alarm
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 08:36 #1102327
door V700 register
alarm is gemaakt door V700 register
Mijn pas gekochte Volvo 940 estate uit 1998 is overgespoten, technisch helemaal nieuw gemaakt en het interieur is weer helemaal netjes. Kortom, een mooie auto geworden. Ik ga de auto verzekeren tegen taxatiewaarde. Het scheelt in premie als ik een alarm klasse 3 installeer. Momenteel heeft de auto geen alarm, alleen centrale deurvergrendeling met de sleutel op het linker voorportier. Het liefst hou ik alles zo origineel mogelijk. Heeft iemand een suggestie hoe dit aan te pakken?
Groet, Jan
Groet, Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 10:07 #1411655
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Je
Je zou een origineel alarm kunnen proberen in te bouwen. Je zou de dealer nog eens kunnen vragen wat er leverbaar is. Een gebruikt alarm inbouwen zou ik niet doen denk ik. Die spullen worden zo oud dat het allemaal onbetrouwbaar begint te werken. Remotes worden ook minder betrouwbaar en gaan defect en zijn nieuw niet meer te krijgen. Je zou een aftermarket alarm in kunnen bouwen. Is wel wat meer werk, want voor klasse 3 moet je ook sensoren in het interieur gaan plaatsen ed? Je zou kunnen proberen om dat nieuwe systeem aan de auto te knopen op het punt waar het alarmrelais voor het Volvo relais zit. Dat zit tegen de A-stijl achter het dashboardkastje. Daar kun je de CV ook via een remote bedienen (erg prettig natuurlijk) en loopt een stekker naar de motorruimte voor de alarmsirene. Vermoedelijk moet je een nog een motor voor het slot in het bestuurdersportier inbouwen. Bij auto's zonder af-fabriek CV zit daar alleen een schakelaar (en geen schakelaar/motor combinatie). De '98 is wel voorbedraad maar in dat portier zit geen motor, heb ik gemerkt bij de twee '98-ers die ik (gehad) heb. Mag je zelf inbouwen of moet het door een erkend installatiebedrijf worden gedaan?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 11:37 #1411659
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb een certificaat
Ik heb een certificaat nodig, ik denk niet dat ik het dan zelf mag inbouwen. Klasse 3 is met inbraaksensoren en hellingdetectie. Morgen maar eens de dealer lastig vallen, kijken wat er nog te bestellen is. En ik moet dus nog een deurslotmotor hebben. Klopt het dat deze dan 5draads moet zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
26-10-2014 12:48 #1411663
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Klopt
Klopt, moet 5 draads zijn. Los ook niet nieuw meer leverbaar maar misschien nog wel in een alarmpakket. Of 2e hands, die zijn wel goed. Helaas is Volvo qua onderdelenvoorziening geen Mercedes.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 08:20 #1411750
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Niets meer leverbaar is het
Niets meer leverbaar is het antwoord van de dealer. Aftermarket heeft niet mijn voorkeur, dus maar op zoek naar een donor waar alles nog in zit. SCM certificering kan ook achteraf, zeker bij een fabrieksgeleverd alarm.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 08:39 #1411752
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik
Uiteraard is het jouw keuze, maar als je voor origineel/gebruikt gaat zou ik goed uitzoeken welke versie je het beste kunt kiezen qua betrouwbaarheid en storingen. Al heb je met de eis van klasse 3 denk ik weinig te kiezen. Set ook eerst compleet maken met 2 (of voor de zekerheid 3) remotes. Mocht er eentje stuk gaan dan zit je niet meteen zonder remote/mogelijkheid om het alarm uit te zetten. Bij bepaalde systemen moeten er een rood en zwart sleuteltje bij zitten om het alarm te programmeren/uit te zetten (maar het fijne weet ik daar niet van). Ik hoor veel storingen en mensen die het alarm (of het deel met startblokkering) eruit halen omdat het op ongewenste momenten storingen geeft. Voor zover storingen op een gewenst moment komen. Volvo heeft zelf geen alarmen gemaakt maar maar die ingekocht op de OEM markt. Volgens mij bij dezelfde leveranciers die ook aftermarket leveren. Dus of origineel (nieuw) nu zoveel beter is dan aftermarket (nieuw) vraag ik me af. Bij origineel (gebruikt) vs goede kwaliteit aftermarket (nieuw) vraag ik me dat niet meer af....Verdient zich dat een beetje snel terug via korting op de premie, alarm klasse 3 in laten bouwen?
- Piet van der Plas
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 09:12 #1411753
door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Alarm
De destijds door Volvo geleverde Guard I en Guard II alarmen waren geen klasse 3. Vandaar dat in Nederland in de jaren 96-98 op grote schaal het Euroalarm door de dealers is gemonteerd. Voordeel dat het plug-en-play is voor een 940 uit 1998. Maar de betrouwbaarheid van een Euroalarm is na 15 jaar ook niet meer optimaal, zoals je op het forum kunt vinden. Ik zou gaan voor een modern nieuw after-market alarm.
Piet
Piet
- Cor Jan van Rhijn
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 09:19 #1411754
door Cor Jan van Rhijn
Beantwoord door Cor Jan van Rhijn in topic Nieuw
Als ik ooit weer een alarm laat installeren (ik had het zogenaamde klasse 3 Euro-Alarm, dat na 15 jaar dus aan alle kanten haperde) dan laat ik nieuw aftermarket installeren door Fleetacces. Ik ben veel te bang voor storingen in zo'n oud systeem. Als je interesse hebt... ik geloof overigens dat ik het incomplete (!!) Euro-Alarm hier nog heb liggen. Laat maar horen via PB of je interesse hebt.
Cor-Jan
Cor-Jan
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 22:07 #1411781
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Dank voor jullie reacties!
Dank voor jullie reacties! Ik heb de meeste discussies over de diverse alarmen op het forum ook gelezen en deel inmiddels jullie advies dat het inbouwen van een oud alarm niet verstandig is. Tegelijkertijd probeer ik de auto origineel te houden, zonder 'verknipte' bedrading. Ik ga er nog eens een nachtje over slapen.
(Korting op de premie is 120 euro per jaar.)
(Korting op de premie is 120 euro per jaar.)
- V700 register
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-10-2014 22:46 #1411782
door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Bedankt
Bedankt voor het delen van de korting. Volgens mij heb je best een lange terugverdientijd. Nieuw alarm in laten bouwen scheelt ook gezeur in het geval dat de inbouwer een gebruikt alarm niet werkend krijgt en het onduidelijk is of de fout bij hem ligt (niet helemaal juist ingebouwd) of aan een storing in de aangeleverde (en uitgebouwde) alarminstallatie.
Moderators: Jerry Stam