UPDATE: Auto start soms niet, startonderbreker?
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
21-12-2014 23:36 #1102817
door LJ
1800S '67
UPDATE: Auto start soms niet, startonderbreker? is gemaakt door LJ
Zie bericht onder voor update.
Aangezien alles wat ik geplaatst had weg is door het nieuwe forum, hierbij nogmaals:
Ik heb het idee dat mijn alarm teveel lektroom trekt, iemand tips & truucs om het alarm te verwijderen? Is het simpel gezegd gewoon de draadjes volgen en weghalen?
Heb ik een euro alarm? Het lijkt wel origineel Volvo.
Aangezien alles wat ik geplaatst had weg is door het nieuwe forum, hierbij nogmaals:
Ik heb het idee dat mijn alarm teveel lektroom trekt, iemand tips & truucs om het alarm te verwijderen? Is het simpel gezegd gewoon de draadjes volgen en weghalen?
Heb ik een euro alarm? Het lijkt wel origineel Volvo.
1800S '67
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2014 09:24 #1413995
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic klopt
Maar je kunt ook:
stroom eraf halen
onderbreking overbruggen
even schema opzoeken op google . staat denk ik op het 850 forum.
Wie zet het over?
stroom eraf halen
onderbreking overbruggen
even schema opzoeken op google . staat denk ik op het 850 forum.
Wie zet het over?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2014 12:17 #1414005
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Verwijderen
Als je de afstandsbediening wil behouden moet het alarm dus werkend blijven zitten en moet je alleen de onderbrekingen van de spanning naar de startmotor en de brandstofpomp herstellen.
Jouw 940 uit 1997 is waarschijnlijk al voorbereid op een Guard II relais. Er gaat dan van het alarm een dikke kabel achter het dashboard naar een connector achter het handschoenenkastje. Hiermee wordt de startmotor en de knipperlichten aangestuurd. Als je die kabel uit de connector trekt en in de connector de contacten 50e en 50f doorverbindt doet je startmotor het weer.
De spanningsvoorziening naar de brandstofpomp is bij installatie van het alarm waarschijnlijk onderbroken door een rose draad te onderbreken die in een kabelboom zit aan de bestuurderszijde naar achteren loopt. Als je alle draadjes van het alarm een beetje volgt moet je op een gegeven moment bij die rose draad uitkomen. Als je de onderbreking opheft doet je brandstofpomp het ook weer en kan je gewoon rijden.
Piet
Jouw 940 uit 1997 is waarschijnlijk al voorbereid op een Guard II relais. Er gaat dan van het alarm een dikke kabel achter het dashboard naar een connector achter het handschoenenkastje. Hiermee wordt de startmotor en de knipperlichten aangestuurd. Als je die kabel uit de connector trekt en in de connector de contacten 50e en 50f doorverbindt doet je startmotor het weer.
De spanningsvoorziening naar de brandstofpomp is bij installatie van het alarm waarschijnlijk onderbroken door een rose draad te onderbreken die in een kabelboom zit aan de bestuurderszijde naar achteren loopt. Als je alle draadjes van het alarm een beetje volgt moet je op een gegeven moment bij die rose draad uitkomen. Als je de onderbreking opheft doet je brandstofpomp het ook weer en kan je gewoon rijden.
Piet
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
22-12-2014 13:22 #1414008
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic lekstoom
Dat betekent waarschijnlijk het behoud van de lekstroom.
Test dat eerst even uit.
Wil je behoud van AB dan zijn er aardige aftermarket setjes, met nette remotes en zeer betrouwbaar is mijn ervaring.
Test dat eerst even uit.
Wil je behoud van AB dan zijn er aardige aftermarket setjes, met nette remotes en zeer betrouwbaar is mijn ervaring.
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
23-12-2014 08:23 #1414040
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic AB en alarm in 1 kastje
Bedankt voor de tips. Alarm en AB zitten natuurlijk in hetzelfde kastje, dat heb ik mij even niet gerealiseerd, alarm verwijderen is dus ook AB verwijderen. Nou ja, dan moet ik er maar een keer een aftermarketsetje in zetten terzijnertijd.
Ik zal eerst eens proberen om de stekker van het alarm af te trekken en dan weer de lekstroom meten, dan weet ik zeker dat het probleem in het alarm zit.
Ik zal eerst eens proberen om de stekker van het alarm af te trekken en dan weer de lekstroom meten, dan weet ik zeker dat het probleem in het alarm zit.
1800S '67
- Adrian Maarleveld
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-12-2014 14:42 #1414117
door Adrian Maarleveld
Beantwoord door Adrian Maarleveld in topic Schema in vraagbaak
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 17:14 #1415678
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Overigens was het alarm
Overigens was het alarm probleem opgelost door een nieuwe accu in de auto te zetten (ondanks dat de verkoper toendertijd gezegd had dat er al een nieuwe in zat, dat was dus gewoon gelogen). Maar ondertussen heb ik weer wat ander gezeur met het alarm. Ik blijf aan het hobby-en aan deze auto
.
Ik heb deze keer volgens mij ruzie met de startonderbreker. Ik heb nu 2 X gehad dat na een lange rit ik de auto even uitzet en als ik dan even later wil starten, niks... Je hoort 't startrelais klikken, maar de spanning stort niet in. Relais van de startmotor wordt dan denk ik niet bekrachtigd, startonderbreker dus. Een kwartier later deed ie het weer. Een flinke tik op de startmotor of rommelen met de sleutels helpt niet.
Ik heb al wat gezocht en gelezen over de roze draad en 2 blauwe draden welke respectievelijk de benzinepomp en de startmotor onderbreekt. Nu heb ik zitten zoeken naar deze draden, maar ik kan niet echt wat vinden. Kan iemand mij misschien op weg helpen met wat foto's?

Ik heb deze keer volgens mij ruzie met de startonderbreker. Ik heb nu 2 X gehad dat na een lange rit ik de auto even uitzet en als ik dan even later wil starten, niks... Je hoort 't startrelais klikken, maar de spanning stort niet in. Relais van de startmotor wordt dan denk ik niet bekrachtigd, startonderbreker dus. Een kwartier later deed ie het weer. Een flinke tik op de startmotor of rommelen met de sleutels helpt niet.
Ik heb al wat gezocht en gelezen over de roze draad en 2 blauwe draden welke respectievelijk de benzinepomp en de startmotor onderbreekt. Nu heb ik zitten zoeken naar deze draden, maar ik kan niet echt wat vinden. Kan iemand mij misschien op weg helpen met wat foto's?
1800S '67
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
- LJ
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 17:17 #1415680
door LJ
1800S '67
Beantwoord door LJ in topic Kan ik maar 1 foto per
Kan ik maar 1 foto per bericht plaatsen??
1800S '67
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2015 20:05 #1415705
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Kan het niet zijn dat je
Kan het niet zijn dat je hetzelfde probleem hebt als ik had met de 780, maar anderen hier op het forum ook met andere 700 / 900's, namelijk dat door overgangsweerstanden ( of een slecht contactslot-schakelaar ) de startmotor gewoon te weinig kracht krijgt om te draaien? Ik heb het opgelost door op advies van Gerben de plus op de startmotor via een relais direct van de accu te sturen. Het relais wordt dan gestuurd door de plus die van het contactslot komt bij het starten.
Met een nieuwe accu en schakelaar al vernieuwd bleef het probleem voordien gewoon op en af voorkomen.
Met een nieuwe accu en schakelaar al vernieuwd bleef het probleem voordien gewoon op en af voorkomen.
Moderators: Jerry Stam