accu vervangen
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2016 22:22 #1426308
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Links/rechts plus en min
Henk,
Let er ook op aan welke kant de plus en min zit.
Verschilt ook nog wel eens.
Ik heb in mijn 240 de accu van de 940 en de Polen zitten precies andersom.
Gaat net met de kabels maar echt lekker zit het niet.
Maar ja, accu was net een jaar oud toen ik overstapte naar de 240.
Let er ook op aan welke kant de plus en min zit.
Verschilt ook nog wel eens.
Ik heb in mijn 240 de accu van de 940 en de Polen zitten precies andersom.
Gaat net met de kabels maar echt lekker zit het niet.
Maar ja, accu was net een jaar oud toen ik overstapte naar de 240.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
02-03-2016 22:25 #1426309
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic 3 tot 10 jaar?
www.accudienst.nl/h/352-wat-zijn-de-oorzaken-van-lege-accu.html
Als ik dit lees is 4 jaar al plus 1?
Als ik dit lees is 4 jaar al plus 1?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2016 16:45 #1426335
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Druppel lader /accu trainer
Ik heb maar weer een nieuwe E 11 gekocht bij onze vrienden van de Brezan € 114,--
Ik zal de accu trainer meer gebruiken .Nu wou ik een aansluiting maken d.m.v een ( b.v) hoofdtelefoon aansluiting achter de kentekenplaat zodat ik de motorkap niet steeds open hoef te maken .
Iemand nog een ander idee hier voor ?
Ik zal de accu trainer meer gebruiken .Nu wou ik een aansluiting maken d.m.v een ( b.v) hoofdtelefoon aansluiting achter de kentekenplaat zodat ik de motorkap niet steeds open hoef te maken .
Iemand nog een ander idee hier voor ?
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-03-2016 17:16 #1426336
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Niet doen! Een hoofdtelefoon
Niet doen! Een hoofdtelefoon-aansluiting is hier niet geschikt voor.
Druppelladers hebben speciale stekkers waar je eenvoudig een goede aansluiting mee kunt maken. Die zitten er normaal gesproken bij. De draadjes moet je dan wel even verlengen.
Een hele goede druppellader is Optimate. Zie de link: www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL...port/Products/048526
Er zijn ook goedkopere druppelladers te koop.
Als je in de zomer regelmatig rijdt met Slurpje, is er voorlopig niks aan de hand.
Druppelladers hebben speciale stekkers waar je eenvoudig een goede aansluiting mee kunt maken. Die zitten er normaal gesproken bij. De draadjes moet je dan wel even verlengen.
Een hele goede druppellader is Optimate. Zie de link: www.motoport.nl/epages/Motoport.sf/nl_NL...port/Products/048526
Er zijn ook goedkopere druppelladers te koop.
Als je in de zomer regelmatig rijdt met Slurpje, is er voorlopig niks aan de hand.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2016 13:01 #1426377
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké
En opladen via de sigaren aansteker is dat wat ?
- Peter Beezemer
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
04-03-2016 20:00 #1426393
door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic In de grill ?
Een aansluitpunt maken ..
Valt niet op en dicht bij de accu.
Maar hoezo vaak motorkap openmaken ? Als je even stil staat is het druppellader ergens onder kap leggen, aansluiten op de accupolen. Stekker in stopcontact . Snoertje even netjes leiden, zorgt er echt niet voor dat je de klep niet dicht kan doen.
En klaar is Klara
Valt niet op en dicht bij de accu.
Maar hoezo vaak motorkap openmaken ? Als je even stil staat is het druppellader ergens onder kap leggen, aansluiten op de accupolen. Stekker in stopcontact . Snoertje even netjes leiden, zorgt er echt niet voor dat je de klep niet dicht kan doen.
En klaar is Klara
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2016 01:39 #1426399
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Stekker
Hallo Volvisti
Je zou de stekker/het stopcontact kunnen gebruiken, dat ook voor de elektrische motorverwarming gebruikt wordt. Volvo had ooit (en misschien nog) een setje, waarmee je de motorverwarming kon uitbreiden, zodat je met één aansluiting naar buiten zowel de motorverwarming kon voeden als de accu kon op/bijladen. Waarschijnlijk kun je die set ook zonder motorverwarming gebruiken. Maar je kunt ook gewoon de stekker/het stopcontact van Volvo gebruiken en de rest van de spullen elders halen en naar eigen inzicht inbouwen/aansluiten.
In Amerikaanse tijdschriften over offroad-voertuigen hadden ze het, toen ik die nog kocht, het wel vaker over een stopcontact dat je vast op de accu aansloot. Dat stopcontact schroef je ergens op een plek aan de buitenkant van de auto, waar je weer goed bij kunt. Liefst op een plek waar er niet te veel water in komt. En waar ie niet te veel opvalt. Bij dat stopcontact hoorde een speciale kabel, die je dan weer op de accu van een andere auto kon aansluiten, om één van de twee over te starten. Iets dergelijk kun je ook gebruiken om een druppellader aan te sluiten. Maar het is in dat geval wel handig, als je de zaak foolproof maakt. Niet dat iemand met een passende stekker de verkeerde spanning aansluit en je vervolgens 112 moet bellen.
groetjes
Mathy
PS Zoals Lex al zegt: Geen koptelefoonstekker gebruiken! Als ik me niet vergis kunnen die kortsluiting maken.
Je zou de stekker/het stopcontact kunnen gebruiken, dat ook voor de elektrische motorverwarming gebruikt wordt. Volvo had ooit (en misschien nog) een setje, waarmee je de motorverwarming kon uitbreiden, zodat je met één aansluiting naar buiten zowel de motorverwarming kon voeden als de accu kon op/bijladen. Waarschijnlijk kun je die set ook zonder motorverwarming gebruiken. Maar je kunt ook gewoon de stekker/het stopcontact van Volvo gebruiken en de rest van de spullen elders halen en naar eigen inzicht inbouwen/aansluiten.
In Amerikaanse tijdschriften over offroad-voertuigen hadden ze het, toen ik die nog kocht, het wel vaker over een stopcontact dat je vast op de accu aansloot. Dat stopcontact schroef je ergens op een plek aan de buitenkant van de auto, waar je weer goed bij kunt. Liefst op een plek waar er niet te veel water in komt. En waar ie niet te veel opvalt. Bij dat stopcontact hoorde een speciale kabel, die je dan weer op de accu van een andere auto kon aansluiten, om één van de twee over te starten. Iets dergelijk kun je ook gebruiken om een druppellader aan te sluiten. Maar het is in dat geval wel handig, als je de zaak foolproof maakt. Niet dat iemand met een passende stekker de verkeerde spanning aansluit en je vervolgens 112 moet bellen.
groetjes
Mathy
PS Zoals Lex al zegt: Geen koptelefoonstekker gebruiken! Als ik me niet vergis kunnen die kortsluiting maken.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2016 13:14 #1426403
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Oké
Elektrische Standverwarming zit er op ook een extra stopcontact in de auto.De aansluiting zit achter de (omklapbare) kentekenplaat houder aan de voorkant.Daar met dus een extra "plug" komen voor de accutrainer.Even uitzoeken welke "plug"het wordt. .
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-03-2016 23:24 #1426416
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Setje
Hallo Henk
Zoals gezegd, volgens mij had Volvo daar een setje voor om de elektrische standverwarming uit te breiden met "accu opladen". Of daar een schakelaar bij zat, zodat je in de zomer alleen de accu op de stroom aansloot, dat weet ik helaas niet.
groetjes
Mathy
Zoals gezegd, volgens mij had Volvo daar een setje voor om de elektrische standverwarming uit te breiden met "accu opladen". Of daar een schakelaar bij zat, zodat je in de zomer alleen de accu op de stroom aansloot, dat weet ik helaas niet.
groetjes
Mathy
Moderators: Jerry Stam