960 II geen vonkjes
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 19:54 #1424735
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Massablokjes
Het kan nooit kwaad de massablokjes bij de koplampen schoon te maken. Dat heeft al gekkere problemen opgelost.
Groet
Groet
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 19:56 #1424736
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Guard startonderbreker 960 II
960 Type II heeft guard startonderbreker .(dat grijze afstandbediening geval ) en die zwarte driekhoe op de linker raamstijl .
Als die het niet meer doet of reageerd , zal de 960 niets meer doen .
Zelfde ook gehad met een 960 II , was zekering er uit halen van de startonderbreker , weet helaas niet meer welke dat was .
Maar staat dacht ik op het afdekkapje van zekering kast links van dashboard.
Als die het niet meer doet of reageerd , zal de 960 niets meer doen .
Zelfde ook gehad met een 960 II , was zekering er uit halen van de startonderbreker , weet helaas niet meer welke dat was .
Maar staat dacht ik op het afdekkapje van zekering kast links van dashboard.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 20:42 #1424738
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic WD40 is het meest succesvolle
WD40 is het meest succesvolle tell-sell wonderprodukt, en is dus nergens goed in. Het doet van alles een beetje goed, onder andere contactspray spelen.
Kontact Chemie Kontakt60 is een goede contactspray.
Kontact Chemie Kontakt60 is een goede contactspray.
- Willem van Strik (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
15-01-2016 20:44 #1424739
door Willem van Strik (GAST)
Beantwoord door Willem van Strik (GAST) in topic Ik zou de hele motordraadboom
Ik zou de hele motordraadboom langslopen, maar vooral alles richting de ECU. Tenslotte geef je aan dat je geen stuursignaal ziet.
- Henk Huisman (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2016 16:06 #1424742
door Henk Huisman (GAST)
Beantwoord door Henk Huisman (GAST) in topic Zekering
Dat is zekering 14
Groeten Henk
Groeten Henk
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-01-2016 17:18 #1424743
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Een 960 II zal waarschijnlijk
Een 960 II zal waarschijnlijk voorzien zijn van een Guard II alarm of een Euroalarm. Het Guard II alarm onderbreekt alleen de startmotor, het Euroalarm onderbreekt de startmotor en de brandstofpomp. Het ziet er dus niet naar uit dit de hierboven genoemde problemen met de ontsteking iets met het alarm te maken hebben.
Als je even meldt van welk modeljaar jouw 960 is en mij via pm een email adres dan mail ik je wel even de bedradingsschema's.
Piet
Als je even meldt van welk modeljaar jouw 960 is en mij via pm een email adres dan mail ik je wel even de bedradingsschema's.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-01-2016 23:24 #1425068
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Heb je al met een OBD scanner
Heb je al met een OBD scanner gekeken of er foutcodes zijn?
Zo te lezen op internet heeft de 960 II ook al ODB dus wellicht kun je zo wat achterhalen?
Heb zelf een redelijke ombouw gedaan waarbij ik de hele electronica heb overgebouwd van een S90 in een 164 dus weet er ondertussen wel e.e.a. vanaf.
Meest simpele (obd uitlezen) zou ik mee beginnen, dan weet je of bijv. je Motronic werkt.
Verder zou het iets simpels als het relais van de ontstekingsmodule kunnen zijn (ignition coil relay in zekeringkast motorruimte)
Suc6 in indergeval!
Zo te lezen op internet heeft de 960 II ook al ODB dus wellicht kun je zo wat achterhalen?
Heb zelf een redelijke ombouw gedaan waarbij ik de hele electronica heb overgebouwd van een S90 in een 164 dus weet er ondertussen wel e.e.a. vanaf.
Meest simpele (obd uitlezen) zou ik mee beginnen, dan weet je of bijv. je Motronic werkt.
Verder zou het iets simpels als het relais van de ontstekingsmodule kunnen zijn (ignition coil relay in zekeringkast motorruimte)
Suc6 in indergeval!
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 16:23 #1425081
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Iedereen bedankt voor de
Iedereen bedankt voor de reacties, de afgelopen 2 weken helaas geen tijd gehad om verder te gaan met mijn hobby.
Op dit moment ben ik weer bezig met mijn auto.
Het alarm waarvan er in ieder geval een sticker op het raam zit is Bosch Bloctronic.
Dit alarm zou naast het onmogelijk maken van wegrijden ook een hoorbaar en zichtbaar alarm moeten geven. Ik heb ook het idee dat er van dit systeem alleen de sticker is ingebouwd.
Verder heb ik ook geen afstandsbedieningen voor mijn auto, alleen een normale sleutel waar volgens mij ook geen chip in zit.
Ik heb de auto proberen uit te lezen. (de blokjes op het linker voorspatbord). Bij mij zien hier alleen poort A1 A2 en A3 aangesloten. en deze gaven alle 3 geen foutmelding.
Wat ik nu eigenlijk nog wil proberen is er een andere motronic inzetten, om te kijken of dat mischien de problemen oplost.
De motronic die in mijn auto zit heeft nummer 3515646.
Op dit moment ben ik weer bezig met mijn auto.
Het alarm waarvan er in ieder geval een sticker op het raam zit is Bosch Bloctronic.
Dit alarm zou naast het onmogelijk maken van wegrijden ook een hoorbaar en zichtbaar alarm moeten geven. Ik heb ook het idee dat er van dit systeem alleen de sticker is ingebouwd.
Verder heb ik ook geen afstandsbedieningen voor mijn auto, alleen een normale sleutel waar volgens mij ook geen chip in zit.
Ik heb de auto proberen uit te lezen. (de blokjes op het linker voorspatbord). Bij mij zien hier alleen poort A1 A2 en A3 aangesloten. en deze gaven alle 3 geen foutmelding.
Wat ik nu eigenlijk nog wil proberen is er een andere motronic inzetten, om te kijken of dat mischien de problemen oplost.
De motronic die in mijn auto zit heeft nummer 3515646.
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
30-01-2016 21:18 #1425089
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Dat nummer is van de computer
Dat nummer is van de computer van je automaat en niet van de Motronic.
Om alleen uit te testen of de motor wil aanslaan is iedere Motronic 1.8 uit de periode 1992-1995 bruikbaar.
Piet
Om alleen uit te testen of de motor wil aanslaan is iedere Motronic 1.8 uit de periode 1992-1995 bruikbaar.
Piet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
31-01-2016 13:24 #1425135
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dankjewel Piet, je hebt
Dankjewel Piet, je hebt gelijk, had inderdaad de verkeerde computer te pakken.
Heb nu de motronic er uit gehaald Bosch 0 261 203 451.
Heb hem ook opengehaald om te zien of er ergens iets op de printplaten duidelijk kappot is, heb helaas nog niks gevonden.
Ben nu dus opzoek naar een andere motronic 1.8 om daarmee te testen of de motor dan wel wil lopen.
Heb nu de motronic er uit gehaald Bosch 0 261 203 451.
Heb hem ook opengehaald om te zien of er ergens iets op de printplaten duidelijk kappot is, heb helaas nog niks gevonden.
Ben nu dus opzoek naar een andere motronic 1.8 om daarmee te testen of de motor dan wel wil lopen.
Moderators: Jerry Stam