UPDATE: Auto start soms niet, startonderbreker?

• Jerry Stam
  • Moderator
  • Moderator
Meer
06-02-2015 21:52 #1415707 door Jerry Stam
Beantwoord door Jerry Stam in topic Test
Test

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
07-02-2015 00:17 #1415711 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Dat zou ook nog kunnen, maar
Dat zou ook nog kunnen, maar dat is de volgende stap. Ik wil eerst even de startonderbreker (dus onderbreking in start relais en benzinepomp) doorverbinden en kijken wat er gebeurd, omdat het er op lijkt dat dat het ook is. Als dat niet werkt zou het kunnen zijn wat jij zegt.

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2015 11:08 #1415715 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik zou de startonderbreker
Ik zou de startonderbreker het laatst doen, omdat het niet starten af en toe voorkomt. Het lijkt me niet logisch, die startonderbreker doet het wel of niet, en niet af en toe?

• Lex Stax
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-02-2015 08:23 #1415742 door Lex Stax
Beantwoord door Lex Stax in topic Lijkt me de startmotor die
Lijkt me de startmotor die gereviseerd wil worden. Dan doet 'ie het soms wel en soms niet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-03-2015 22:55 #1416523 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Relais en nieuwe bedrading plaatsen..............
direct tussen accu en startmotor zodat de startmotorsolenoid weer de volle accuspanning krijgt.
Relais aansturen met de oude solenoid draad.

Werkt alweer jaren bij mij na het beschreven probleem.

"Je hoort 't startrelais klikken, maar de spanning stort niet in. Relais van de startmotor wordt dan denk ik niet bekrachtigd, startonderbreker dus"

Het laatste is een min of meer verkeerde conclusie, want de startonderbreker werkt op zich goed.
Oorzaak is de verouderde electronica met een te lage spanning op de solenoid draad als gevolg.
Meet maar eens tijdens starten.
De spanning is te laag (<9 - 9.5V) om de startmotor in te schakelen maar meer dan genoeg voor een (standaard) relais.
Voordeel is dat je de functionaliteit van alarm en AB gewoon intact laat.

Suc6,
Erik

• LJ
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
22-07-2015 20:11 #1420069 door LJ
Beantwoord door LJ in topic Update
Even een update betreffende mijn alarm(erende) perikelen. Nadat afgelopen 2 weken het alarm zo af en toe spontaan begon te loeien (bijzonder vervelend zo midden in de nacht ;) en de auto telkens niet wilde starten heb ik de hele prut er uitgetrokken. Het viel me hard mee, draadjes volgen en het spul er tussenuit plukken, de connector achter het handschoenen kastje doorlussen op 50e en 50f (startmotor, de lus op de foto was tijdelijk om te testen) en starten maar. Heerlijk gevoel dat die tikkende tijdbom weg is. Het viel me overigens op dat er helemaal geen onderbreking in de brandstofpomp zat, de rose draad is niet onderbroken en de pomp loopt gewoon.

1800S '67

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
21-02-2016 10:39 #1425953 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic euro-alarm
Tja, maar ik ben er nog niet uit. Het aalrmsysteem van de 940 is waarschijnlijk toch anders dan dat van de S90. Ik heb een euro-alarm in mijn S90 en dat lijkt niet op het VDO alarm wat Adrian noemt. of ik moet me vergissen.
Ik zal binnenkort, misschien vandaag, toch maar eens de boel losmaken en de kabelboom volgen om te zien of ook hier een rose draad van de brandstofpomp is te vinden die misschien onderbroken wordt.
Als iemand zegt: de motor wil niet starten, staat er niet altijd bij of de startmotor wel of niet draait. Bij mij was het probleem dat de startmotor wel draaide maar de motor niet wilde aanslaan. Dus ik zocht het in de opvoerpomp in de tank. Die dus vervangen, maar het probleem deed zich toch weer voor. Daarna het startrelais vervangen dat in de zekeringkast bij het bestuurdersportier zit. (startrelais geleend uit de sloop S90 in mijn tuin) Sindsdien heb ik geen probleem meer. Maar het kan zo maar weer opduiken, dus ik blijf even zoeken naar de eventuele onderbreking van de brandstofpomp. Welke zou onderbroken worden: de opvoerpomp of de hoofdpomp?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-10-2018 16:50 #1449687 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Volvo start soms niet
Ik heb sinds een paar jaar een Volvo 940 3.3 LPT uit 1998. Hij start soms niet en ik denk dat ik een lekstroom heb. Maar kan het nog niet vinden. Om het probleem op te lossen heb ik een soort stroomonderbreker op de accu gemonteerd. Als ik ergens langer sta dan draai ik de stroom er af.
Mocht ik dat vergeten hebben dan heb ik een accubooster en start ie weer. Maar laatst viel me op dat de auto niet wilde starten terwijl de accu ruim voldoende stroom had. Alle lampjes uit en dood. Ik heb toen heel simpel de stroom er af gehaald en er meteen weer op gedaan en daarna startte hij meteen. Geen idee hoe dat kan?
Iemand een oplossing?

• noppen20
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
11-10-2018 09:14 #1449712 door noppen20
Beantwoord door noppen20 in topic Een 3,3 LPT? die zou ik ook
Een 3,3 LPT? die zou ik ook wel willen !!

Is het niet veel handiger om de lekstroom eens op te sporen dan continu te zitten emmeren met accu loskoppelen en accubooster? Je ecu en radio resetten ook steeds bij het loskoppelen...ook niet echt ideaal.

Dat niet starten, gebeurde dat nadat je de accu losgekoppeld hebt gehad?

Volvo 940 1996 Estate LPG (630.000km)
Volvo 940 1997 Estate LPG (555.000km)
Volvo 940 1996 Sedan LPG (440.000km)

• Peter Beezemer
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
13-10-2018 23:22 #1449803 door Peter Beezemer
Beantwoord door Peter Beezemer in topic Noppen20 toch..
Geen enkele auto start met een losgekoppelde accu....
Of je moet hem aanduwen. :-)

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC