Radio stoort/werkt niet
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2015 09:25 #1418633
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Voortgang
Hallo,
Het slangetje van de Turbo meter was er inderdaad afgeschoten achter het instrumentenpaneel. Een heel gepriegel want het slangetje is echt maar nét lang genoeg. Enfin, deze doet het weer.
Over de radio dan. Als test heb ik een cd in de wisselaar gedaan. En wat blijkt, perfect geluid. Ik verwacht dan ook dat het aan het ontvangst ligt ergens. Waarschijnlijk een van de aansluitingen van de antenne. Dus ik ga daar eens verder zoeken.
Bedankt voor de tips!
Het slangetje van de Turbo meter was er inderdaad afgeschoten achter het instrumentenpaneel. Een heel gepriegel want het slangetje is echt maar nét lang genoeg. Enfin, deze doet het weer.
Over de radio dan. Als test heb ik een cd in de wisselaar gedaan. En wat blijkt, perfect geluid. Ik verwacht dan ook dat het aan het ontvangst ligt ergens. Waarschijnlijk een van de aansluitingen van de antenne. Dus ik ga daar eens verder zoeken.
Bedankt voor de tips!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2015 20:35 #1418654
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Het ligt aan de radio...
Vandaag alle stekkers tot aan de antenne doorgemeten. Alles lijkt in orde. Nu verwacht ik dus dat het hoogstwaarschijnlijk iets in de radio zelf is. Alles doet het dus, behalve de radio, CD/cassette dus wel. Tips hoe ik verder kan kijken?
Mvg,
Marc
Mvg,
Marc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2015 21:45 #1418660
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zit
Zit er bij de antenne geen antenneversterker tussen geprutst die geen voeding meer krijgt? Zonder voeding dempen die versterkers ipv dat ze versterken.
Misschien is het ontstoorrelais toch nog een verdacht. Zit in de motorruimte, waar precies weet ik niet.
Misschien is het ontstoorrelais toch nog een verdacht. Zit in de motorruimte, waar precies weet ik niet.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
24-05-2015 23:13 #1418670
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic We hebben even provesorisch
We hebben even provesorisch de anntenne stekker op de radio d'r uitgehaald en direct een draad d'r in gedaan, dan zou je meer moeten horen, al dan niet echt kwalitatief goed geluid. Dat gaf ook niet echt een verbetering. Of er een versterker tussen zit weet ik niet. Er zat wel een extra antenne op het dak, misschien dat dit een aanwijzing is. Zal eens kijken onder de kap of er daar wat te vinden is. Ontstoortelais zal ik dan eens gaan zoeken. Bedankt
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-05-2015 12:52 #1418678
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ontstoorrelais
Heb hem gevonden, bij de rechter schokdemperpoot montage als je voor de auto staat. Het onstoorrelais heeft niets met de radio te maken zover ik lees. Tenminste als je het "radio suppression relais" bedoelt. Dit heeft te maken met de ontsteking e.d. Voor zover ik kan zien niet met de radio, al doet de naam anders vermoeden. Of zit ik fout te denken nu?
En met betrekking tot de versterker. We hebben dus direct de radio aangesloten op een draad. Dus vanuit de stekker waar normaal de antenne kabel in ging. Dit gaf niet tot nauwelijks verbetering. Ik denk dus dat er geen versterker tussen zit. En we konden er ook geen vinden op de gangbare plekken.
Marc
En met betrekking tot de versterker. We hebben dus direct de radio aangesloten op een draad. Dus vanuit de stekker waar normaal de antenne kabel in ging. Dit gaf niet tot nauwelijks verbetering. Ik denk dus dat er geen versterker tussen zit. En we konden er ook geen vinden op de gangbare plekken.
Marc
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2015 10:24 #1418710
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Radio suppression relay
Dit relais zorgt ervoor dat de voeding van de injectoren niet via het contactslot loopt, maar via dit relais. Hiermee worden de "pulsen" van de injectoren zover mogelijk uit de buurt gehouden van de radio. Is verder dus een doodnormaal relais en ik geloof niet dat een slecht werkend exemplaar storing op de radio kan geven. Bij een defect relais gaat niet ineens de voeding tóch via het contactslot lopen, maar wil de motor gewoon niet lopen.
Misschien een stomme vraag, maar stoort de radio ook als de motor niét draait?
Misschien een stomme vraag, maar stoort de radio ook als de motor niét draait?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2015 13:20 #1418715
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat heb ik dus ook gelezen op
Dat heb ik dus ook gelezen op de site van Dave Barton.
Tevens als de motor uit staat stoort de radio, dus dat is ook uit te sluiten. Ik denk zelf echt dat het in de radio zelf zit. Jammer, want ik vind de originele radio best prima en het staat natuurlijk veel beter dan zo'n aftermarket discolicht-ding. Dus er zitten twee dingen op wat mij betreft. Een adresje zoeken waar de radio voor een redelijk prijsje gemaakt kan worden of toch maar een andere CR-906 op de kop proberen te tikken?
Tevens als de motor uit staat stoort de radio, dus dat is ook uit te sluiten. Ik denk zelf echt dat het in de radio zelf zit. Jammer, want ik vind de originele radio best prima en het staat natuurlijk veel beter dan zo'n aftermarket discolicht-ding. Dus er zitten twee dingen op wat mij betreft. Een adresje zoeken waar de radio voor een redelijk prijsje gemaakt kan worden of toch maar een andere CR-906 op de kop proberen te tikken?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-05-2015 14:31 #1418717
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Toevallig
Toevallig geen US radio, of een auto uit de US waar de radio al in zat?
Je zou ETS ( www.ets1.nl ) eens kunnen vragen, of www.vintagevolvoradio.com/
Je zou ETS ( www.ets1.nl ) eens kunnen vragen, of www.vintagevolvoradio.com/
Moderators: Jerry Stam