Brandstofpomp komt niet op druk bij contact aan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 12:16 #1417406
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Brandstofpomp
Misschien een overbodige opmerking, maar vervang de zekeringen eens van het brandstof systeem, heb in het verleden eens meegemaakt dat er een bijna onzichtbaar breukje in een zekering zat, dat kan je dag behoorlijk verpesten................
Succes, Harry.
Succes, Harry.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 12:33 #1417407
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Is dat wel zo?
Je zegt "Normaal gesproken slaat de benzinepomp aan wanneer je het contact op de 1e stand zet."
Bij mijn auto is dat niet het geval. Pas op de 2e stand gaat de brandstofpomp lopen en stopt als ie op druk is met een paar seconden.
Bij mijn auto is dat niet het geval. Pas op de 2e stand gaat de brandstofpomp lopen en stopt als ie op druk is met een paar seconden.
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
12-04-2015 19:18 #1417414
door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Pomp gaat pas lopen op stand
Pomp gaat pas lopen op stand 2 zoals Johan zegt.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 13:50 #1417439
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic ECU
Ik weet niet hoe het in '88 was, maar bij de laatste 940 serie wordt alles door de ECU aangestuurd, dus ook het even draaien bij contact aanzetten. Bij mijn weten is dat tijdgestuurd en zit er geen drukschakelaar oid in. De pomp wordt bij contact aanzetten een vast tijd bekrachtigd (seconde of 2) en valt daarna weer af. Pas als gestart wordt of de motor draait (eigenlijk als er ontsteking is), wordt de pomp continu aangestuurd.
Overigens schakelt het brandstofrelaisblok (althans van een 940) meer dan alleen de brandstofpomp; via het contact van het 1e interne relais wordt spanning gezet op de spoel van het 2e interne relais én op de spoel van het radio suppression relay (ontsteking). Het contact van het 2e interne relais schakelt de brandstofpomp in. De spoelen van beide interne relais krijgen hun eigen massa via de ECU. De ECU kan daarmee dus beide relais onafhankelijk aansturen, maar omdat de voeding van de 2e spoel via het contact van het 1e relais loopt, kan 2 niet werken zonder 1 (andersom wel).
Ik heb eens een omgekeerde storing gehad, waarbij de pomp juist een minuutje of zo bleef nalopen bij contact aan / uit. ACtronic heeft toen de ECU gerepareerd. Als het relais en pomp in orde zijn, zou ik zeker de ECU niet uitsluiten.
Rob
Overigens schakelt het brandstofrelaisblok (althans van een 940) meer dan alleen de brandstofpomp; via het contact van het 1e interne relais wordt spanning gezet op de spoel van het 2e interne relais én op de spoel van het radio suppression relay (ontsteking). Het contact van het 2e interne relais schakelt de brandstofpomp in. De spoelen van beide interne relais krijgen hun eigen massa via de ECU. De ECU kan daarmee dus beide relais onafhankelijk aansturen, maar omdat de voeding van de 2e spoel via het contact van het 1e relais loopt, kan 2 niet werken zonder 1 (andersom wel).
Ik heb eens een omgekeerde storing gehad, waarbij de pomp juist een minuutje of zo bleef nalopen bij contact aan / uit. ACtronic heeft toen de ECU gerepareerd. Als het relais en pomp in orde zijn, zou ik zeker de ECU niet uitsluiten.
Rob
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
13-04-2015 13:56 #1417440
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic terugslagklep
Overigens startte mijn 940 vanmorgen bij de eerste slag van de startmotor, na 5 dagen stilstand. De motor sloeg vrijwel direct aan en de pomp heeft daarbij echt geen tijd gehad om vanuit de tank het hele systeem te vullen. Zonder terugslagklep had dat nooit gekund, lijkt mij. Bij een goed werkende terugslagklep zou de motor zelfs zonder die 2 seconde voordraaitijd toch behoorlijk snel aan moeten slaan, denk ik.
- Tom Haver
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-04-2015 11:40 #1417584
door Tom Haver
Beantwoord door Tom Haver in topic Dank voor de reacties,
Dank voor de reacties,
Ik ga de zekering eens vervangen kijken of dat wat helpt in geval van een haarscheur oid. De ECU kan zeker een probleem zijn, ik zal eens kijken of ik er ergens eentje kan lenen/vervangen.
Wat betreft contact I of II daar kan ik mij vergist hebben. Wat ik bedoel is dat de pomp dus aan moet gaan voordat de motor loopt (ontsteking). Of dat stand I of II is maakt voor de vraag niet uit behalve dat hij blijkbaar bij I sowieso niet hoort te lopen
Een ontsporingrelais (radio suppresion) zit er niet in bij mijn ' 86 B200ET.
ik zal laten weten als ik wat opgeschoten ben.
Ik ga de zekering eens vervangen kijken of dat wat helpt in geval van een haarscheur oid. De ECU kan zeker een probleem zijn, ik zal eens kijken of ik er ergens eentje kan lenen/vervangen.
Wat betreft contact I of II daar kan ik mij vergist hebben. Wat ik bedoel is dat de pomp dus aan moet gaan voordat de motor loopt (ontsteking). Of dat stand I of II is maakt voor de vraag niet uit behalve dat hij blijkbaar bij I sowieso niet hoort te lopen

Een ontsporingrelais (radio suppresion) zit er niet in bij mijn ' 86 B200ET.
ik zal laten weten als ik wat opgeschoten ben.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
01-05-2015 17:21 #1417978
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Zelfdeprobleem
Ik heb het zelde probleem, volvo 740 gl estate 1986,
Waar zit het relais voor de brandstofpomp? Is dit in het bakje van de andere relais achter de asbak, zoja welke is het?
Waar zit het relais voor de brandstofpomp? Is dit in het bakje van de andere relais achter de asbak, zoja welke is het?
- Gerben Mol
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
03-05-2015 14:10 #1418032
door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Anders
Hey,
Volgens mij klopt het dat de pomp niet even wordt aangestuurd bij het op contact zetten (stand 1 of 2). Dit gebeurt dacht ik pas rond MY/Bouwjaar '90. Alle auto's en ECU's voor die tijd doen de pomp Niet even lopen bij op contact zetten.
Pas als er een LH2.4 ECU inzit van rond het jaar '90 wordt de pomp even kort aangezet bij op contact zetten.
Groetjes,
Gerben
Volgens mij klopt het dat de pomp niet even wordt aangestuurd bij het op contact zetten (stand 1 of 2). Dit gebeurt dacht ik pas rond MY/Bouwjaar '90. Alle auto's en ECU's voor die tijd doen de pomp Niet even lopen bij op contact zetten.
Pas als er een LH2.4 ECU inzit van rond het jaar '90 wordt de pomp even kort aangezet bij op contact zetten.
Groetjes,
Gerben
Moderators: Jerry Stam