Van kwaad tot erger...

• ADRIAANB234FT
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
14-10-2014 17:48 #1411225 door ADRIAANB234FT
Beantwoord door ADRIAANB234FT in topic Niet de enige
Hahaha, ben dus niet de enige...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 00:20 #1411249 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ook bij mij...
brandt het lampje sinds enige tijd niet meer achter de koelwatertemperatuurmeter.
Eerst hielp inderdaad een klap op het dashboard, maar nu niet meer, het blijft donker daar.
Groet, Hans

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 10:37 #1411259 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik heb zelf het paneel
Ik heb zelf het paneel gedemonteerd en alle lampjes stuk voor stuk getest (gewoon 12v op zetten met een losse accu en twee draadjes), sindsdien weer goed en egaal verlicht. Als je dunne draadjes gebruikt kun je er zonder ze te demonteren stroom op zetten en dan zie je ze van de achterkant ook wel oplichten, als je het binnenshuis doet.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 16:23 #1411272 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic contactspray
werkt !
Mvg,  Rolf

• Jerry Stam (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 17:23 #1411273 door Jerry Stam (GAST)
Beantwoord door Jerry Stam (GAST) in topic Stroom loopt via de lampjes

960 B204FT schreef : Wat me vooral bezighoudt, is dat het zoeken naar de oorzaak van het niet brandende lampje achter de temp. meter tot gevolg had dat nu én de temp. meter én de hele linkerkant van de klokkenwinkel (excl. de buitentemp. meter, aparte voeding) nu niet meer branden.

Toch was voor mij die discussie en de opmerking van Piet wel handig. Bij mij viel de rechterkant steeds uit. Na wat nadenken dacht ik dat dat misschien aan het tweede lampje van rechts zit. Want (dacht ik) als de hele rechterkant uitvalt en de stroom komt van hetzelfde punt, loopt die wellicht via de lampjes. En inderdaad, ik wisselde het tweede lampje van rechts en de hele rechterkant werkt weer zoals het hoort. Dank!

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 19:02 #1411278 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Lampjes achter de knoppen?
Een 10 centimeter lager onder de meters zitten een serie knoppen op het dashbord, o.a. van verlichting en spiegel/achterruit verwarming. Horen die knoppen eigenlijk verlicht te zijn? Bij mij zijn ze dat namelijk niet.
Zo ja, is er ergens een instructie te vinden hoe ik die lampjes los kan halen en vervangen?

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 19:12 #1411279 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ja
Ja, de knoppen in de panelen L en R van het stuur horen verlicht te zijn. Een handleiding om naar te verwijzen is er niet. Je kunt het paneel R van het stuur losmaken door het voorzichtig eerst rond de bediening van de ventilatie los te maken. Een beetje naar boven/beneden duwen en het komt wel los. Dan met een grote schroevendraaier voorzichtig van rechts (door het gat van de bediening van de ventilatie) achter het paneel steken om de veer terug te duwen. Als die veer los is kun je het paneel naar rechts wegtrekken. Als je de schopplaat even losmaakt kun je wel zien hoe het zit. Misschien kun je dan ook al bij het lampje. Is één lampje, zit op zo'n lichtgeleider.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-10-2014 23:48 #1411289 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic Ik ga er mee aan de slag
Dank Henk, ik ga er dit weekend eens mee aan de slag!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC