Automatische raamdichtmaker, zou dat te doen zijn?
- V700 register
- Nieuw lid
-
Andre, als je zo'n meter hebt die gaat niet in eens de klap omhoog als het gaat regenen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Wat jij beschrijft zoek ik dus in "kant en klaar". Je zou toch zeggen dat zoiets in 2014 te krijgen moet zijn.Struis schreef : ik kocht bv bij Sensor partners een aantal benodigde sensoren (temp. hygro. en neerslag)Een mini PLCtje (Siemens logo 12 Volt DC) met de nodige analoge ingangen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
- Lex Stax
- Nieuw lid
-
Een regensensor zoals op wat moderne auto's zit, lijkt me het dichtste in de buurt te komen. Het meten van luchtvochtigheid is té onbetrouwbaar (sluiten als het niet regent, open blijven als het wél regent). Regen ontstaat als de luchtvochtigheid bovenin de luchtlagen hoog is. Dat zegt niks over de luchtvochtigheid ter hoogte van je auto.
Een regensensor die de ruitenwissers aanstuurt, werkt op de aanwezigheid van regendruppels (die het licht anders breken en dat wordt geregistreerd). De sensor kan ook op de achterruit geplaatst worden. Dat maakt natuurlijk niks uit (tenzij je een estate hebt).
- V700 register
- Nieuw lid
-
Idd, luchtvochtigheid zegt lang niet alles. Vergeet niet dat we in Nederland zitten, en de luchtvochtigheid ook boven de 90% kan komen terwijl het niet regent. Zit je dan lekker, in je klamme auto terwijl je ramen dicht zitten

VOlgens mij moet je gewoon een normale regensensor hebben.
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Ik schreef : ...terwijl de sleutel uit het contact is, de ramen automatisch kunt laten sluiten. Om zich daarna vanzelf af te schakelen (dichter dan dicht is niet mogelijk en tegen de tijd dat iemand de ramen open wil maken zit de sleutel weer in het contact).
???Tombo schreef : Zit je dan lekker, in je klamme auto terwijl je ramen dicht zitten
groetjes
Mathy
Ook niet tijdelijk? Je setup is niet voor tijdens het rijden, dus waarom niet:Mathy schreef : Zo'n lelijk ding wil ik niet achter m'n ruit.
- auto parkeren
- matje met sensor naast of op je auto
En naderhand afkoppelen en opbergen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Mathy van Nisselroy
- Nieuw lid
-
Nee, ook niet tijdelijk. Het risico dat ik 'm dan vergeet als ik 'm nodig heb, is me te groot. Daarnaast ligt m'n dashboardkastje al vol met allerhande andere spullen die ik onderweg wel eens nodig zou kunnen hebben. En ik hou niet van al die losse rommel, daarom zal ik ook nooit een losse TomTom kopen.
groetjes
Mathy
- V700 register
- Nieuw lid
-
Nee, dat is NIET te doen als er geen sensor is die mag zien of voelen dat het nat wordt. Alleen met luchtvochtigheid ga je het niet redden dit op een betrouwbare manier te doen.
- V700 register
- Nieuw lid
-
Je wilt wat hebben maar de eisen die je stelt maakt het weer niet mogelijk.
Kloar !