alarm
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 00:55 #1411790
door Mathy van Nisselroy
Beantwoord door Mathy van Nisselroy in topic Waarom?
Hallo Volvisti
Maar waarom wordt zo'n oud systeem onbetrouwbaar? Loop je datzelfde risico niet met een nieuw, aftermarket systeem van een paar tientjes? Dat er met scotchblokjes tussen gezet is? En in een ver land in elkaar geflanst is, i.t.t. een origineel setje dat wellicht door Hella of Bosch in elkaar is gezet. Af en toe duikt er nog een origineel setje op, dat nog nooit ingebouwd is. Dat zou mijn voorkeur hebben.
groetjes
Mathy
Maar waarom wordt zo'n oud systeem onbetrouwbaar? Loop je datzelfde risico niet met een nieuw, aftermarket systeem van een paar tientjes? Dat er met scotchblokjes tussen gezet is? En in een ver land in elkaar geflanst is, i.t.t. een origineel setje dat wellicht door Hella of Bosch in elkaar is gezet. Af en toe duikt er nog een origineel setje op, dat nog nooit ingebouwd is. Dat zou mijn voorkeur hebben.
groetjes
Mathy
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 07:49 #1411792
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dat
Wat je nu zegt snap ik niet Mathy. Iemand die klasse 3 alarmsystemen in mag bouwen en een certificaat mag afgeven (daar gaat het hier over) bouwt toch geen $20 systeem van Ebay in mbv scotchlocks? Ik gaf eerder al aan dat als je voor een modern aftermarketsysteem kiest je voor goede kwaliteit moet gaan. Je moet van tevoren dus uitzoeken wat goede systemen zijn EN wie ze op de juiste manier in kunnen bouwen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-10-2014 09:00 #1411794
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bijv. Scorpion
<a href="/node/30823" target="_blank">Hier</a> begrijp ik dat het Euro alarm (dat klasse 3 is) ook ingekocht is op de OEM markt en gemaakt is door Scorpion. Scorpion bestaat nog steeds (<a href="
www.scorpionauto.com/home
" target="_blank">site), dus wellicht kun je daar een goed alarmsysteem vinden. Tenzij hun kwaliteit de laatste 20 jaar erg is gedaald of hun OEM spullen veel beter zijn dan hun aftermarket spullen maar dat lijkt me niet (hun goedkoopste lijn aftermarket spullen misschien daargelaten). Misschien heeft de verzekeraar ook wel een lijstje met alarmen/inbouwers.
Moderators: Jerry Stam