accu vervangen

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 15:59 #1105078 door V700 register
accu vervangen is gemaakt door V700 register
Hallo
Ik moet mijn accu vervangen .Nu heb ik er een Varta E11 74AH 680 A in zitten die een kleine 10000 km en 4 jaar oud ( jong) is .
Na 4 jaar en dan al "op" vind ik erg snel..
Wie weet wat een "org. Volvo accu" kost ?( zo die soms bij de fabriek van Bosch vandaan komen ) Ik weet dat een Varta ook niet alles is dus ik wou over op wat anders vandaar mijn vraag.
Bedankt alvast voor het mee denken

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 18:22 #1426282 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Heb je de accu in de winter
Heb je de accu in de winter aan de druppellader? Dat scheelt je veel accu's. Als een accu (bijna) leeg raakt, is dat niet goed voor de levensduur.
Vier jaar is onder normale omstandigheden wel erg kort.

• P.J. Bus
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 18:42 #1426283 door P.J. Bus
Beantwoord door P.J. Bus in topic bootaccu
Ik heb een 'bootaccu', dwz met calcium. Dat bevalt prima, omdat ze langzamer leeglopen. Wel aan de juiste Ah en lengtexbreedtexhoogte denken.

In de winter laad ik ze soms een keer extra op als ik de Voltmeter zie uitslaan naar 11Volt.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 18:45 #1426284 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb er onlangs een Wilco
Ik heb er onlangs een Wilco 57412 in gezet, 74 Ah / 720 A. Met een Nederlands tintje...
www.hefra.nl/docs/img/Downloads/Brochure...FR/Wilco%20Royal.pdf .
Prijs zit ergens tussen 85 en 95 euro. Estateservice heeft de originele Volvo accu maar is 20% duurder. Vind ik veel voor alleen een Volvo sticker over een standaard accu.

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 19:11 #1426285 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Informeer eens
Bij Komeet Accus in Arnhem

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 22:15 #1426287 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Orginele Volvo Accu
Omdat ik erg fijne ervaring had met de orginele Volvo accu heb ik 3 jaar geleden weer een orginele gekocht. Die fijne ervaring heb ik met deze niet gehad, vorig jaar een paar keer met een lege batterij gestaan (rij nog maar erg weinig). Nu na de winter stop met regelmatig aan het zuurstof laten hangen (uitdrukking van mijn buurman), erg slecht starten. Dus erg slechte ervaring!!!!

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-03-2016 22:29 #1426288 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Af en toe bijladen met een
Af en toe bijladen met een acculader is niet erg goed voor een bijna lege accu. De accu moet regelmatig gebruikt worden of aan de druppellader.
Een druppellader zorgt er continu voor dat de accu wordt opgeladen en weer ontladen (tot een verantwoord niveau :-). Daarmee blijft de accu in conditie. De druppellader zit continu op de accu aangesloten. Binnen kunnen stallen van de auto is dus wel zo handig. Een druppellader is dus echt wat anders dan een normale accu acculader.

Vandaag heb ik mijn 940 na een maand of 5 stilstand weer gestart. Meteen mooi lopen en de accu deed het prima. Motorrijders kennen het fenomeen druppellader wel. Die rijden meestal in de winter niet. Bij autorijders is dit echter minder bekend. Een druppellader kost enkele tientjes. Dat verdien je dus snel terug.

• Daniel Wessels (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2016 15:02 #1426294 door Daniel Wessels (GAST)
Beantwoord door Daniel Wessels (GAST) in topic Varta en bosch accu's zijn
Varta en bosch accu's zijn dezelfde, alleen ander naamstickertje.
Hoe goed de accu ook Is, als je er fout mee omgaat Is ie zo kapot.
Zoals Lex het beschrijft heb je jaren plezier van je accu

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2016 17:04 #1426302 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic E11
Ik heb met dezelfde Varta E11 juist heel goede ervaring: 7,5 jaar in de V70. Buiten in het Deense klimaat. Was in december met de V90 in Frankrijk en toen ik terug kwam dacht ik dat ik een nieuwe accu zou moeten. Na anderhalve maand stilstaan had de V70 namelijk geen stroom. Maar een keer aan de lader en sindsdien geen centje pijn, terwijl de vorst pas nadien inzette, en ie ook nu nog vrij weinig rijdt. Ik denk dat je gewoon pech gehad hebt.

• Ton Visser (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
02-03-2016 17:22 #1426303 door Ton Visser (GAST)
Beantwoord door Ton Visser (GAST) in topic Je weet het nooit.
Ik heb op de bus gereden in Amsterdam, wij hadden 24 volt aan boord, 2 accu's van 12 volt, een contract bij een vaste leverancier, Centurion.
Alle accu's waren genummerd, het kwam voor dat een accu na korte tijd stuk ging, Centurion vergoedde dan twee accu's en bedong daarbij dat ze de originele goede accu nooit meer in een bus bij ons wilden aantreffen.
Die goede accu's mochten worden weggegeven aan personeel met bv een plezierboot of een tuinhuisje met zonne energie.
Ik heb net na mijn afscheid in 2008 er ook een mee mogen nemen,hij gaat nog ieder jaar mee naar Zweden om vier maanden aan de zonnepanelen te hangen en het huis van stroom te voorzien.
Winterdag staat hij hier thuis onder druppellading en af en toe dient hij als hulpaccu.
Nog steeds in prima conditie, zijn broertje heeft al 8 jaar geleden de geest gegeven, ik bedoel maar.

Groeten,

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC