V90 temperatuurgever waar zit hij?
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2016 22:54 #1425376
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Oververhitting en gevolgschade
Na een lekke koppakking met oververhitting als gevolg is het verstandiger je sensoren te vervangen. Die zijn door de oververhitting niet meer betrouwbaar. Thermostaat idem dito.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
07-02-2016 22:57 #1425377
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Met obd2 en laatste motronic
Heb je toch de mogelijkheid de temperatuur digitaal uit te lezen.
In beide 940ers doe ik dat via een digitale voltmeter displaytje. Moet je alleen wat cijfertjes interpreteren.
In beide 940ers doe ik dat via een digitale voltmeter displaytje. Moet je alleen wat cijfertjes interpreteren.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
08-02-2016 14:36 #1425384
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou idd niet op de
Ik zou idd niet op de temperatuurmeter vertrouwen. Het lijkt erop dat ik tweemaal oververhit (en zelfs een keer leeg) heb gereden, nou dat metertje kwam geen millimeter van zijn plek. Als je toch bezig bent, zou ik een tweede meter aanleggen, liefst ook nog een olietemperatuurmeter.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 14:11 #1426032
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic temp sensor 960II
Vorig jaar in Belgie liep mijn temperatuurmeter zo hoog op dat tijdens het rijden de koelfan aansloeg. Wat schetste mijn verbazing toen ik onder de kap ging kijken. Ik kon helemaal niets vinden wat er op duidde dat de motor temperatuur te hoog zou zijn geweest.
Touring er bij geweest en bevestigde dat de temp sensor kaduuk zou zijn, ben gewoon naar huis gereden met temp wijzer in het rood. Volgende dag een nieuwe sensor en gemakshalve ook de thermostaat besteld en deze gemonteerd. Probleem opgelost. Wel bleef het lambda lampje op het dasboard branden.
Na een reset van de ECU mbv een ODBII blue tooth apparaat. is ook dit lampje niet meer gaan branden.
Uit het bovenstaande meen in dan te concluderen dat deze temp sensor 2 doelen dient, 1 voor signaal naar ECU, 2 voor signaal naar temp meter op dashboard.
Volgens mij is er dan slechts 1 temp sensor op het blok gemonteerd en deze bevindt zich bij het thermostaathuis.
Kan iemand dit bevestigen?
Dank, Rob
Touring er bij geweest en bevestigde dat de temp sensor kaduuk zou zijn, ben gewoon naar huis gereden met temp wijzer in het rood. Volgende dag een nieuwe sensor en gemakshalve ook de thermostaat besteld en deze gemonteerd. Probleem opgelost. Wel bleef het lambda lampje op het dasboard branden.
Na een reset van de ECU mbv een ODBII blue tooth apparaat. is ook dit lampje niet meer gaan branden.
Uit het bovenstaande meen in dan te concluderen dat deze temp sensor 2 doelen dient, 1 voor signaal naar ECU, 2 voor signaal naar temp meter op dashboard.
Volgens mij is er dan slechts 1 temp sensor op het blok gemonteerd en deze bevindt zich bij het thermostaathuis.
Kan iemand dit bevestigen?
Dank, Rob
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-02-2016 15:10 #1426040
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Opmerking Piet
Zie opmerking Piet hierboven
Moderators: Jerry Stam