116K) die dan de boel naar de bougies stuurt voor de ontsteking. Dan mis ik volgens mij nog de verdeler en rotor nog ergens want die zitten ook onder de motorkap. En de endstage, maar die zal wel ergens aan het einde zitten: Is dat een soort eindversterker, die een zwak signaal uit de ECU/EZK versterkt, zoals een relais dat doet met een stuurstroompje? Ga me er vanavond maar een verder in verdiepen!
Wel fijn dat er zo veel wordt meegeleefd! Dank daarvoor!
De ECU geeft, op basis van sensoren waaronder de LMM en de lambda-sonde een impuls naar de coil (EZ 116K) die dan de boel naar de bougies stuurt voor de ontsteking. Dan mis ik volgens mij nog de verdeler en rotor nog ergens want die zitten ook onder de motorkap. En de endstage, maar die zal wel ergens aan het einde zitten: Is dat een soort eindversterker, die een zwak signaal uit de ECU/EZK versterkt, zoals een relais dat doet met een stuurstroompje? Ga me er vanavond maar een verder in verdiepen!
Wel fijn dat er zo veel wordt meegeleefd! Dank daarvoor!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
18-04-2016 16:36 #1427619
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic LPi gasinstallatie?
Ik neem aan dat je de zekeringen van het gassysteem er alle vier al uit hebt gehaald?
Als je meer wilt weten over het brandstofsysteem, duik hier eens in: www.volvowiringdiagrams.com/volvo/LH%202...anual%20Complete.pdf . Het is weliswaar voor een 240 maar zo op het eerste gezicht komt alles overeen met een 940.
Deze link ( www.volvowiringdiagrams.com/volvo/Igniti...397-1%20Ignition.pdf ) geeft weer meer info over het ontstekingssysteem, maar daar worden meer systemen door elkaar besproken, dus moet je even weten wat je precies hebt.
Als je meer wilt weten over het brandstofsysteem, duik hier eens in: www.volvowiringdiagrams.com/volvo/LH%202...anual%20Complete.pdf . Het is weliswaar voor een 240 maar zo op het eerste gezicht komt alles overeen met een 940.
Deze link ( www.volvowiringdiagrams.com/volvo/Igniti...397-1%20Ignition.pdf ) geeft weer meer info over het ontstekingssysteem, maar daar worden meer systemen door elkaar besproken, dus moet je even weten wat je precies hebt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-04-2016 15:48 #1427794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Update
Het werd helaas minder
Heb ik dus maar hierboven in de update gezet.
"It ain't over till the fat lady sings!"

"It ain't over till the fat lady sings!"
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2016 18:01 #1428055
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic it giet oan
Vanuit It Hearrenfean kwam Chris B met zijn witte schoonheid naar het bijna net zo mooie Scheemda, waar de Blauwe Geweldenaar zielig stond bij de loods van Klaas. Hij heeft alles los en weer vastgemaakt maar niets werkte, of maakte verschil. Tot hij de weerstand van de HDP sensor mat. Meette. Nou ja, dat was 16 ohm en niet rond de 300 die het zou moeten zijn.
Bekeken, een andere besteld, en terug gezet, in afwachting van de nieuwe. Toch nog "even" starten en verdomd, het beest kwam tot leven! Morgen de nieuwe er in en dan zou alles weer moeten gaan, op naar de "miljoen-beurt".
Bedankt Chris, geweldig dat je dit voor een vrij onbekende hebt willen doen!
Bekeken, een andere besteld, en terug gezet, in afwachting van de nieuwe. Toch nog "even" starten en verdomd, het beest kwam tot leven! Morgen de nieuwe er in en dan zou alles weer moeten gaan, op naar de "miljoen-beurt".
Bedankt Chris, geweldig dat je dit voor een vrij onbekende hebt willen doen!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2016 23:44 #1428067
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Een
bekende Nederlandse popgroep zong dat toch ooit eens ,,Er is leven ,leven na de dood,, wie dat waren mag het schrijven,verder veel succes met de Volvo en hup op naar de 1.000.000 k/m want er is leven leven na de dood.
Groeten Ted.
Groeten Ted.
- Ton Visser (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2016 07:23 #1428071
door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Freek!
Het was Freek de Jonge Ted!
Even zoeken op Google of YouTube.
Fijne vakantie, groeten,
Even zoeken op Google of YouTube.
Fijne vakantie, groeten,
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2016 08:59 #1428073
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic HDP sensor?
Wat is dat dan voor een sensor?
- Chris Boessenkool
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-05-2016 14:19 #1428081
door Chris Boessenkool
Beantwoord door Chris Boessenkool in topic BDP sensor aka krukaspositiesensor
Dat is een sensor die op het vliegwiel kan meten in welke stand de krukas staat en wanneer er peut en wanneer er vonk moet zijn. Werkt met een magnetisch veldje en gaten in de rand van het vliegwiel. De sensor zit bovenop de versnellingbak, vlak onder de verdeelkap van een 940.
Die kan of goed stuk = auto dood of een beetje stuk = hikken sputteren en alles wat ertussenin zit.
Overigens is bij de betreffende 940 het omschakelrelais van de LPI installatie ook op gevorderde leeftijd. Helemaal uitsluiten durf ik die nog niet, dat zijn beruchte storingsmakers.
Die kan of goed stuk = auto dood of een beetje stuk = hikken sputteren en alles wat ertussenin zit.
Overigens is bij de betreffende 940 het omschakelrelais van de LPI installatie ook op gevorderde leeftijd. Helemaal uitsluiten durf ik die nog niet, dat zijn beruchte storingsmakers.
Moderators: Jerry Stam