How to: verwijderen startblokkering/alarm?

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
19-07-2014 22:53 #1407794 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic lidmaatschap
Heren/dames,
Ik heb mij vandaag opgegeven als nieuw lid van de Volvo 700 vereniging en hoop er nog veel aan te hebben. Mijn eerste ervaringen zijn erg positief !

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• V700 register
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
20-07-2014 01:26 #1407795 door V700 register
Beantwoord door V700 register in topic @robert zou je mij dat
@robert zou je mij dat documentje ook kunnen mailen ? Heb ook zo'n ding erin die eruit mag :-)
Bedankt alvast !

• Gerben Mol
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-07-2014 15:35 #1407965 door Gerben Mol
Beantwoord door Gerben Mol in topic Alarm
Vandaag is kogelman bij mij langsgeweest. Eerst even lekker aan de koffie geweest en daarna maar begonnen met de uitbouw.

Het euro systeem is helemaal uitgebouwd en vervangen door een cv setje van Spy.

Werkt perfect. Gewoon starten met de sleutel en op en van slot met een afstandsbediening.

Toppie.

Geniet ervan en tot een volgende keer.
:-)

Groetjes,
Gerben

• Pascal Kogelman
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
25-07-2014 20:06 #1407972 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic exit alarm
Inderdaad, Gerben heeft vakwerk geleverd. Nogmaals mijn dank daarvoor! Het werkt nu precies zoals ik het graag zou willen, incl. de knipperende alarmlichten bij het op- en van slot halen met de ab.
Daarnaast meteen het kapotte lampje van de automaatpook vervangen zodat we weer kunnen zien waar de pook in staat in het donker, vervanging was met hulp van Gerben binnen 10 minuten gepiept.
Ondertussen ook nog kennisgemaakt met een tweetal andere forumleden die kwamen aanwaaien.Leuk en leerzaam!

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
23-07-2017 21:14 #1439313 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Even een upje naar dit topic.
Even een upje naar dit topic.

Heb zelf een euroalarm maar geen rode en zwarte key. Ik heb nu al twee keer gestaan dat de afstandsbediening weigerde de startonderbreking op te heffen. Van mij mag de startonderbreking er dus uit. Het alarm zelf werkt iig niet meer. Heb namelijk nooit iets Vd werking gemerkt.

Graag zou ik wel de centrale vergrendeling via de ab willen behouden. Is dit mogelijk als ik alleen se startonderbreking ophef? Wie o wie van de huidige actieve leden zou mij kunnen helpen aan een How to of desnoods een middagje prutsen??

Alvast bedankt!!

Stijn

• Wytze Broerze
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
23-07-2017 23:52 #1439320 door Wytze Broerze
Beantwoord door Wytze Broerze in topic Euroalarm
Gebruik de zoekfunctie eens.
Dan vind je alles.
Tenminste, ik wel als lid.

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2017 10:24 #1439330 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Hallo Wytze,
Hallo Wytze,

Had al het e.a rondgelezen, maar nooit echt een concreet antwoord kunnen vinden of dat je ALLEEN de centrale vergrendeling van het euro alarm met bij behorende ab's kunt behouden zonder troubles..

• Piet van der Plas
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
24-07-2017 13:09 #1439341 door Piet van der Plas
Beantwoord door Piet van der Plas in topic Ja dat kan.
Ja dat kan.

Je moet dan alleen de onderbrekingen van de startmotor en van de brandstofpomp overbruggen.

volvo700vereniging.nl/electro/euro-alarm-verwijderen

Piet

• Jurriaan Nijkerk
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-07-2017 23:08 #1439519 door Jurriaan Nijkerk
Beantwoord door Jurriaan Nijkerk in topic Startonderbreker
Leuk, die krengen leveren bij diverse merken nogal eens storingen op. En een handige jongen saboteert de startonderbreker in een fractie van een uur dan wel minuut, afhankelijk van zijn ervaring,

Ik heb ooit een eigen ontwerp alarm gebouwd met een zelfgemaakte codesleutel. Heel simpel, codesleutel insteken binnen 30 seconden na het openen van de deur. Zo niet, alarm (aparte accu!) en de stroomtoevoer naar alle belangrijke delen werd afgeschakeld. Alleen de klok, het dimlicht en de binnenverlichting bleven werken.

De hele bliksemse boel werd geschakeld op een stroomkring die werd verbroken wanneer portieren, kofferklep of motorkap werden geopend. Dus niet op de schakelaars van de binnenverlichting (onbetrouwbaar), maar op aparte microschakelaars.

Er was nog een grap ingebouwd. Had je het alarm gekilld en probeerde je de wagen te starten zonder codesleutel, dus met de klassieke doorverbinding van de plus naar het startrelais, dan liep de motor een seconde of tien over een tijdrelais. Daarna schakelde alles uit. Na opnieuw starten herhaalde zich dat. En wie jat er nu een wagen die telkens afslaat...?

• Stijn Terstappen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-08-2017 23:29 #1439565 door Stijn Terstappen
Beantwoord door Stijn Terstappen in topic Top, ik ga het morgen
Top, ik ga het morgen proberen als het een beetje goed weer is. Fijn dat ik dan alsnog de huidige AB's kan gebruiken voor vergrendeling!

Moderators: Jerry Stam

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC